ماه‌گرفتگی و تاثیرات شگفت‌انگیزش بر روحیه و احساسات شما

ماه گرفتگی یک پدیده نجومی است که در اثر عبور زمین از میان خورشید و ماه ایجاد می‌شود. در واقع زمانی که سایه زمین روی ماه می‌افتد، ماه به صورت نیمه دیده می‌شود و انرژی ماه به زمین نمی‌رسد. برخی شواهد نشان می‌دهد که ماه گرفتگی می‌تواند بر خلق و خو و رفتارهای ما موثر باشد و موجب تغییر انرژی‌های ما شود. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با نکاتی مهم در مورد ماه گرفتگی و تاثیر آن بر خلق و خو آشنا شوید.

آیا ماه گرفتگی روی حالات و رفتار ما تاثیر می‌گذارد؟

از قرن‌ها پیش، انسان‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که انرژی ماه بر خلق و خو و رفتارهای ما تاثیر می‌گذارد. جالب است بدانید که ارسطو و پلینی بزرگ باور داشتند که امواج قدرتمند ماه می‌تواند موجب دیوانگی و صرع در انسان‌ها شود.

برخی شواهد نشان می‌دهد که ماه به صورت مستقیم بر خواب شبانه ما تاثیر می‌گذارد و در زمان ماه کامل، اکثر افراد خشونت و احساسات منفی بیشتری را تجربه می‌کنند. ماه گرفتگی زمانی اتفاق می‌افتد که سایه زمین روی ماه می‌افتد و از همین رو انرژی ماه به زمین نمی‌رسد.

دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که امواج نامرئی و مغناطیسی حاصل از ماه می‌تواند روی سلول‌های مغز و قلب ما تاثیر بگذارد و از همین رو انسان‌ها در زمان ماه کامل و ماه گرفتگی، احساسات خاص و متفاوتی را تجربه می‌کنند.

انرژی ماه گرفتگی گاهی اوقات آنقدر زیاد است که برخی افراد آن را در بدن خود احساس می‌کنند و ممکن است متوجه تغییراتی در احساسات و خلق و خوی خود شوند. برخی افراد در ماه گرفتگی دچار احساس مورمور شدن در سر و همچنین سردردهای میگرنی می‌شوند و برخی افراد نیز ممکن است افت انرژی و خستگی عجیبی را تجربه کنند.

بروز دردهای عضلانی، مشکلات گوارشی و همچنین تغییرات اشتها نیز از علائم این ماه گرفتگی است. در روز ماه گرفتگی ممکن است در احساسات خود نوسانات زیادی را تجربه کنید و حتی در خوابیدن دچار مشکل شوید.

تاریخ دقیق ماه گرفتگی شهریور ۱۴۰۳

ماه گرفتگی ۲۸ شهریور در بامداد روز چهارشنبه اتفاق می‌افتد و در این شب ما شاهد یکی از مهم‌ترین ماه گرفتگی‌های سال خواهیم بود. در پاسخ به این سوال که ماه گرفتگی امشب ساعت چند است باید بگوییم که این ماه گرفتگی در ساعت ۵ و ۴۳ دقیقه صبح در تهران آغاز می‌شود و چند دقیقه بعد ماه در افق غرب غروب می‌کند. این ماه گرفتگی بیشتر در نیمه غربی کشور قابل مشاهده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: عواملی که بر حال خوب و بد شما موثر است

چطور اثرات ماه گرفتگی را کاهش دهیم؟

ماه گرفتگی زمان خوبی برای پالایش ذهن و روح است و به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر احساسات منفی، حسادت‌ها و کینه‌ها را دور بریزید. در زمان ماه گرفتگی سعی کنید آرامش بیشتری داشته باشید که کارهایتان را به آرامی انجام دهید.

بهتر است این همه نفرت‌ها را کنار بگذارید و همه بدی‌ها را ببخشید تا انرژی‌های مثبت به سمت شما روانه شوند. هنگام ماه گرفتگی بیشتر از همیشه از خدا به خاطر نعمت‌هایی که دارید، سپاسگزاری کنید و دعا کردن را فراموش نکنید.

سعی کنید برای کاهش اثرات ماه گرفتگی در حدود ۲ تا ۳ ساعتی که این اتفاق می‌افتد، از غذا خوردن و خوابیدن اجتناب کنید و در طول ماه گرفتگی بیشتر سکوت کنید و آرام بودن را تجربه کنید. قبل از ماه گرفتگی و بعد از آن بیشتر از همه روزهای دیگر آب بنوشید و با مشغول کردن خودتان به کاری که دوست دارید، آرامشی شگفت انگیز را تجربه کنید.

به خاطر داشته باشید که در طول ماه گرفتگی باید از افراد دردسرساز، افراد منفی، انرژی‌های منفی و هر چیزی که به شما حس بد می‌دهد دوری کنید.

ماه گرفتگی امشب نماز آیات دارد؟

خواندن نماز آیات در زمان ماه گرفتگی از واجبات دین اسلام است. این نماز به صورت ۲ رکعتی است که هر رکعت آن ۵ رکوع و ۲ سجده دارد.

در این مقاله از مجله دانستنی اکالا به ماه گرفتگی و تاثیر آن بر خلق و خو و بدن انسان اشاره شد. تاثیر ماه گرفتگی بر احساسات ما یک موضوع کاملا علمی و تایید شده است، اما برخی افراد این تغییرات را بیشتر احساس می‌کنند.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

مطالب مفید