ساندویچ بی‌نظیر گوشت چرخ‌کرده و جعفری؛ طعمی ساده اما شگفت‌انگیز

غذاهای ساندویچی همیشه پرطرفدار است چون سریع آماده می‌‌شود و درست کردن آنها هم راحت است. در این مقاله از مجله اکالا طرز تهیه یکی از خوشمزه‌ترین ساندویچ‌های گوشت چرخ‌کرده با جعفری را آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ساندویچ گوشت‌ چرخ‌کرده با جعفری

برای درست کردن این ساندویچ به مواد زیر نیاز دارید:

گوشت چرخ‌کرده۳۰۰ گرمپیازیک عددجعفری تازه۴۰ گرمرب گوجه فرنگییک قاشق غذاخورینمک، فلفل، زردچوبهبه میزان لازمروغنبه میزان لازم

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

طرز تهیه ساندویچ گوشت‌ چرخ‌کرده با جعفری

برای درست کردن این ساندویچ طبق مراحل زیر عمل کنید:

مرحله اول: پیاز را خرد کنید

ابتدا پیاز را خوب بشویید و پوست آن را جدا کنید. سپس روی یک تخته گوشت به شکل نگینی آن را خرد کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ساندویچ پنیر کبابی در ماهیتابه

مرحله دوم: گوشت را تفت دهید

در یک تابه روغن بریزید و پیاز را تفت دهید. بعد از اینکه پیاز سبک شد، زردچوبه را به آن اضافه کنید و هم بزنید. سپس گوشت چرخ‌کرده را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با پیاز مخلوط شود.

مرحله سوم: رب را اضافه کنید

بعد از اینکه گوشت به خوبه تفت داده شد، نمک، فلفل و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید. چند دقیقه تفت دهید و بعد کمی آب جوش به آن اضافه کنید تا رب به صورت یکدست درآید.

مرحله چهارم: جعفری را اضافه کنید

جعفری‌ها را ساطوری کنید و در این مرحله به گوشت اضافه کنید. زمانی که از حالت خامی خارج شد زیر گاز را خاموش کنید. زیرا حرارت دیدن بیش از اندازه، عطر و طعم جعفری را کم می‌کند.

مرحله پنجم: غذا را سرو کنید

برای سرو این غذا می‌توانید از نان‌های ساندویچی باگت، کروسان یا از نان‌های سنتی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: با این ترفند حجم گوشت چرخ‌کرده را دو برابر کنید

نکاتی برای تهیه ساندویچ گوشت:

این غذا را می‌توانید در وعده ناهار و شام میل کنید.اگر دوست داشته باشید می‌توانید ساندویچ گوشت را با سس خردل و کچاپ میل کنید.اضافه کردن قارچ و فلفل دلمه‌ای عطر و طعم خاصی به این غذا می‌دهد.

 

در این مقاله از مجله اکالا طرز تهیه ساندویچ گوشت‌ چرخ‌کرده با جعفری را آموزش دادیم. این ساندویچ را می‌توانید مواقعی که زمان زیادی برای پخت غذا ندارید، درست کنید و همراه خیارشور و کاهو میل کنید.

 

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

مطالب مفید