بازیکنی که انگیزه ندارد، روی نیمکت خواهد ماند!


به گزارش سلام نو به نقل از ورزش سه، خوان کارلوس گاریدو در آستانه دربی هشدار مهمی به ستاره‌های سکونشین و نیمکت نشین پرسپولیس داد.

پرسپولیس فصل نقل و انتقالات پرماجرایی را پشت سر گذاشت و ستاره‌های زیاد و مهمی این تیم را ترک کردند. حتی اوسمار ویرا، سرمربی تیم قهرمان لیگ نیز حاضر به ادامه همکاری با پرسپولیس نشد تا این تیم چالش مهمی را تجربه کنند.

با این حال پرسپولیس با وجود همه انتقاداتی که به مدیریت باشگاه بابت رویکردش راجع به سقف قرارداد و همچنین از دست دادن تعداد زیادی از بازیکنان مدنظرش در نقل و انتقالات، وجود داشت توانست اسکواد تیم خود را با سرمربیگری خوان کارلوس گاریدو اسپانیایی تکمیل می‌کند.

پرسپولیس نقل و انتقالات گسترده‌ای داشت و با فسخ قرارداد سینا اسدبیگی و همچنین انتقال اوستون ارونوف به لیست زیر ۲۵ساله‌ها یک جای خالی در لیست این تیم ایجاد شد اما سرخپوشان دیگر در بازه پنجره تابستانی بازیکن جدیدی جذب نکردند.

به گفته خود گاریدو این فصل پرسپولیس اسکواد بسیار بزرگی دارد. فصل پیش ترافیک این تیم در خط دفاعی و کمی خط هافبک بود اما امسال علاوه‌بر ترافیک در این خطوط، رقابت سنگینی با حضور سه مهاجم تخصصی به خط حمله پرسپولیس رسیده است.

در این شرایط انتخاب یازده بازیکن اصلی نیز کار راحتی نبود اما باتوجه به قانون عجیب امسال در مورد الزام استفاده از ۲ بازیکن زیر ۲۱ سال روی نیمکت، در هر بازی چند ستاره نام آشنای پرسپولیس خط می‌خورند.

روز گذشته پرسپولیس ایوب العملود و مرتضی پورعلی‌گنجی را به علت مصدومیت در لیست بازط خود نداشت و علاوه‌بر آنها دو هافبکی که دیرتر از سایرین به تیم اضافه شده بودند یعنی سعید مهری و میلاد سرلک نیز از لیست بازی خط خورده و سکونشین شدند.

پرسپولیس روز گذشته نیمکت جذابی با حضور یاسین سلمانی، سعید صادقی، لوکاس ژوائو، عیسی آلکثیر، فرشاد احمدزاده و سروش رفیعی داشت که در این بین فرصت بازی به سعید صادقی که مقابل ذوب آهن گل زده بود و جلوی تراکتور پاس گل داده بود، نرسید. این اتفاقی بود که یاسین سلمانی در چهار بازی قبلی سرخپوشان تجربه کرد و سرانجام در بازی آلومینیوم به او بازی رسید.

نکته جالب توجه دیگر اینکه محمدخدابنده‌لو نیز که مقابل آلومینیوم فیکس شده بود در چهار بازی قبلی در یک دیدار سکونشین بود و در سه مسابقه کار را از روی نیمکت آغاز کرد. این ماجرا برای مهاجمان پرسپولیس هم صدق می‌کند و تضمینی برای فیکس شدن عیسی آل‌کثیر یا علی علیپور وجود نداشت و حالا با اضافه شدن لوکاس ژوائو کار سخت‌تر هم می‌شود.

در این شرایط مدیریت تیم که برعهده گاریدو است وظیفه بسیار مهمی برای حفظ تیم در مسیر قهرمانی محسوب می‌شود. سرمربی اسپانیایی با قاطعیت خاصی از ستاره‌هایش می خواهد تاب نیمکت نشینی و حتی سکونشینی را داشته باشند تا زمانی که وقتش رسید فرصت بازی پیدا کنند. گاریدو می‌گوید کسی که به خاطر نیمکت نشینی اخم می‌کند و بی انگیزه می‌شود هیچ‌گاه فرصت بازی نخواهد داشت.

بخشی از صحبت‌های گاریدو در این خصوص را می‌خوانید:”همه بازیکنان را باید در شرایط ایده‌آل قرار بدهیم تا بهترین عملکردشان را داشته باشند. این بستگی به انگیزه بازیکنان دارد که وقتی زمانش می‌رسد بازی کند. وقتی بازیکنی انگیزه خود را از دست بدهد شانسی ندارد که بازی کند. فردی که نمی‌تواند قبول کند تعویضی باشد فرصتی به دست نخواهد آورد. فکر می‌کنم باید به تیم احترام بگذارند و باید تلاش و کار کنید تا وقتی زمانش رسید به داخل زمین بروید. تنها موردی که می‌تواند داشته باشید تمرین خوب است. وقتی یک دقیقه هم بازی می‌کنید باید صد در صد خودتان را بگذارید. افراد می‌توانند از من درخواست کنند اما من صادقانه و هرروز دارم کار می‌کنم و می‌دانم چه فردی آماده است. فردی که بازی نمی‌کند نباید داخل رسانه‌ها صحبت کند و چهره بد به خودش نگیرد. آنها باید بیشتر تلاش کنند تا زمانش رسید از موقعیت استفاده گنند.”

به نظر می‌رسد خوان کارلوس گاریدو خیلی زود به شناخت کاملی از همه بازیکنان تیمش رسیده و احتمالا با ادامه روند بازی‌های خوب و پیروزی‌های پرسپولیس، نظرات هواداری در مورد بازی دادن یا ندادن به بازیکنان مدنظر جای خود را به شعاری شبیه به “هر چی برانکو بگه” در پرسپولیس بدهد! برانکو گاهی با کنار گذاشتن ستاره‌هایی چون رامین رضاییان و محسن مسلمان حسابی حرص هواداران پرسپولیس را در آورد اما با اعتمادی از سکوها جلب کرده بود این شعار ماندگار را پشت سر خود داشت؛ دقیقا چیزی که خوان کارلوس گاریدو به آن نیاز دارد.

مطالب مفید