لیست کامل و جذاب خرید لوازم‌التحریر مدرسه؛ از مداد تا کلاسور، همه‌چیز برای یک شروع عالی!

خرید لوازم التحریر ضروری مقاطع مختلف یکی از لذت‌بخش‌ترین خریدهای سال برای دانش آموزان است که می‌تواند خاطراتی شیرین و دلگرم کننده را نیز در قلب خانواده‌ها زنده کند. به طور کلی در هر مقطع تحصیلی نیاز دانش آموزان به لوازم التحریر متفاوت است. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با چک لیست کامل خرید لوازم التحریر مدرسه در مقاطع مختلف آشنا شوید.

چک لیست لوازم تحریر مقاطع مختلف تحصیلی

خرید لوازم تحریر باکیفیت و جذاب تاثیر زیادی بر تشویق کودکان به درس خواندن دارد، به آن‌ها کمک می‌کند تا راحت‌تر به دروس و وظایف خود در مدرسه رسیدگی کنند.

قبل از این که شروع به خرید لوازم تحریر کنید، بهتر است ابتدا با توجه به مقطع تحصیلی و نیازهای فرزندتان، یک لیست تهیه کنید و ابتدا لوازم ضروری را تهیه کنید. سپس بعد از شروع کلاس‌ها، در صورت نیاز می‌توانید سایر لوازم را به توصیه معلم خریداری کنید.

در ادامه این بخش به چک لیست کامل خرید لوازم التحریر مدرسه اشاره شده است.

لیست لوازم التحریر پیش دبستانی

در مقطع پیش دبستانی معمولا کودک به لوازم محدود و مشخصی نیاز دارد. جذاب بودن ظاهر و باکیفیت بودن جنس این محصولات اهمیت زیادی در این سن دارد. به خاطر داشته باشید که کودک در این مقطع حساسیت بیشتری دارد و از همین رو بهتر است از محصولاتی که مواد شیمیایی کمتری دارند استفاده کنید.

در ادامه می‌توانید با لیست لوازم تحریر مدرسه دخترانه و پسرانه در مقطع پیش دبستانی آشنا شوید.

دفتر نقاشیکاغذ رنگیجامدادیکیف مدرسهمدادمداد شمعیمداد رنگیپاک کنتراشقیچی پلاستیکیچسب استیکیماژیکقمقمهشابلونبرچسب‌های فانتزی

چک لیست کامل لوازم تحریر برای پایه اول تا ششم ابتدایی

مقطع ابتدایی برای کودکان به معنای ورود به دورانی جدید و چالش برانگیز است و از همین رو خرید لوازم التحریر و لوازم مورد نیاز برای این مقطع می‌تواند اشتیاق آن‌ها به مدرسه رفتن را چند برابر کند.

در سنین کمتر و تا کلاس سوم، اکثر کودکان به دنبال لوازم فانتزی و رنگی هستند و از کلاس چهارم معمولا در مساله تحصیل کمی جدی‌تر می‌شود. در ادامه این بخش به لیست لوازم التحریر مقطع ابتدایی اشاره شده است.

مداد سادهمداد اتودمداد رنگیمداد قرمزکاغذ رنگیجلد کتابپاک کنجامدادیکیف مدرسهخودکارلاک غلط گیرقیچیچسب نواری و مایعخط کش، گونیا و نقالهپرگار پلاستیکیانواع دفتر مشقدفتر نقاشیدفترچه یادداشتقمقمه

بیشتر بخوانید: بهترین قمقمه‌های فانتزی برای دانش آموزان

چک لیست خرید لوازم تحریر برای دوره راهنمایی یا دوره متوسطه اول

در این مقطع معمولا کودکان علایق خود را پیدا می‌کنند و میل آن‌ها به لوازم فانتزی و بچه‌گانه کمتر می‌شود. در ادامه به مهم‌ترین لوازم تحریر مورد نیاز برای مقطع راهنمایی اشاره شده است.

