در مقابل حمله حیوانات وحشی چه کاری انجام دهیم؟!

حیوانات موجودات شگفت انگیزی هستند، اما بسیاری از آنها پتانسیل خطرناک بودن را دارند.

اگرچه اکثر حیوانات بدون دلیل به شما حمله نمی کنند، اما همیشه بهتر است بدانید که در صورت وقوع حمله چگونه واکنش نشان دهید. در این راهنما، به شما خواهیم گفت که اگر حیوانی به شما حمله کرد، چه کاری انجام دهید (و چه کاری را نباید انجام دهید).

سگ ها

به گزارش روزیاتو؛ سگ‌ها می‌توانند تهاجمی باشند، و با وجود تعداد زیادی از آنها، دانستن اینکه در صورت حمله چگونه واکنش نشان دهیم، همیشه مفید است. اگر سگی به شما حمله کرد، از او بخواهید چیزی غیر از بدن شما، مانند یک تکه لباس شما را گاز بگیرد. سعی کنید از صورت، گردن، سینه و کشاله ران خود محافظت کنید.

زنبورها

کسانی که نیش زنبور را تجربه کرده اند می دانند که چقدر می تواند دردناک باشد. حالا تصور کنید یک دسته از زنبورها به شما حمله می کنند! بر خلاف تصور رایج، پریدن در آب بی فایده است زیرا زنبورها بالای آب شناور می شوند و منتظر شما می مانند! اگر مورد حمله انبوهی از زنبورها قرار گرفتید، تنها گزینه شما دویدن است.

مارها

انواع مختلفی از مارها وجود دارد که می توانند کشنده باشند. برخی می توانند شما را با سم خود بکشند، در حالی که برخی دیگر می توانند شما را خفه کنند. اولین قدم این است که حرکت نکنید، فقط بی حرکت بمانید. اگر متوجه شدید که مار رفتار پرخاشگرانه ای از خود نشان می دهد، به آرامی دور شوید. اگر مار سمی شما را گزید سعی کنید آرام بمانید و کمک بخواهید. وحشت فقط گردش خون شما را تسریع می کند و سم را سریعتر در جریان خون پخش می کند.

گرگ ها

در صورت حمله گرگ، دویدن بی فایده خواهد بود، زیرا گرگ ها بسیار سریعتر از انسان ها هستند. تنها راه شما این است که تا حد امکان بزرگ و قوی شوید. فریاد بزنید و هر چه می توانید به سمت آنها پرتاب کنید.

تمساح و تمساح

این حیوانات شکارچیانی با تجربه هستند. آنها سریع هستند، در استتار خوب هستند و به راحتی می توانند شما را بکشند. اگر با هر یک از این خزندگان روبرو شدید، برای جان خود فرار کنید. اگر مورد حمله قرار گرفتید، فقط مقابله کنید و سر و صدا کنید.

خرس های گریزلی

این خرس ها می توانند تا 270 کیلوگرم وزن داشته باشند و دارای دندان ها و چنگال های تیز هستند. آنها می توانند آسیب جدی ایجاد کنند. اولین نکته این است که خود را بکشید. اگر خرس به حمله ادامه داد، ضربه ای را به عقب بزنید و صورت را نشانه بگیرید.

خرس سیاه

برخلاف خرس گریزلی، اگر یک خرس سیاه بخواهد به شما حمله کند، نباید تا حد مرگ مبارزه کنید. در واقع، شما باید مبارزه کنید! خرس های سیاه دوندگان خوبی هستند و به راحتی بر موانع غلبه می کنند، بنابراین سعی نکنید با دویدن یا بالا رفتن از درختان از آنها پیشی بگیرید. بهترین راه این است که سعی کنید حیوان را بترسانید. بهترین راه برای یادآوری تفاوت بین خرس قهوه ای و سیاه این است: «اگر قهوه ای است، دراز بکش. اگر سیاه است، بجنگ.»

خرس های سفید

این پستانداران با شکوه قطب شمال می توانند بسیار خطرناک باشند. اگر با یکی از آنها روبرو شدید، توقف کنید و دعا کنید. خرس های قطبی به راحتی نمی ترسند و اگر فرار کنید قطعا شما را تعقیب خواهند کرد. اگر می‌دانید این احتمال وجود دارد که با اسپری خرس مواجه شوید، بهترین گزینه احتمالاً همراه داشتن اسپری خرس است. اسپری خرس یک عامل محافظ است که برای محافظت در برابر حملات خرس استفاده می شود. این اسپری حاوی مواد شیمیایی است که چشم، بینی و پوست خرس را تحریک و تحریک می کند و در نتیجه از حمله خرس جلوگیری می کند.

