امشب چی بپزم؟ (برنامه غذایی خوشمزه برای یکشنبه، ۲۵ شهریور)

امشب شام چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه شام با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که مجله اکالا پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای شام امشب‌تان دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- مرغ سوخاری با لوبیا سبز و برنج

آیا به دنبال یک غذای جدید و خوشمزه با مرغ هستید؟ مرغ سوخاری با لوبیا سبز و برنج را امتحان کنید! این غذا نه تنها خوشمزه و سیر کننده است بلکه مواد مغذی مورد نیاز بدن را نیز تامین می‌کند.

مراحل تهیه مرغ سوخاری با لوبیا سبز و برنج

مراحل تهیه مرغ سوخاری با لوبیا سبز و برنج به شرح زیر است:

برای تهیه مرغ سوخاری با لوبیا سبز و برنج، ابتدا باید برنج را آماده کنید. برای این کار، برنج را خوب بشویید. سپس به مقدار لازم آب، نمک و روغن به آن اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. بعد از جوش آمدن آب، حرارت را کم کنید و اجازه دهید برنج به آرامی بپزد.پیاز را شسته و خرد کنید. سپس، درون یک تابه مقداری روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. زمانی که روغن داغ شد، پیازها را اضافه کرده و تفت دهید.پس از اینکه پیاز نرم شد، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا به طور یکسان پخش شوند. سپس، لوبیا سبز را که از قبل شسته و خرد کرده‌اید، به پیاز اضافه کنید و زمان دهید تا بپزد.در حین پخت لوبیا سبز، فیله‌ها را آماده کنید. ابتدا فیله‌ها را با کمی نمک و فلفل مزه‌دار کنید. سپس، فیله‌ها را کنار بگذارید تا طعم مواد به خوردشان برود.

برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و مخصوص روی لینک طرز تهیه مرغ سوخاری با لوبیا سبز و برنج کلیک کنید.

۲- کباب کوبیده توری

اگر هنوز مهارت کافی برای سیخ کردن کوبیده ندارید، از توری استفاده کنید و همچنان یک کوبیده خوشمزه بخورید.

مراحل تهیه کباب کوبیده توری

مراحل تهیه کباب کوبیده توری به شرح زیر است:

برای تهیه کباب کوبیده باید از مخلوط گوشت گوساله و گوسفندی استفاده کنید. ۳۵۰ گرم گوشت راسته گوساله را با ۴۵۰ گرم گوشت قلوه‌گاه گوسفندی و ۱۰۰ گرم دنبه تازه گوسفندی چرخ کنید. با درجه ریز چرخ‌گوشت، مخلوط گوشت را ۲ بار چرخ کنید تا کاملا ریز شود.ابتدا پیازها را با رنده ریز، رنده کنید. سپس با فشار دست آب آن را به صورت کامل بگیرید. برای درست کردن کباب کوبیده بهتر است از پیاز سفید استفاده کنید. پیازهای متوسط را برای رنده کردن انتخاب کنید.پیاز رنده شده را به مخلوط گوشت چرخ‌کرده اضافه کنید. نمک و فلفل و زعفران آب کرده را هم به مخلوط اضافه کنید و خوب ورز دهید. باید تا زمانی که گوشت به دستتان نچسبد آن را ورز دهید.

برای ادامه رسپی این غذای خوش‌طعم و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه کباب کوبیده توری کلیک کنید.

۳- خورش کرفس با غوره و گوشت

خورش کرفس، یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه ایرانی است که با روش‌های مختلفی طبخ می‌شود.

