عنوان پیشنهادی: “پنج‌شنبه‌ای خوشمزه با منوی ویژه: امروز چی بپزم؟ (29 شهریور)”

امروز غذا چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه غذا با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که مجله اکالا امروز، پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای امروز دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای امروز به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- کباب سلطانی

کباب سلطانی (ترکیب کباب چنجه با جوجه کباب) یکی از پرطرفدار‌ترین و مجلسی‌ترین کباب‌ها است که در لیست غذاهای ایرانی برای گردشگران خارجی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد.

مراحل تهیه کباب سلطانی

مراحل تهیه کباب سلطانی به شرح زیر است:

 در اولین مرحله به سراغ پیازها می‌رویم. پیاز را بهتر است به صورت خلالی برش بزنید که در پایان کار به گوشت‌ها نچسبند و‌ به‌ راحتی قابل جدا کردن باشند.ممکن است در روش‌های مختلف مشاهده کرده‌ باشید که پیاز را رنده می‌کنند. این کار باعث می‌شود مقداری از پیاز‌ها به گوشت‌تان بچسبد و در هنگام کباب شدن زودتر بسوزد. ما توصیه می‌کنیم پیاز را خلالی برش بزنید.در این‌جا می‌توانید در کنار پیاز از کیوی هم استفاده کنید. کیوی حاوی آنزیمی به نام اکتینیدین است که در بافت گوشت تاثیر گذاشته و‌ باعث ترد شدن آن می‌شود.حال به سراغ گوشت‌هایمان می‌رویم. فیله‌های گوشت را به صورت مستطیلی برش بزنید. نکته مهمی که باید در این مرحله رعایت کنید یکسان برش زدن گوشت‌ها هستند؛ چون در زمان کباب شدن ممکن است یکسان کباب نشوند و شکل ظاهری خوبی به خود نگیرند.

برای ادامه رسپی این غذای اصیل و مخصوص روی لینک طرز تهیه کباب سلطانی کلیک کنید.

۲- گردو پلو همدانی با مرغ

اگر به دنبال یک غذای سنتی و لذیذ هستید که عطر و طعم اصیل ایرانی را به خانه‌تان بیاورد، گردو پلو همدانی با مرغ پیشنهاد امروز ما به شما است.

مراحل تهیه گردو پلو همدانی با مرغ

مراحل تهیه گردو پلو همدانی با مرغ به شرح زیر است:

سینه مرغ را بشویید و درون صافی قرار دهید تا آب اضافی‌شان گرفته شود. با کمک چاقو مرغ را به قطعات کوچک‌تری برش زنید و درون ظرف مناسبی بریزید. پیاز و سیر را بشویید و پوست بگیرید. آن‌ها را با کمک رنده یا میکسر پوره کنید و به مرغ‌ها بیفزایید.زردچوبه، فلفل سیاه و مقداری زعفران دم کرده را به ترکیب درون کاسه اضافه کنید و همه مواد را در حد مخلوط شدن به هم زنید. برای طعم دار کردن بیشتر مرغ می‌توانید از ادویه‌هایی مانند دارچین یا هل استفاده کنید.درب ظرف را ببندید و به مدت حداقل ۱ ساعت ظرف را در یخچال قرار دهید تا به خوبی مرغ مزه دار شود.درون تابه مناسبی مقداری کره بریزید و تابه را روی حرارت گذارید. مرغ‌های مزه دار شده را به تابه اضافه کنید و چند دقیقه ای تفت دهید تا رنگ آن‌ها تغییر کند.

برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و محلی روی لینک طرز تهیه گردو پلو همدانی با مرغ کلیک کنید.

۳- آش غوره

آش غوره، یک غذای سنتی و مقوی ایرانی است که با ترکیبی دلپذیر از ترشی غوره و عطر سبزیجات، طعمی بی‌نظیر به کام می‌نشاند. اگر علاقه‌مند به طعم های ترش هستید از چشیدن طعم این آش غافل نشوید.