مدادمداد اتودماژیک هایلایترجلد کتابجامدادیکیف مدرسهتراشپاک کنلاک غلط گیرکاور کاغذپوشهدفتر رسملیبلپرگار فلزیخط کش، گونیا و نقاله

لوازم تحریر مورد نیاز برای دوره دبیرستان یا دوره متوسطه دوم

در این مقطع دانش آموزان برای ورود به دانشگاه آماده می‌شوند و از همین رو هر یک از آن‌ها باید با توجه به رشته‌ای که در این مقطع انتخاب می‌کنند، لوازم تحریر مورد نیاز خود را تهیه کنند.

معمولا دانش آموزان رشته‌های ریاضی و هنرستان به لوازم التحریر تخصصی‌تری نیاز دارند که باید بعد از معرفی دبیر تهیه کنند. در ادامه این بخش به شما می‌گوییم که لیست لوازم تحریر دبیرستان شامل چه مواردی است.

انواع مدادخودکارجامدادیکیف مدرسهغلط گیردفتر کلاسوریمنگنه و پانچهایلایترپوشهطلق و شیرازهکاغذ چرک نویسنت استیکتخته رسمماشین حسابخشک کش، گونیا، نقالهشابلون

بیشتر بخوانید: ویژگی‌های کفش مناسب برای دانش آموزان

نکاتی که باید در مورد خرید لوازم التحریر مدرسه بدانید

در ادامه به چند نکته طلایی در مورد خرید لوازم التحریر مدرسه اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

در زمان تهیه انواع لوازم تحریر مدرسه حتما به کیفیت آن دقت کنید. استفاده از محصولات بی‌کیفیت و غیراستاندارد می‌تواند مشکلات مختلفی برای کودک ایجاد کنند.در زمان خرید لوازم التحریر حتما کودک را با خود ببرید و اجازه دهید او لوازم مورد نیاز مدرسه را مطابق با سلیقه خودش انتخاب کنید.قبل از خرید لوازم التحریر برای کودکان حتما به آن‌ها بگویید که جنس این لوازم نیز مثل ظاهر آن‌ها اهمیت دارند و آن‌ها نباید تنها چیزهایی که ظاهر زیبایی دارند را انتخاب کنند.خرید برخی لوازم برای کودکانی که سن کمتری دارند، خطرناک است. بنابراین در زمان خرید لوازم تحریر حتما به سن و نیاز کودک توجه کنید.قبل از خرید لوازم تحریر مدرسه حتما بودجه مشخصی برای آن در نظر بگیرید و سعی کنید از محصولات باکیفیت و قیمت مناسب استفاده کنید.به هیچ عنوان لوازم تخصصی دبیرستان را قبل از اعلام کردن معلم خریداری نکنید. در بسیاری از مواقع معلم برند یا مدل خاصی از یک محصول را معرفی می‌کند و از همین رو بهتر است صبر کنید و این محصولات را با مشورت معلم تهیه کنید.در زمان خرید انواع مداد حتما به نرمی و جنس چوب و مغز مداد دقت کنید.برای خرید خودکار حتما به قطر نوک خودکار، کیفیت جوهر و همچنین وزن و خوش دستی آن توجه کنید.برای خرید کیف مدرسه حتما به اندام و آناتومی بدن کودک دقت کنید و کیفی را انتخاب کنید که کودک بتواند به راحتی لوازم و وسایل ضروری خود را در آن قرار دهید.برای دانش آموزان مقطع ابتدایی بهتر است از خط‌کش‌های کوچک و انعطاف پذیر استفاده کنید.از خرید لوازم تحریر نوک تیز یا برنده برای کودکان مقطع پیش دبستانی و ابتدایی اجتناب کنید.

در این مقاله از مجله دانستنی اکالا به چک لیست کامل خرید لوازم التحریر مدرسه در تمام مقاطع تحصیلی اشاره شد. به خاطر داشته باشید که در زمان خرید لوازم التحریر حتما در کنار توجه به قیمت و ظاهر محصولات به کیفیت آن‌ها نیز دقت کنید و هیچگاه کیفیت را فدای کمیت و قیمت پایین محصول نکنید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

مطالب مفید