فرجام زیر ذره‌بین اتحادیه اروپا: آیا متا جریمه خواهد شد؟

فایننشال‌تایمز گزارش داد که شرکت متا به دلیل اقدامات ضدرقابتی در فیسبوک از طرف کمیسیون اروپا مورد تحقیق قرار گرفته و در صورت اثبات با جریمه‌ای سنگین مواجه خواهد شد.

به گزارش تجارت نیوز،

 فایننشال تایمز گزارش داد متا بار دیگر در معرض خطر جریمه سنگین توسط کمیسیون اروپا قرار دارد.

بازوی نظارتی این بلوک می‌گوید متا سرویس مارکت‌پلیس خود را به فیسبوک پیوند داده تا رقبا را تضعیف کند.

سرویس مارکت‌پلیس یا بازارگاه، یک پلتفرم آنلاین است که توسط متا (شرکت مادر فیسبوک) ارائه شده و به کاربران اجازه می‌دهد کالاها و خدمات خود را به‌صورت محلی خریدوفروش کنند.اگر  متا مقصر شناخته شود ممکن است مجبور به پرداخت ۱۰ درصد از درآمد سالانه جهانی خود شود، رقمی که سال گذشته به نزدیک ۱۳۵ میلیارد دلار رسید. بااین‌حال، جریمه می‌تواند بسیار کمتر باشد و متا تقریباً به‌طورقطع به آن اعتراض خواهد کرد.

کمیسیون اروپا تحقیقات اولیه خود را در سال ۲۰۱۹ آغاز کرد و سه سال بعد یافته‌های مقدماتی خود را اعلام کرد.

مارگرت وستاگر، معاون اجرایی مسئول سیاست رقابتی، در آن زمان اظهار داشت: متا شبکه اجتماعی غالب خود یعنی فیسبوک را به مارکت‌پلیس پیوند داده است.

علاوه بر این، ما نگران هستیم که متا شرایط تجاری غیرمنصفانه‌ای را تحمیل کرده که به آن اجازه می‌دهد از داده‌های مربوط به خدمات تبلیغات طبقه‌بندی شده آنلاین رقیب استفاده کند.

متا با تحقیقات دیگری از سوی کمیسیون روبرو است، از جمله در مورد نگرانی‌های مربوط به اعتیادآور بودن پلتفرم، امنیت برای افراد زیر سن قانونی و مدل رضایت یا پرداخت این شرکت. در این مدل کاربران برای استفاده بدون تبلیغات از پلتفرم‌های متا یا باید اشتراک داشته باشند یا رضایت بدهند از داده‌های آن‌ها برای تبلیغات شخصی‌سازی‌شده استفاده شود.

منبع :

فارس

به اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

مطالب مفید