کوسه ها

حملات کوسه ها در بسیاری از کشورها یک واقعیت است و هر ساله افراد جان خود را از دست می دهند یا به شدت مجروح می شوند. آمریکا و استرالیا با 1406 و 488 حمله در 30 سال گذشته در صدر فهرست قرار دارند. اگر یک کوسه به شما حمله کرد، یک مکان وجود دارد که باید آن را برای ایجاد درد هدف قرار دهید و سعی کنید حیوان علاقه خود را نسبت به شما از دست بدهد: آبشش.

ببرها

بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که فرار کنید. از این گذشته، آنها شکارچیان بزرگی هستند و غریزه آنها تعقیب شما خواهد بود! اولین کاری که باید انجام دهید این است که بی حرکت بمانید. اما اگر ببر به سمت شما حرکت می کند، سعی کنید تا حد امکان بزرگ و قوی به نظر برسید. بایستید و در بالای ریه های خود فریاد بزنید!

شامپانزه ها

اجازه ندهید ظاهر انسانی آنها شما را فریب دهد. شامپانزه ها می توانند بسیار تهاجمی باشند و اگر به شما حمله کنند به شما آسیب خواهند رساند. هنگامی که شامپانزه نسبت به شما پرخاشگر می شود، سعی کنید آرام باشید، فرار نکنید و با آن درگیر نشوید.

کانگورو

این کیسه‌داران واقعاً زیبا به نظر می‌رسند، اما مانند بسیاری از حیوانات دیگر، می‌توانند به شما حمله کنند! اگر چنگال‌های آن‌ها به شما ضربه بزنند، آسیب‌های جدی وارد می‌کنند، بنابراین اگر راهی برای فرار از حمله ندارید، سعی کنید به پهلو بایستید یا در یک توپ خم شوید.

اسب آب

تخمین زده می شود که اسب های آبی هر ساله حدود 500 نفر را در آفریقا می کشند. فاصله خود را حفظ کنید و اگر یکی از آنها به شما نزدیک شد سعی کنید در درختی پنهان شوید.

پلنگ ها

این حیوانات زیبا معمولا از انسان دوری می کنند، اما این پتانسیل را دارند که به راحتی انسان را بکشند. اگر یکی از آنها سعی کرد به شما حمله کند، سعی کنید تا حد امکان بزرگ و قوی به نظر برسید.

بوفالو

این حیوانات می توانند بسیار بزرگ باشند، شاخ داشته باشند و بدود! از گاو نر دوری کنید. به آنها نزدیک نشوید. اگر متوجه شدید که خیلی به کسی نزدیک هستید، به آرامی از خود دور شوید. دویدن انتخاب خوبی نیست زیرا گاو نر شما را تعقیب خواهد کرد.

فیل ها

فیل ها بزرگ هستند، واقعاً بزرگ. بنابراین، آنها می توانند به شما آسیب جدی وارد کنند. اگر فیل به شما حمله کرد، بهتر است روی درخت باشید!

شیرهای کوهستانی

مانند دیگر گربه‌های بزرگ، اگر با یکی از آنها روبرو شوید، فرار فقط اوضاع را بدتر می‌کند. در عوض، تماس چشمی را حفظ کنید و قاطع به نظر برسید. با حیوان صحبت کنید و در صورت لزوم چیزی در نزدیکی خود به سمت آن پرتاب کنید.

یک پری دریایی

این موجودات زیبا در صورت تماس با پوست شما می توانند درد زیادی ایجاد کنند. اگر چتر دریایی را در آب می بینید، بهترین گزینه دور ماندن از آب است. اگر در آب هستید فاصله خود را حفظ کنید.

کفتارها

کفتارها به خوردن حیوانات مرده معروف هستند، بنابراین خودکشی در برابر حمله گزینه خوبی نیست. ثابت ماندن و کوچک به نظر رسیدن کمکی نخواهد کرد. در عوض سعی کنید آنها را بترسانید.

بوفالو آفریقایی

با وزن حدود 600 کیلوگرم برای یک فرد بالغ، ترس از این حیوانات آسان است. احتمالاً شانسی در برابر آنها نخواهید داشت مگر اینکه سلاح گرم حمل کنید. در چنین شرایطی، تیراندازی تنها گزینه است.

سمورها

بله سمورها می توانند خطرناک باشند و به شما حمله کنند! سعی کنید به طور کامل از آنها دوری کنید. اگر یک بیل همراه خود داشته باشید، می تواند جان شما را نجات دهد!

پیشگیری از حملات حیوانات وحشی

این راهنما به شما کمک می کند در هنگام برخورد با حیوانات خطرناک واکنش مناسب نشان دهید. اما به یاد داشته باشید که بهترین راه برای جلوگیری از حملات حیوانات احترام به قلمرو آنها و حفظ فاصله ایمن است. همیشه قبل از سفر به مناطق طبیعی تحقیقات خود را در مورد حیوانات محلی انجام دهید و اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید.

مطالب مفید