مراحل تهیه خورش کرفس با غوره و گوشت

مراحل تهیه خورش کرفس با غوره و گوشت به شرح زیر است:

کرفس‌ها را شسته و برگ‌های آن را جدا کنید. ساقه‌های کرفس را به اندازه دلخواه (یک بند انگشت) خرد کنید. سبزی‌ها (جعفری و نعنا) را شسته و به همراه برگ‌های کرفس ساطوری کنید. همچنین، گوشت را به تکه‌های متوسط خرد کنید.در یک تابه با کمی روغن، کرفس های خرد شده را روی حرارت ملایم تفت دهید تا کمی نرم و طلایی شوند. سپس از تابه خارج کرده و کنار بگذارید.در همان تابه، کمی روغن اضافه کرده و سبزی‌های ساطوری شده را اضافه کنید و تفت دهید تا سبزی‌ها کاملا سرخ و عطر آن‌ها آزاد شود. سپس از تابه خارج کرده و کنار بگذارید.در یک قابلمه، گوشت را به همراه کمی آب و نمک روی حرارت قرار دهید. صبر کنید تا جوش بیاید و سپس حرارت را کم کنید. کف را از روی آب گوشت با قاشق جمع‌آوری کنید. بعد از اینکه گوشت کمی پخت، آن را آبکش کنید و دوباره به قابلمه برگردانید.

برای ادامه رسپی این غذای اصیل و لذیذ روی لینک طرز تهیه خورش کرفس با غوره و گوشت کلیک کنید.

۴- کوکو بادمجان با بادمجان کبابی

کوکو بادمجان یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار ایرانی است که به روش‌های مختلفی می‌توان آن را طبخ و سرو کرد.

مراحل تهیه کوکو بادمجان

مراحل تهیه کوکو بادمجان با بادمجان کبابی به شرح زیر است:

برای تهیه این غذای نونی بدون گوشت، بادمجان‌ها را بشویید و با پوست کباب کنید تا نرم شوند. کباب کردن بادمجان با پوست باعث می‌شود که طعم آن بهتر شود و کوکوها خوشمزه‌تر شوند. پس از کباب کردن پوست آنها را بکنید و گوشت آن را با چنگال له کنید.بادمجان‌های له شده را بین دو لایه دستمال کاغذی قرار دهید و خوب فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. آب اضافی باعث می‌شود کوکو شل شود و ترد نشود.پیاز و سیر را رنده کرده و در روغن کمی تفت دهید تا طلایی رنگ شود.بادمجان له شده، پیاز و سیر تفت داده شده، تخم مرغ، سبزی‌های معطر خرد شده، آرد، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را در یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید تا یک مایه یک دست به دست آید.

برای ادامه رسپی این غذای فوری و آسان روی لینک طرز تهیه کوکو بادمجان با بادمجان کبابی کلیک کنید.

۵- نرگسی لوبیا سبز

اگر از غذاهای تکراری خسته شده‌اید، نرگسی لوبیا سبز می‌تواند یک گزینه جذاب برای شما باشد. نرگسی لوبیا سبز، یک غذای گیاهی خوشمزه و کامل برای افرادی است که رژیم غذایی گیاهی دارند.

مراحل تهیه نرگسی لوبیا سبز

مراحل تهیه نرگسی لوبیا سبز به شرح زیر است:

لوبیا سبز را درون ظرف آبی به خوبی بشویید و سر و ته آن را با کمک چاقو بگیرید. سپس لوبیا سبزها را به اندازه دلخواه خرد کنید. در یک تابه مناسب، مقداری روغن ریخته و تابه را روی حرارت گذارید تا روغن گرم شود.لوبیا سبز را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا کمی نرم شود. برای طعم بهتر، از لوبیا سبز تازه استفاده کنید. لوبیا سبز فریز شده یا کنسرو لوبیا سبز طعم خوبی به غذای شما نمی‌دهند.پیاز و سیر را بشویید و پوست بگیرید. پیاز را با کمک چاقو ریز خرد کنید و به لوبیاسبز اضافه کنید. چند دقیقه‌ای تفت دهید تا عطر پیاز آزاد شود. سیر را با کمک سیر له کن یا رنده پوره کنید و به ترکیب درون تابه اضافه کنید. به تفت دادن ادامه دهید تا عطر سیر نیز آزاد شود.

برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و راحت روی لینک طرز تهیه نرگسی لوبیا سبز کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید. 

مطالب مفید