استانداران در مسیر تحقق شعارها و برنامه‌های رئیس جمهور؛ اساسی‌ترین پیمان وفاداری!

به گزارش تجارت نیوز،

احمد فاطمی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز درباره خصوصیات استاندارانی که در دولت چهاردهم برای راهبری استان‌ها انتخاب می‌شوند گفت: استانداران باید در درجه اول وفادار به شعارها و برنامه‌های آقای رئیس‌جمهور باشند، این نکته بسیار مهمی است.

استانداران باید یک برنامه عملیاتی چهارساله داشته باشند

این نماینده مجلس با تاکید بر این موضوع که استانداران باید با استانی که مدیریت آن را می‌پذیرند و فرصت‌های آن استان آشنایی داشته باشند افزود: استانداران باید یک برنامه عملیاتی چهارساله داشته باشند، یعنی بگویند الان استان را در چه وضعیتی تحویل گرفته‌اند و چهار سال آینده در چه وضعیتی آن را تحویل خواهند داد.

باید عملکرد استانداران به صورت متر و معیار قابل اندازه‌گیری باشد

او ادامه داد: این ارزیابی بسیار مهم است که از زمان شروع تا زمان تحویل یک استان قابلیت این وجود داشته باشد که عملکرد استانداران به صورت متر و معیار قابل اندازه‌گیری باشد و بتوان به آن امتیاز داد.

استانداران به توانایی نخبگان و جوانان باور داشته باشد/ استانداران باید هم مدیر باشند و هم سیاست‌ورز

فاطمی در ادامه تاکید کرد استانداران باید به توانایی نخبگان و جوانان باور داشته باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه استاندار یک مقام اجرایی سیاسی است و فرد منتخب باید یک سیاست‌ورز باشد توضیح داد: صرف اینکه استانداران مدیرانی قویی باشند کفایت نمی‌کند باید سیاست‌ورز هم باشند. این توانایی را داشته باشند که بین همه مدیران و نحله‌ها اجماع به وجود بیاورند.

استانداران درباره مسائل اقتصادی و معیشتی مردم برنامه عملیاتی داشته باشند

فاطمی با تاکید بر شرایط اقتصادی و معیشتی مردم گفت: آن چیزی که امروز مهم است مسائل اقتصادی و معیشت مردم است، استانداران در این زمینه باید برنامه عملیاتی داشته باشند.

کارآمدی استانداران اهمیت خیلی زیادی دارد

او اضافه کرد: همچنین باید همکاران صدیق، دست‌پاک، متخصص، متبحر و کارآمدی را انتخاب کنند. کارآمدی استانداران اهمیت خیلی زیادی دارد. استانداری کارآمد است که بتواند سیاست‌های دولت، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی و برنامه توسعه را در استانی که حضور می‌یابد به‌خوبی اجرا کند.

استاندار مازندران در یک بستر تعامل و همکاری با همه ارکان تصمیم‌ساز و تاثیرگذار استان ارتباط داشته باشد

نماینده بابل در ادامه توضیحات خود با اشاره به انتظاراتی که از استاندار منتخب مازندران دارد بیان کرد: به نظر من باید نسبتاً جوان و کارآمد باشد و انتظار دارم در یک بستر تعامل و همکاری با همه ارکان تصمیم‌ساز و تاثیرگذار استان ارتباط داشته باشد.

استاندار مازندران اعتقاد کامل به توانمندی بخش خصوصی داشته باشد/ جذب سرمایه‌گذاری باید اولویت استاندار مازندران باشد

فاطمی با تاکید بر اینکه استاندار مازندران باید اعتقاد کامل به توانمندی بخش خصوصی داشته باشد عنوان کرد: استانداری که برای استان انتخاب می‌شود باید به بخش خصوصی میدان دهد، برای آنها با همکاری همه مدیران استان امکانات مورد نیاز را فراهم کند. جذب سرمایه‌گذاری باید اولویت استاندار مازندران باشد، چه سرمایه‌گذاری داخلی چه سرمایه‌گذاری خارجی.

استان مازندران با چه مشکلات و بحران‌هایی روبه‌روست و استاندار باید برای چه موضوعاتی چاره‌اندیشی کند؟

او با نام بردن از مشکلات و بحران‌های موجود در استان مازندران افزود: در مازندران بحث صادرات مرکبات یک چالش است. در مازندران ما بالای یک میلیون تن مرکبات تولید می‌کنیم یعنی دو برابر نیاز کشور و باید بتوان حداقل 500 تا 600 هزار تن از آن را صادر کرد اما امروز مرکبات این استان روی دست مردم مانده است.

نماینده بابل ادامه داد: بحث صنایع بسته‌بندی و تبدیلی خیلی اهمیت دارد و در این حوزه ما خیلی فقیر هستیم. ساماندهی شهرک‌های صنعتی مهم است. شبکه‌های آبی استان بسیار فرسوده است. استاندار باید برای مهار آب‌های سطحی استان برنامه داشته باشد، برخی تصور می‌کنند استان مازندران یک استان پرآب است اما تنش آبی خیلی زیاد است. در بحث انرژی و برق از همه استان‌های دیگر کشور ناترازی بیشتری داریم. اینها بخشی از مهم‌ترین مشکلاتی است که در استان وجود دارد و به نظر من استانداری که انتخاب می‌شود باید برای همه اینها برنامه داشته باشد.

فاطمی در پایان تاکید کرد: ما هم به عنوان نمایندگان مردم استانداران را در قبال این مشکلات پاسخگو می‌کنیم. استاندار باید برای همه این معضلات برنامه و طرح داشته باشد و ما این توانمندی را ارزیابی خواهیم کرد.

به اشتراک گذاری

مطالب مفید