شش ویژگی ضروری برای انتخاب کفش ایده‌آل دانش‌آموزان

انتخاب کفش مدرسه مناسب برای دانش آموزان، یکی از دغدغه‌های جدی پدر و مادرها است. از آنجایی که دانش آموزان برای ساعات طولانی کفش به پا دارند و به فعالیت‌های مختلفی مانند بازی کردن، ورزش، دویدن و راه رفتن مشغولند، باید کفش راحت و مناسبی داشته باشند. در این مقاله از مجله اکالا معیارهای کفش مناسب برای دانش آموزان را بررسی می‌کنیم.

کفش مناسب برای دانش آموزان چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای انتخاب بهترین کفش برای دانش آموزان باید معیارهای زیر را در نظر بگیریم:

۱- دوام بالا داشته باشد

حتما کفش‌هایی را انتخاب کنید که دوام بالایی داشته باشد. دانش آموزان در طول روز مدام در حال فعالیت‌های مختلفی هستند که کفش را در معرض آسیب‌دیدگی قرار می‌دهد، بنابراین اگر کفش با دوامی نباشد به سرعت فرسوده و خراب می‌شود.

حتما دوخت، کفی و رویه کفش را بررسی کنید تا از کیفیت آن مطمئن شوید.

بیشتر بخوانید:۶ کار مهمی که والدین یک هفته قبل از مدرسه رفتن بچه‌ها باید بدانند

۲- حامی پا باشد

از ویژگی‌های کفش مناسب برای دانش آموزان می‌توان به کفش‌هایی اشاره کرد که پا را کاملا پشتیبانی می‌کند. داشتن قوس مناسب و پشتیبانی کافی از پاشنه و مچ پا جزو مشخصات این کفش‌ها است. اگر کفش به خوبی از پا پشتیبانی کند، پیچ خوردگی مچ پا، کمر درد و پا درد اتفاق نمی‌افتد.

۳- راحت باشد

مهم‌ترین ویژگی کفش مناسب برای دانش آموزان راحتی است. دانش آموزان برای مدت طولانی کفش به پا دارند، بنابراین باید در این مدت احساس راحتی کنند و فشاری به پای آنها وارد نشود. دانش آموزان باید با کفش‌های خود راحت راه و بدون هیچ مشکی راه بروند، بدوند و در کلاس‌ها شرکت کنند.

در هنگام خرید، اجازه دهید دانش آموز کفش را بپوشد و دقایقی با آن راه برود تا مطمئن شود فشاری به پا وارد نمی‌کند. همچنین در قسمت انگشتان باید فضای کافی داشته باشد.

۴- سایز مناسب باشد

یک باور غلط در انتخاب سایز کفش وجود دارد که بعد از مدتی کفش جا باز می‌کند. به هیچ عنوان به این باور غلط اعتماد نکنید. کفش با سایز مناسب از همان ابتدا باید در پا احساس راحتی ایجاد کند و اندازه باشد. کفش‌هایی که بیش از اندازه بزرگ با کوچک هستند به پا آسیب می‌رسانند و موجب درد و تاول می‌شود. بنابراین با اندازه‌گیری دقیق پا و انتخاب سایز درست از بروز این مشکلات جلوگیری کنید.

بهتر است اندازه گیری پا در پایان روز باشد که اندازه پا به حداکثر خود رسیده است.

بیشتر بخوانید: بهترین قمقمه‌های فانتزی برای دانش آموزان

۵- مطابق قوانین مدرسه باشد

برخی از مدارس پوشش خاصی برای دانش آموزان در نظر می‌گیرند و ممکن است دانش آموزان مجاز به استفاده از کفش‌های رسمی باشند. بنابراین قبل از خرید کفش مدرسه، حتما اطلاع کامل از قوانین مدرسه داشته باشید.

۶- منافذ داشته باشد

یکی از مهم‌ترین مساله در انتخاب کفش مناسب داشتن منافذ برای نفس کشیدن پا است. بسیاری از بیماری‌های پوستی و قارچی به خاطر عدم وجود این منافذ به وجود می‌آید. بنابراین به ویژه در فصل گرما، کفش‌هایی را انتخاب کنید که اجازه دهند پاها هوا بخورند و عرق نکنند.

در این مقاله از مجله اکالا به بررسی ویژگی‌های کفش مناسب برای دانش آموزان پرداختیم. شما می‌توانید با در نظر گرفتن موارد گفته شده، یک انتخاب مناسب برای فرزندان خود داشته باشید و راحتی و آسایش را برای آنها فراهم کنید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

مطالب مفید