مراحل تهیه آش غوره

مراحل تهیه آش غوره به شرح زیر است:

پیاز را بشویید و با کمک رنده ریز آن را رنده کنید. پیازهای رنده شده را درون صافی کوچکی بریزید و آب اضافی آن‌ها را به خوبی بگیرید. برای پوره کردن پیاز از میکسر یا خرد کن نیز می‌توانید استفاده کنید. گرفتن آب پیاز موجب انسجام گوشت‌های قلقلی می‌شود.گوشت چرخ کرده، پیاز رنده شده و آب گرفته شده، زردچوبه، نمک و فلفل را درون کاسه مناسبی بریزید. همه مواد را به خوبی با هم ورز دهید تا بافت یک دست و یکنواختی به خود گیرد.حال از مواد گوشتی به اندازه های یکسان و کوچکی برداشته و با دست آن‌ها را گرد کنید. همه مواد گوشتی را به همین ترتیب شکل دهید و کنار گذارید.برنج و لپه را تمیز کنید و از شب قبل آن‌ها را در کاسه مناسبی بریزید و با مقداری آب ولرم بخیسانید. برنج و لپه خیس خورده را درون قابلمه که قصد طبخ آش را در آن دارید بریزد.

برای ادامه رسپی این غذای خوش‌طعم و متفاوت روی لینک طرز تهیه آش غوره کلیک کنید.

۴- مرغ بریان

مرغ از آن دسته غذاهای پرطرفدار و راحت است، که معمولا اکثر افراد حداقل در هفته ۲ بار در برنامه غذایی خود از مرغ استفاده می‌کنند. ما نیز در ادامه قصد داریم به شما یک روش پخت بسیار جذاب و راحت از مرغ یعنی “مرغ بریان” را آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مراحل تهیه مرغ بریان

مراحل تهیه مرغ بریان به شرح زیر است:

ابتدا در یک ظرف درب‌دار مناسب یک عدد مرغ شسته شده کامل را قرار دهید و با نمک، فلفل سیاه و زعفران دم‌کرده به میزان لازم تمام زیر و روی مرغ و درون شکم مرغ را به خوبی آغشته و مزه‌دار کنید.سپس ۲ عدد پیاز، ۵ حبه سیر، ۱ عدد فلفل دلمه‌ای خرد شده و آبلیمو را زیر و روی مرغ و مقداری درون مرغ بریزید. درب ظرف را ببندید و به مدت ۵ ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.در یک ظرف مناسب دیگر کره، زعفران دم کرده به میزان لازم و ۳ حبه سیر رنده شده را به خوبی مخلوط کنید.بعد از گذشت ۵ ساعت مرغ را از یخچال خارج کرده و تمامی مواد (سیر، پیاز، فلفل دلمه‌ای) آغشته به آن را خارج کنید.

برای ادامه رسپی این غذای مجلسی و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه مرغ بریان کلیک کنید.

۵- گوجه بادمجان با گوشت چرخ کرده

خوراک گوجه بادمجان با گوشت چرخ‌ کرده، ترکیبی از طعم ترش و شیرین گوجه فرنگی، طعم لذیذ گوشت چرخ‌کرده و عطر دلنشین ادویه‌ها است که ترکیب بی‌نظیری را به وجود می‌آورد.

مراحل تهیه گوجه بادمجان با گوشت چرخ کرده

مراحل تهیه گوجه بادمجان با گوشت چرخ کرده به شرح زیر است:

بادمجان‌ها را بشویید و با کمک چاقو یا پوست گیر پوست‌شان را بگیرید. بادمجان‌ها را به صورت نگینی خرد کنید. بادمجان‌های خرد شده را درون کاسه مناسبی بریزید. مقداری نمک و آب به آن‌ها اضافه کنید و زمان دهید تا بادمجان‌ها کمی در آب نمک بماند تا تلخی‌شان گرفته شود.پیاز را بشویید و پوست بگیرید. پیاز را به صورت نگینی خرد کنید. تابه مناسبی را روی حرارت گذارید و کمی روغن در آن بریزید. پیازهای نگینی خرد شده را در تابه بریزید و کمی تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند.سیر را نیز به همین ترتیب بشویید و پوست بگیرید. با کمک سیر له کن سیر را پوره و له کنید. پوره سیر را به پیازها اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر سیر آزاد شود.

برای ادامه رسپی این غذای ساده و سریع روی لینک طرز تهیه گوجه بادمجان با گوشت چرخ کرده کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

مطالب مفید