4 راهکار هوشمندانه برای جلوگیری از معلق ماندن نعناع خشک در دوغ!

حتما برای شما هم پیش آمده زمانی که نعناع خشک را به دوغ اضافه می‌کنید، همه آنها روی دوغ می‌ماند. این اتفاق هم ظاهر دوغ را تحت تاثیر قرار می‌دهید، هم باعث می‌شود دوغ طعم یکدستی نداشته باشد. اما پخش کردن نعناع خشک در دوغ ترفندهایی دارد که در این مقاله از مجله اکالا به آنها می‌پردازیم.

سوال بسیاری از افراد این است که چه کار کنیم تا نعناع روی سطح دوغ نماند و پخش شود؟ در ادامه پاسخ این سوال را خواهیم داد، با ما همراه باشید. 

۱- نعناع خشک را خیس کنید

یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین ترفندها، خیس کردن نعناع خشک است. برای این کار نعناع خشک را داخل یک کاسه بریزید و کمی آب جوش به میزانی که همه نعناع‌ها خیس شود، اضافه کنید.

کمی هم بزنید و بعد از گذشت چند دقیقه که نعناع‌ها نرم و به رنگ تیره درآمدند، از صافی رد کنید. نعناع‌های خیس شده را داخل دوغ بریزید و هم بزنید.
با خیس کردن نعناع، عطر و طعم آن بیشتر آزاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مرغ سماق با پودر زنجبیل

۲- نعناع را پودر کنید

یکی از دلایلی که نعناع در دوغ پخش نمی‌شود، ریز نبودن آن است. برای اینکه نعناع به خوبی در دوغ حل شود باید آن را به صورت پودر درآورید. برای این کار می‌توانید از هاون یا گوشت‌کوب کمک بگیرید تا نعناع را به یک پودر نرم تبدیل کنید. سپس آن را به دوغ اضافه کنید و هم بزنید.

۳- خمیر نعناع درست کنید

یکی دیگر از ترفندهایی که برای پخش شدن نعناع در دوغ وجود دارد، کمک گرفتن از ماست است. برای این کار باید نعناع خشک را با کمی ماست مخلوط کنید تا ترکیب خمیری به دست آید. سپس خمیر را به دوغ اضافه کنید و خوب هم بزنید. در اینجا ماست نقش امولسیفایر را دارد و باعث پخش شدن کامل نعناع در دوغ می‌شود.

۴- دوغ را مخلوط کنید

برای پخش شدن کامل نعناع در دوغ، می‌توانید ترکیب دوغ و نعناع را در مخلوط‌‌ کن بریزید و برای دو دقیقه میکس کنید. دقت داشته باشید که فقط برای دوغ‌های بدون گاز می‌توانید از این روش استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خوراک لوبیا خوشمزه

نکات مهم برای پخش کردن نعناع خشک در دوغ:

استفاده بیش از اندازه از نعناع در دوغ، طعم آن را تلخ می‌کند.از عصاره نعناع برای بیشتر شدن طعم آن می‌توانید استفاده کنید.اگر دنبال طعم خاص هستید، می‌توانید در کنار نعناع از ریحان و جعفری هم استفاده کنید.به طور معمول، به ازای هر یک لیوان دوغ، یک قاشق چای‌خوری نعناع خشک اضافه کنید.اگر از نعناع تازه استفاده می‌کنید، حتما آنها را خوب بشویید و بعد ساطوری کنید.

دوغ یکی از نوشیدنی‌های سنتی ایرانی است که در اکثر سفره‌های ما حضور دارد. در این مقاله از مجله اکالا ترفندهای پخش شدن نعناع خشک در دوغ بدون معلق ماندن در سطح را معرفی کردیم تا شما دوغ نعنایی با‌کیفیت‌تری بنوشید. از آن جایی که طبع دوغ سرد است، بهتر است آن را با نعناع بنوشید تا اعتدال رعایت شود.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

مطالب مفید