امشب چی بپزم؟ برنامه جذاب شام برای سه‌شنبه ۲۷ شهریور

امشب شام چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه شام با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که مجله اکالا پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای شام امشب‌تان دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- کباب تابه‌ای دو رنگ

کباب تابه دو رنگ، ترکیبی بی‌نظیر از رنگ‌ها و طعم‌هاست. با هر لقمه، طعم لذیذ گوشت قرمز و مرغ در کنار هم یک انفجار طعم در دهان شما ایجاد می‌کند. اگر به دنبال یک غذای مجلسی و خاص برای مهمانی‌هایتان هستید، کباب تابه‌ای دو رنگ بهترین انتخاب است.

مراحل تهیه کباب تابه‌ای دو رنگ

مراحل تهیه کباب تابه‌ای دو رنگ به شرح زیر است:

۲ عدد از پیازها را بشویید و پوست بگیرید. پیازها را با کمک رنده ریز یا میکسر کاملا له و پوره کنید. پیازهای رنده شده را درون صافی کوچکی بریزید و به خوبی آب آن‌ها را بگیرید.۱ حبه از سیرها را بشویید و پس از پوست گرفتن با رنده ریز رنده کنید و به پوره پیاز بیفزایید.گوشت چرخ کرده، پیاز رنده شده، سیر رنده شده، زعفران، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا و دارچین را با هم مخلوط کرده و به خوبی با دست ورز دهید تا مایه گوشتی شما کاملا یک دست شود.برای اینکه کباب‌ها نرم‌تر شوند، می‌توانید به گوشت چرخ کرده کمی خرده نان یا آرد سوخاری اضافه کنید.روی ظرف را بپوشانید و مایه گوشت را به مدت حداقل یک ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم‌ها به خورد هم بروند. این کار موجب انسجام کباب شما در زمان سرخ کردن می‌شود.

برای ادامه رسپی این غذای رنگارنگ و لذیذ روی لینک طرز تهیه کباب تابه‌ای دو رنگ کلیک کنید.

۲- لقمه مرغ

لقمه مرغ، یک غذای ساده، سریع و خوشمزه است که می‌تواند به عنوان شام یا میان وعده سرو شود. این غذا با نان، مرغ پخته یا کبابی، سبزیجات و سس‌های مختلف تهیه می‌شود و تنوع زیادی دارد.

مراحل تهیه لقمه مرغ

مراحل تهیه لقمه مرغ به شرح زیر است:

مرغ پخته یا کبابی را به صورت ریش ریش یا نگینی خرد کنید. اگر مرغ شما طعم خاصی ندارد پس از خرد کردن آن، برای طعم‌دار کردن مرغ می‌توانید از ادویه‌های مختلف مانند پودر سیر، پاپریکا یا آویشن استفاده کنید.ماست چکیده، شوید خشک، نعنا خشک، نمک و فلفل سیاه را در یک کاسه با هم به خوبی مخلوط کنید. اگر سس ماست شما خیلی غلیظ است، می‌توانید مقداری آب یا شیر به آن اضافه کنید.

برای ادامه رسپی این غذای ساده و سریع روی لینک طرز تهیه لقمه مرغ کلیک کنید.

۳- خورش لوبیا سبز با غوره

خورش لوبیا سبز با غوره، یکی از غذاهای سنتی و پرطرفدار شمال ایران است که با عطر و طعم بی‌نظیرش، سفره‌های ایرانی را زینت می‌دهد.

مراحل تهیه خورش لوبیا سبز با غوره

مراحل تهیه خورش لوبیا سبز با غوره به شرح زیر است:

لوبیا سبز را به خوبی بشویید. سر و ته لوبیاها را با کمک چاقو جدا کنید سپس آن‌ها را به قطعات ۳ تا ۴ سانتی‌متری خرد کنید.یک عدد پیاز را نگینی خرد کنید و در تابه‌ای با روغن داغ تفت دهید تا نرم و شفاف شود. اگر از گوشت در خورشت خود استفاده می‌کنید، آن را به قطعات کوچک خرد کنید.گوشت را به پیازهای درون قابلمه اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد و بوی خامی‌اش گرفته شود.زردچوبه و فلفل سیاه را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و به مدت یک دقیقه دیگر تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود. رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید و به خوبی با آن‌ها مخلوط کنید تا رب رنگ باز کند و بوی خامی‌اش گرفته شود.

برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و مخصوص روی لینک طرز تهیه خورش لوبیا سبز با غوره کلیک کنید.

۴- پلو جعفری با مرغ

اگر به دنبال پلوی متفاوت و خوشمزه هستید، پلو جعفری با مرغ را امتحان کنید. این غذای لذیذ، طرز تهیه بسیار ساده‌ای دارد و به راحتی آماده می‌شود.

مراحل تهیه پلو جعفری با مرغ

مراحل تهیه پلو جعفری با مرغ به شرح زیر است:

مرغ را به صورت مکعبی خرد کرده و در ظرفی بریزید. پیاز را خرد کرده و به مرغ اضافه کنید. سپس آبلیمو، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و ادویه مرغ را به همراه کمی زعفران دم‌کرده به مرغ اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.درب ظرف را ببندید و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا مرغ طعم‌دار شود.در تابه‌ای مقداری روغن گرم کرده و مرغ‌های مزه دار شده را با حرارت کم تفت دهید تا پخته شوند.سپس سیر رنده شده و جعفری خرد شده را اضافه کرده و به مدت یک دقیقه دیگر تفت دهید. در آخر کمی پودر دارچین روی مواد پاشیده و شعله را خاموش کنید.

برای ادامه رسپی این غذای خوش‌عطر و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه پلو جعفری با مرغ کلیک کنید.

۵- املت اسفناج و پنیر

به دنبال یک غذای متفاوت و خوشمزه هستید؟ املت اسفناج و پنیر، با ترکیب بی‌نظیر اسفناج سبز و پنیر نرم، یک طعم بی‌نظیر را به شما هدیه می‌دهد.

مراحل تهیه املت اسفناج و پنیر

مراحل تهیه املت اسفناج و پنیر به شرح زیر است:

ابتدا داخل ماهیتابه یک قاشق روغن بریزید و بر روی حرارت ملایم قرار دهید. پس از داغ شدن روغن اسفناج‌ها را به آن اضافه کنید و ۵ تا ۶ دقیقه تفت دهید. سپس بعد از کشیده شدن آب اسفناج، اجازه دهید تا مواد سرد شود. یک ظرف مناسب فر انتخاب کنید و سطح آن را با یک برس روغنی به خوبی چرب کنید. حال اسفناج‌های سرد شده که از قبل تفت داده بودید را داخل ظرف بریزید.روی سطح اسفناج یک و نیم پیمانه پنیر موزارلا بریزید و سپس روی پنیر یک قاشق چای‌خوری پودر پیاز اضافه کنید.

برای ادامه رسپی این غذای سریع و سبک روی لینک طرز تهیه املت اسفناج و پنیر کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید. 

مطالب مفید