حضور در «جشنواره هنرهای نمایشی کودک و نوجوان»: با نفس شرکت در این جشنواره، شما برنده‌اید! – آخرین اخبار از دنیای سینما و تئاتر ایران و جهان

سینماپرس: مجید قناد گفت: جشنواره هنرهای نمایشی کودک و نوجوان با نظم بسیار خوبی در اجرا شد و معتقدم حضور در این جشنواره به معنای برنده شدن است.

به گزارش سینماپرس، نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان پس از سه روز درخشش استعدادهای آینده تئاتر ایران و جنب و جوش عروسک‌های نمایشی، عصر روز جمعه ۳۰ شهریور به کار خود در تهران پایان داد.

مجید قناد مجری و برنامه‌ساز باسابقه تلویزیون و عضو هیأت داوری نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، درباره همراهی با این رویداد هنری سخن گفت.

داور جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون گفت: در هفته‌های گذشته به دلیل یک سانحه جاده‌ای در بیمارستان بودم و شکر خدا به لطف پزشکان و حمایت و مهر همه مردم، این سانحه را به خیر پشت سر گذاشتم و امروز بسیار خوبم. همین که در میان بچه‌ها و مردم هستم، حالم خوب است. واقعا خودم را مدیون همه مردم می‌دانم که چه‌قدر در این روزها لطف داشتند و پیگیر احوال من بودند.

وی ادامه داد: من حدود یک هفته بیمارستان بودم و در این مدت بسیاری از مردم از داخل و خارج از کشور محبت داشتند و پیگیر حالم می‌شدند. بعد از عمل جراحی که به تشخیص پزشکان داشتم و ترخیص از بیمارستان، یک ماه هم در منزلم استراحت کردم. واقعا خدا را شاکرم که سلامتی‌ام را به دست آوردم.

این عضو هیأت داوری نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، درباره آثار حاضر در این رویداد گفت: بچه‌های کانون تلاش‌های بسیار خوبی داشته‌اند و مشخصا به خانم سارا روستاپور به‌عنوان دبیر این رویداد خداقوت می‌گویم. جشنواره با نظم بسیار خوبی اجرا شد و گروه‌هایی از شهرها و استان‌های مختلف به این‌جا آمده‌اند و مشخص است که با تلاش به این مرحله رسیده‌اند.

وی با اشاره به هزینه بالای کارهای هنری گفت: اغلب این گروه‌ها تلاش کرده‌اند با کمترین هزینه‌ کارهای خود را به این جشنواره برسانند اما شک نکنید اگر امکانات بهتری در اختیار این گروه‌ها باشد، می‌توانند بهترین دکور، بهترین موسیقی و بهترین آثار را ارائه کنند.

قناد درباره حضور هم‌زمان کودکان و نوجوانان در کنار بزرگ‌ترها در این رویداد گفت: همین که این اعضا به بهانه کار هنری دور هم جمع می‌شوند، باید به کانون پرورش تبریک گفت. استعدادها غالبا در همین فضا پیدا می‌شوند و چه‌قدر خوب که در همین جشنواره این تعداد استعداد نو را شاهد هستیم. همواره هم به بچه‌ها گفته‌ام به دنبال اول یا دوم شدن نباشید، نفس حضور در این جمع، به معنای برنده بودن است.

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تمام این سال‌ها در زمینه کتاب، نمایش و پرورش مربی، تلاش‌های بسیار خوبی داشته است. امروز در هر شهر و هر استانی دسترسی به کانون وجود دارد. الحق که در این سال‌ها کانون زحمت‌های بسیار مفیدی کشیده است.

نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۲۷ تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون واقع در بوستان لاله و مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار شد.

مطالب مفید