طرز تهیه میلک شیک انجیر خشک؛ لذتی فراموش‌نشدنی

میلک شیک انجیر خشک یکی از سالم‌ترین و انرژی بخش‌ترین نوشیدنی‌های کافی شاپی است که برای تهیه آن هم می‌توانید از شیر گاو و هم شیرهای گیاهی استفاده کنید. برخی افراد این نوشیدنی را به صورت ساده و برخی دیگر به صورت ترکیبی با موز و بستنی آماده می‌کنند. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با ۲ روش طرز تهیه میلک شیک انجیر خشک آشنا شوید.

طرز تهیه میلک شیک انجیر خشک ساده

آماده کردن این نوشیدنی حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و مواد اولیه به کار رفته در آن برای ۲ نفر مناسب است.

مواد لازم برای تهیه میلک شیک انجیر خشک

مواد لازم برای تهیه میلک شیک انجیر خشک به شرح زیر است:

انجیر خشک۶ عددآب داغ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دارشیره انگور یا خرما۱ تا ۲ قاشق غذاخوریشیر۱ و ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

مراحل تهیه میلک شیک انجیر خشک خانگی

در این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن این نوشیدنی خوشمزه با شیر و انجیر آشنا شوید.

مرحله اول: انجیرها را بخیسانید

برای شروع باید انجیرهای خشک را با آب فراوان بشویید تا خاک و آلودگی‌های آن‌ها تمیز شود. سپس می‌توانید انجیرهای خشک را همراه با آب داغ در یک ظرف بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه بخیسانید تا کمی نرم شوند.

مرحله دوم: انجیرها را همراه با آب و شیره میکس کنید

انجیرها را همراه با همان آبی که در آن قرار دارند در مخلوط کن بریزید و بعد شیره انگور یا خرما را اضافه کنید. حالا دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.

مرحله سوم: میلک شیک را آماده کنید

در آخرین مرحله از درست کردن این نوشیدنی می‌توانید شیر را اضافه کنید. حالا دستگاه را دوباره روشن کنید تا همه مواد به طور یکدست با هم ترکیب شوند. نوشیدنی شما آماده است و می‌توانید از آن به عنوان صبحانه یا میان وعده سالم استفاده کنید.

طرز تهیه میلک شیک انجیر خشک با موز و بستنی

آماده کردن این نوشیدنی حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و مواد اولیه به کار رفته در آن برای ۲ تا ۳ نفر مناسب است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی انجیر و هلو

مواد لازم برای تهیه میلک شیک انجیر خشک

مواد لازم برای تهیه میلک شیک انجیر خشک به شرح زیر است:

انجیر خشک۱۰ عددموز درشت۱ عددبستنی وانیلی۱ لیوان فرانسوی دسته‌دارپودر دارچین۱/۲ قاشق چای‌خوریشیر۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌داربادام درختی۶ عدد

مراحل تهیه میلک شیک انجیر خشک با موز

در این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن میلک شیک انجیر خشک و موز آشنا شوید.

مرحله اول: پوست بادام‌ها را جدا کنید

برای شروع باید بادام‌ها را برای چند ساعت در آب بخیسانید تا نرم شوند. سپس پوست بادام‌ها را به طور کامل جدا کنید تا موجب تیره شدن نوشیدنی شما نشوند.

مرحله دوم: انجیرها را بخیسانید

انجیرهای خشک را بشویید و آن‌ها را برای ۲۰ دقیقه در آب جوش بخیسانید تا نرم شوند.

مرحله سوم: میلک شیک را آماده کنید

در این مرحله باید انجیرهای خشک را آبکش کنید و در مخلوط کن بریزید. در ادامه شیر، بستنی، پودر دارچین و بادام را اضافه کنید. دستگاه را روشن کنید و تا همه مواد به صورت یکنواخت با هم ترکیب شوند.

بعد از این که نوشیدنی آماده شد، آن را در لیوان‌های مخصوص شیک بریزید و با کمی پودر دارچین با تکه‌های ریز بادام خرد شده تزیین کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پودینگ انجیر

نکات و فوت و فن‌های تهیه میلک شیک انجیر خشک

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه میلک شیک انجیر خشک اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برای تهیه این نوشیدنی می‌توانید از شیر گاو یا انواع شیر گیاهی مثل شیر بادام، شیر فندق، شیر نارگیل یا هر شیر گیاهی که دوست دارید استفاده کنید.برای تهیه این اسموتی باید صبر کنید تا انجیرهای خشک کاملا خنک شوند و بعد آن‌ها را با سایر مواد ترکیب کنید.به منظور شیرین شدن طعم این نوشیدنی می‌توانید به جای شیره از مقداری عسل رقیق شده یا کمی شکر نیز استفاده کنید.بعد از آماده کردن این نوشیدنی بهتر است آن را بلافاصله میل کنید.برای درست کردن این نوشیدنی می‌توانید بنا به سلیقه خودتان از انجیر زرد یا بنفش خشک شده استفاده کنید.اگر کالری این نوشیدنی برایتان مهم است، بهتر است بستنی را به طور کامل حذف و این نوشیدنی را بدون آن تهیه کنید.برای این که نوشیدنی شما خنک شود، می‌توانید بعد از آماده شدن نوشیدنی مقداری یخ نیز به مواد اضافه کنید.برای مزه دار کردن این نوشیدنی می‌توانید به جای بادام از مقداری گردو نیز استفاده کنید.اضافه کردن دارچین به این نوشیدنی اختیاری است و در صورت تمایل می‌توانید آن را حذف کنید یا تنها از آن برای تزیین نوشیدنی استفاده کنید.میلک شیک انجیر خشک فواید زیادی برای سلامتی دارد و از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به درمان یبوست، کمک به کاهش وزن، کنترل فشار خون و افزایش توان باروری اشاره کرد.در برخی رسپی‌ها برای خوش عطر شدن این نوشیدنی از مقداری وانیل استفاده می‌شود.برای تهیه این نوشیدنی می‌توانید از ترکیب انجیر، موز، ماست یونانی، عسل و مقداری شیر استفاده کنید.برای این که اسموتی شما شیرین‌تر و مقوی‌تر شود، می‌توانید هسته ۱ تا ۲ عدد خرما را جدا کنید و در آن بریزید.در برخی رسپی‌ها برای مزه دار کردن این نوشیدنی از کره بادام زمینی استفاده می‌شود.

در این مقاله از مجله آشپزی اکالا به ۲ روش طرز تهیه میلک شیک انجیر خشک اشاره شد. به خاطر داشته باشید که برای تهیه این اسموتی حتما از انجیر خشک‌های سالم و باکیفیت استفاده کنید. اگر تجربه درست کردن این نوشیدنی را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به آشپزی به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

مطالب مفید