برترین خودروهای سال 2025 آمریکای شمالی را بشناسید: فینالیست‌های جوایز معتبر!

ارسال شده توسط: محمد جواد دهنوی 30 شهریور 1403 ساعت 13:35

فینالیست های جوایز خودروی سال 2025 آمریکای شمالی معرفی شدند؛ خودرو وارداتی فیات 500، کاندیدای دریافت جایزه بهترین خودرو سال شده است!

هر ساله در آمریکای شمالی با برگزاری یک نمایشگاه، بهترین خودروهای سال در سه سگمنت پیکاپ، سدان و شاسی بلند معرفی می‌شوند. در این نمایشگاه، خودروها برای دریافت جایزه NACTOY با یک دیگر به رقابت می‌پردازند، این مسابقات ابتدا در سال 1997، توسط کریستوفر جنسن برای تعیین بهترین خودرو پیکاپ سال برگزار شد و در سال 2017، بخش سواری و شاسی بلند هم به آن افزوده گردید.

اکنون هم با نزدیک شدن به فصل اعطا جوایز، اسامی فینالیست های جوایز خودروی سال 2025 اعلام شده است. اگر اخبار خودرو را دنبال کرده باشید، در جریان هستید که در جدال سال گذشته (2024)، خودروهای تویوتا پریوس (سواری)، فورد سوپر دیوتی (پیکاپ) و کیا EV9 (شاسی بلند) توانستند نام خود را بر روی جایزه بهترین خودرو سال حک کنند.

تویوتا امسال هم با داشتن 3 نماینده در لیست فینالیست ها، توانسته بهترین عملکرد را در بین تمامی شرکت‌های خودروسازی از خود به نمایش بگذارد. پس از تویوتا از ژاپن، هوندا، هیوندای و بی ام و با دو نامزد در این رقابت حضور  دارند.

تنها محصولات کشورهای آلمان، آمریکا، ژاپن، کره جنوبی و ایتالیا توانسته‌اند در جمع فینالیست های جوایز خودروی سال 2025 راه پیدا کنند. لیست نامزدهای ارائه شده بسیار جالب توجه است، چرا که در این لیست خودروهایی نظیر فیات 500 برقی توانسته‌اند تا این مرحله خود را بالا بکشند. در این لیست محصولات لوکس و گران قیمتی نظیر بی ام و ام 5، کادیلاک سلستیک هم حضور دارند.

فینالیست های جوایز خودروی سال 2025 آمریکای شمالی

لیست خودروهای سواری که توانسته‌اند به فینال امسال راه پیدا کنند، بدون هیچ ترتیبی به شرح زیر است؟

بی ام و سری ۳بی ام و M5هوندا سیویک هیبریدکیا K4مرسدس بنز E کلاسپورشه پانامراتویوتا کمریکادیلاک سلستیکدوج چارجر برقیفیات ۵۰۰ برقی

برترین پیکاپ‌ها

این اولین بار است که دو خودرو پیکاپ با پیشرانه برقی توانسته‌اند تا به این مرحله از رقابت‌ها سعود کنند. یکی از آن‌ها ریویان R1T به‌روز شده و دیگری  جی ام سی سیرا برقی است. جالب است بدانید که نسخه بنزینی R1T با نام R1S نتوانسته به اندازه برادر برقیش به موفیقت دست پیدا کند و همین موضوع نشان دهنده آن است که آینده صنعت خودرو در دستان خودروهای الکتریکی خواهد بود.

لیست خودروهایی که در بخش پیکاپ توانسته‌اند به فینال راه پیدا کنند:

جی ام سیرا برقیریویان R1Tفورد رنجررم ۱۵۰۰تویوتا تاکوما

خودروهای شاسی بلند نامزد جایزه NACTOY

بعد از خودروهای سواری و پیکاپ، نوبت به معرفی فینالیست های شاسی‌بلند جوایز خودروی سال 2025 می‌رسد. در این بخش هم از 10 خودروی معرفی شده، تنها 3 خودرو دارای پیشرانه بنزینی هستند و سایر محصولات از موتور الکتریکی بهره می‌برند. از آنجایی که خودروهای شاسی بلند برای رفاه هرچه بیشتر سرنشینان در مسافرت‌های طولانی طراحی و ساخته شده‌اند، به نظر می‌رسد با توجه به اینکه خودروهای برقی آپشن‌های بیشتری را در این زمینه در اختیار مالکین خود قرار می‌دهند؛ آینده درخشان‌تری خواهند داشت.

لیست خودروهایی که در بخش پیکاپ توانسته‌اند به فینال راه پیدا کنند:

شورولت اکوئینکس برقیهوندا پرولوگولوو EX90هیوندای آیونیک ۵Nجیپ واگونیر Sپورشه ماکان برقیهیوندای سانتافهلینکلن ناتیلوستویوتا لندکروزرفولکس‌واگن ID. Buzz

اگرچه جوایز NACTOY جزو بهترین و معتبرترین جوایزی محسوب می‌شوند که یک خودرو می‌تواند دریافت کند، اما این جوایز براساس تجربه مصرف کننده و نظر داوران اعطا نمی‌شود. بلکه با یک آینده‌نگری با توجه به مشخصات اعلام شده از سوی شرکت‌ها ممکن است حتی خودرویی که نسخه نهایی آن وارد بازار نشده به این جایزه دست پیدا کند.

به عنوان مثال خودروهایی نظیر واگیونیر S، دوج چارجر دیتونا جدید و جی ام سی سیرا هنوز به صورت رسمی وارد بازار نشده‌اند و تنها با توجه به مشخصات فنی و طراحی نمونه‌های اولیه توانسته‌اند به فینال این مسابقات راه پیدا کنند.

در گجت نیوز بخوانید: اینئوس گرنادیر تیونینگ منصوری یک آفرودر لوکس با پیشرانه پرتوان بی ام و است گردهمایی ژاپنی‌های آفرودی و چینی‌ها جذاب در غرفه راسا موتور نمایشگاه مشهد چانگان دیپال L07 معرفی شد؛ سدان نو انرژی چینی با قابلیت‌های رانندگی هوشمند کیا اسپورتیج ۱.۵ لیتری توربو، کراس اوور وارداتی جدید کوشا خودرو به نمایشگاه مشهد آمد تماشا کنید: کیا کی ۵ جی تی، برنده رقابت با بی ام و سری ۵ در شتاب صفرتاصد شرایط فروش محصولات ایران خودرو برای مادران در طرح جوانی جمعیت – شهریور ۱۴۰۳

مطالب مفید