توقف تولید فیات ۵۰۰ الکتریکی؛ چرا که کسی این خودرو را نمی‌خرد!

پس از مدت کوتاهی رشد فروش خودروهای برقی، اکنون شاهد کاهش تمایل مشتریان به خرید این خودروها هستیم.

به گزارش دیجیاتو، خودروسازان اروپایی که هزینه های زیادی را برای توسعه خط تولید خودروهای برقی هزینه کرده اند، اکنون در مرحله زیاندهی قرار دارند و محصولات الکتریکی را از تولید خارج می کنند. تولید فیات 500 برقی نیز به تازگی متوقف شده است زیرا کسی آن را نمی خرد!

طبق اعلام رسمی Stellantis خط تولید فیات 500e در تورین به مدت چهار هفته متوقف خواهد شد. فیات مدتی پیش نسخه احتراق داخلی این مدل را از خط تولید حذف کرد. دلیل توقف تولید نسخه داخلی، عدم رعایت قوانین امنیت سایبری بود.

توقف تولید فیات 500 در اروپا پس از 17 سال

نسل جدید فیات 500 از سال 2007 در اروپا تولید می شود. اما پس از 17 سال، حتی یک مدل فیات 500 در اروپا ساخته نخواهد شد. توقف تولید این هاچ بک معروف ایتالیایی نشان می دهد که فیات در زمینه سنجش بازار و برنامه ریزی تولید شکست خورده است. حال این شرکت تصمیم گرفته تا نسخه هیبریدی این خودرو را با نام فیات 500 ایبریدا توسعه دهد و در سال 2026 به بازار عرضه کند.این اقدام دیرهنگام می تواند جان هاچ بک محبوب ایتالیایی را نجات دهد.

استلانتیس در بیانیه ای به رویترز گفت: «این اقدام به دلیل فقدان سفارش است. مشکلات عمیقی بازار خودروهای الکتریکی در اروپا را فرا گرفته است. همه سازندگان خودروهای برقی، به ویژه سازندگان اروپایی، با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند.

همانطور که کمی پیشتر اشاره کردیم، تولید موتور احتراق داخلی فیات 500 در تابستان امسال به پایان رسید. فیات 500 احتراق داخلی در لهستان ساخته شد و اکنون به طور کامل در اروپا متوقف شده است. این مدل همچنان در شمال آفریقا مونتاژ می شود، اما نسخه های فیات 500 تولید شده در شمال آفریقا واجد شرایط ورود به بازار اروپا نیستند.

فیات تنها خودروسازی نیست که تحت تاثیر کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی قرار گرفته است. تویوتا، جنرال موتورز، فورد، استون مارتین و مرسدس بنز در حال توسعه و بهبود موتورهای احتراق داخلی برای عرضه نسل بعدی این خودروها هستند. بنابراین برخلاف خوش بینی اولیه اتحادیه اروپا و سایر نهادهای مشابه، بازار خودرو حداقل در کوتاه مدت کاملاً برقی نخواهد شد.

مطالب مفید