طرز تهیه کادایف ترکیه‌ای؛ لذت شیرینی شرقی با نوشیدنی گرم ویژه!

به دنبال یک دسر مجلسی و خاص هستید؟ کادایف ترکیه‌ای، با ظاهری مجلسی و طعمی فوق‌العاده، انتخابی عالی برای پذیرایی از مهمانان است. در ادامه با مجله اکالا همراه باشید تا طرز تهیه این دسر سنتی ترکی را برایتان شرح دهیم. 

مواد لازم جهت تهیه کادایف ترکیه‌ای

مواد لازم جهت تهیه کادایف ترکیه‌ای به شرح زیر است:

رشته کادایف (فروشگاه‌های لوازم قنادی)۱۵۰ گرمکره یا روغن حیوانی۵۰ گرمپودر قند۴ قاشق سوپ‌خوریآرد۲ قاشق سوپ‌خورینشاسته ذرت۴ قاشق سوپ‌خوریشکر۱/۲ پیمانهخامه صبحانه۲۰۰ گرمپودر هل۱/۲ قاشق چای‌خوریتخم مرغ۱ عددشیر۳ پیمانهگلابنصف پیمانه

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

مراحل تهیه کادایف ترکیه‌ای

برای تهیه کادایف ترکیه‌ای کافیست مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: آماده سازی رشته‌های کادایف

ابتدا کره یا روغن حیوانی را در ماهیتابه بریزید و بر روی حرارت قرار دهید تا آب شود.

رشته‌های کادایف را به صورت تکه‌های ٢ الی ٣ سانتی خرد کرده، به کره آب‌ شده اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا رنگ رشته‌ها طلایی شود.

بعد از طلایی شدن رشته‌ها، پودر قند را به رشته‌ها اضافه کنید. رشته‌های طلایی و پودر قند را کمی با هم مخلوط کنید و تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم: تهیه فرنی یا کرم کادایف

برای تهیه فرنی یا کرم دسر کادایف، باید آرد و نشاسته ذرت را با هم مخلوط کرده و سپس الک کنید. بعد با نصف شکر و شیر، داخل ظرف بریزید.

ترکیب فوق را با همزن به خوبی مخلوط کنید و بعد مواد را داخل یک قابلمه بریزید، روی حرارت قرار دهید و مرتب هم بزنید تا زمانی که به غلظت فرنی برسد.

در یک ظرف دیگر تخم مرغ را بشکنید و با چنگال هم بزنید. (نیازی به استفاده از همزن نیست)

تخم مرغ را می‌توان حذف کرد، اما برای مقوی بودن دسر اگر باشد بهتر است. اصلا نگران نباشید؛ نه طعم و نه بوی تخم مرغ موقع سرو و خوردن دسر حس نمی‌شود.

مواد را به محتویات مواد داخل قابلمه اضافه کنید. شکر، پودر هل، خامه و گلاب را هم بعد از مخلوط شدن کرم با تخم مرغ، هم‌زمان به مواد داخل قابلمه اضافه کرده و با هم مخلوط کنید.

باید زمان دهید تا کرم خنک شود و برای جلوگیری از بستن رویه کرم هر از گاهی آن را هم بزنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوتلاچ؛ دسر محبوب ترکیه‌ای

مرحله سوم: انتقال مواد به قالب

یک ظرف مناسب مثل پیرکس یا یک قالب کمربندی انتخاب کنید. بعد نصف رشته‌های تفت داده شده را داخل ظرف بریزید و صاف کنید.

سپس کرم خنک‌ شده را روی آن بریزید. بقیه رشته‌ها را به طور کامل روی سطح کرم بریزید تا کامل سطح کرم را بپوشاند؛ آرام و بدون اینکه فشار دهید رشته‌ها را صاف کنید.

روی ظرف یا قالب را سلفون بکشید و به مدت ۴ الی ۵ ساعت داخل یخچال بگذارید. بعد از اتمام این تایم دسر شما آماده‌ است.

مرحله چهارم: سرو کردن

دسر خوشمزه‌تان را داخل ظرف دلخواه و با مغزها و گل تزیین کنید.

اگر تمایل دارید که یک گرم‌نوش خوشمزه و زرد رنگ هم در کنار کادایف درست کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه تریلیچه؛ دسر خوشمزه ترکی

مواد لازم جهت تهیه گرم‌نوش شیر زعفران

مواد لازم جهت تهیه گرم‌نوش شیر زعفران به شرح زیر است:

شیر۴ لیوانزعفران ساییده‌شده۱/۲ قاشق چای‌خوریپودر بادام۳ قاشق غذاخوریعسل۳ قاشق غذاخوریهل ساییده‌شده۱/۲ قاشق چای‌خوریگلاب۱ قاشق غذاخوری

مراحل تهیه گرم‌نوش شیر زعفران

برای تهیه گرم‌نوش شیر زعفران کافیست مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا زعفران و هل ساییده شده را با هم مخلوط کنید.سپس شیر را روی شعله بگذارید تا به جوش آید. زمانی که شیر به جوش آمد، مخلوط هل و زعفران را به آن اضافه کنید و آرام هم بزنید.بعد از تغییر رنگ شیر، به رنگ سرخ دلبر زعفران، گلاب را اضافه کرده و شعله را خاموش کنید.حالا عسل و پودر بادام را اضافه کنید و هم بزنید تا عسل کاملا داخل شیر حل شود.شیر زعفران دلبر شما آماده است. داخل ظرف دلخواه و همراه با کادایف، سرو و میل کنید. نوش جان!

در این مطلب از مجله آشپزی اکالا طرز تهیه دسر کادایف ترکیه‌ای برایتان شرح دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این دسر اصیل ترکی را در خانه تهیه کنید و از طعم بی‌نظیر آن در کنار گرم‌نوش شیر زعفران لذت ببرید.

من مریم فرخی هستم.متولد بهار ۷۲
از یک استان سردسیر با کوه ها ی بلند و درخت های بلوط و گردو و کلی گندم زار که بعد از ازدواج راهی گرم ترین استان کشور شدم
از سال ۹۱ ساکن جایی شدم که تپه های خاکی و دشت هایِ پر از مشعل های روشن و سوزان گاز داره! و قطعا سایه ی نخل های سر افرازش به بزرگی و خنکای سایه ی بلوط های ارتفاع نشین نیست! این دوری از خانواده و تفاوت هر کسی رو نا آروم و مضطرب می کنه. و آشپزی برای من مثل مدیتیشن عمل می کنه. من آشپزی می کنم که آروم شم. و لذت ببرم از لحظه لحظه ی زندگی!
من یه مادر معمار و عکاس و کمی آشپز هستم!

مطالب مفید