طراحی خانه با مبل‌های خاکستری؛ ۱۰ راهکار برای ایجاد فضایی شیک و مدرن

بر خلاف باور عموم مبل خاکستری بیش از هر مبلمان دیگری در خانه شما پتانسیل تزیین دارد. یک مبل خاکستری را به عنوان یک بوم خالی نقاشی در نظر بگیرید که بی نهایت ترکیب دکور می‌توانید روی آن پیاده‌سازی کنید. مبل‌های خاکستری بهترین گزینه برای خانه‌ای با هر سبک طراحی هستند زیرا به‌ راحتی با انواع طرح‌های رنگی جفت می‌شوند، و تمیز نگه‌داشتن آنها راحت‌تر از مبل‌های تمام سفید است. در این مقاله از مجله اکالا حرفه‌ای‌ترین و بهترین نکات برای دیزاین خانه با مبل خاکستری را برای شما آماده کرده‌ایم.

۱- دیزاین مبل خاکستری با بالش

به یاد داشته باشید که همیشه اولین قدم در تزیین مبل چیدمان بالش‌ها و کوسن‌ها است. برای یک کاناپه خاکستری، یک لایه بالش براق و یک لایه بالش با پارچه مات‌تر یک گزینه جذاب خواهد بود.

به سراغ بالش‌های براق بروید و رنگ‌هایی را انتخاب کنید که در جای دیگری از خانه شما به‌خصوص در پذیرایی خانه یافت می‌شوند. این‌ها در حقیقت بازتاب رنگ‌های دیگر در خانه شما هستند و یکی از فوت و فن های اصلی دیزاین داخلی منزل هستند.

۲- دیزاین مبل خاکستری برای فصول

وقتی فصول گرم‌تر یا سردتر می‌آیند، برای احیای روحیه و انرژی بخشیدن به خانه، سراغ پتوهای طرح‌دار و طرح‌دار نازک و بافتنی بروید.

در فصل سرد از پتوهای نازک و تزیینی که رنگ انرژی‌بخش دارند استفاده کنید و در تابستان رنگی را انتخاب کنید که گویی خنکی و سرما را به منزل شما می‌آورد، مانند آنچه در این تصویر انجام شده است.

بیشتر بخوانید: ایده‌های دیزاین خانه با مبل سفید

۳- دیزاین مبل خاکستری با طرحی متفاوت در ساختار

در هر طراحی داخلی، مهم است که همواره شکل و خطوط مبلمان خود را در نظر بگیرید. برای مثال اگر مبل مربعی دارید، میز قهوه‌خوری با کمی انحنا را در نظر بگیرید.

در این طراحی، یک میز قهوه‌خوری سنگی ارائه شده است تا عناصر زاویه‌دار اتاق را متعادل کند و اگر فضای کوچکی برای طراحی خود دارید، هیچ‌چیز بهتر از میزهای قهوه‌خوری با روکش شیشه‌ای نیست.

۴- دیزاین مبل خاکستری با میز مستطیلی بزرگ

اگر میزهای پذیرایی شما میز مستطیلی بزرگ است آن را جلوی بزرگ‌ترین مبل خاکستری خود قرار دهید. به‌طوری که گویی انتقالی از طرح مستطیلی مبل به میز انجام شده است. به این تصویر نگاه کنید تا متوجه نوع طراحی شوید.

۵- استفاده از سبد برای دیزاین مبل خاکستری

یکی از بهترین ترکیبات برای دیزاین مبل خاکستری استفاده از سبد حصیری یا سبدهایی با چوب بامبو است. این نحوه دیزاین کمک می‌کند مبلمان شما هیچ وقت نامرتب به نظر نرسد.

بیشتر بخوانید: ایده‌های جذاب دکور خانه با مبل سبز

۶- دیزاین مبل خاکستری به صورت هنری

آثار هنری بخشی جدایی ناپذیر از هر دیزاین برای بخش میهمان یا پذیرایی خانه است. هنگام دیزاین یک مبلمان خاکستری، مطمئن شوید که لوازم جانبی روی مبل به رنگ‌های موجود در آثار هنری روی دیوار اشاره دارد.

۷- نورپردازی مبل خاکستری (استفاده از آباژور)

نور بخش ضروری از اتاق پذیرایی یا بخشی است که مبلمان خاکستری شما در آن جای گرفته است. شما باید حداقل یک منبع نور دکوری داشته باشید که به طور خاص با مبل خاکستری شما جفت شود. در این تصویر دو آباژور در دو طرف این مبل خاکستری قرار داده‌ایم: یک لامپ بزرگ‌تر برای لایه پایه روشنایی و یک لامپ رومیزی برای مطالعه.

۸- دیزاین مبل خاکستری با گیاهان

هنگام طراحی مبلمان خود، به یاد داشته باشید که برخی از عناصر طراحی عمودی را برای ایجاد تضاد با طرح افقی مبل خود بکار ببرید. یکی از راه‌های انجام این کار این است که روی مبل خود را با گیاهان بلند بپوشانید.

در این تصویر دو گیاه را در دو طرف این مبل خاکستری قرار دادیم که چشم شما را به سمت دیوار گالری خوش ذوق می‌کشد.

بیشتر بخوانید: ایده‌های مبل تک نفره مدرن و زیبا؛ برای تزیین گوشه خانه

۹- دیزاین مبل خاکستری با فرش

استفاده از فرش‌ها راهی عالی برای افزودن بافت یا الگوی تأثیرگذار در دیزاین مبلمان خاکستری (یا هر مبلمان دیگری) است. برای اینکه فضای خانه خود را منسجم و شیک نشان دهید، یک فرش با خطوط مشخص را انتخاب کنید که رنگ‌هایی را که در جاهای دیگر طراحی خانه شما یافت می‌شود در ترکیب خود دارد.

۱۰- ترفندهای شیک کردن مبل خاکستری

با وارد کردن رنگ‌های دلپذیر حتی در کمترین دوز، حس غیرمنتظره‌ای را به طراحی خانه خود می‌دهید که روح شما را باطراوت می‌کند. در حالی که حدود ۹۵ درصد از طراحی زیر با ترکیب‌های مختلف خاکستری انجام شده است، یک صندلی صورتی کم‌رنگ به عنوان یک عنصر جذاب برای دیزاین به یاد ماندنی‌تر و منحصر به فرد خانه شما خودنمایی می‌کند.

بهترین و کامل‌ترین نکات دیزاین مبل خاکستری که در لیست شیک‌ترین طراحی‌های متداول جهان موجود است را در این مطلب از مجله سبک زندگی اکالا برای شما عزیزان ارائه کردیم. امیدواریم مورد پسند شما واقع شود و از دیزاین داخلی خود نهایت انرژی و راحتی را ببرید.

منبع: www.decoraid.com

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

مطالب مفید