بهترین روش برای داشتن پوست جوان

شاید این روزها ادعاهایی مانند جوانسازی پوست، رفع چین و چروک و درمان نهایی جوش و آکنه را در پست های تبلیغاتی در فضای مجازی دیده باشید که ادعا می کنند با استفاده از برخی کرم ها برای مدت زمان مشخصی می توانید پوست صورت خود را جوان کنید. حتی روش هایی مانند لیزر درمانی نیز توصیه می شود، اما کارشناسان معتقدند که این توصیه ها به جلوگیری از پیری زودرس پوست صورت شما کمکی نمی کند.

به گزارش سرگرمی روز، سید مسعود داوودی، متخصص پوست و مو و عضو هیأت علمی دانشگاه بقیه الله (عج) در گفت وگویی با ما گفت: «این روزها سوالات زیادی درباره راه های پیشگیری از پیری زودرس مطرح می شود. متأسفانه روش‌هایی مانند استفاده از کرم‌ها و درمان‌های لیزری که توصیه می‌شود در صورتی که روش‌های پیشگیری نیستند، اما این روش‌ها تنها به تسهیل تغییرات مرتبط با افزایش سن کمک می‌کنند.»

وی درباره علل پیری زودرس پوست می گوید: استرس و آلودگی های محیطی مانند آلودگی هوا، سیگار و دخانیات باعث پیری زودرس پوست می شود. سیگار علاوه بر باریک شدن رگ های خونی در اندام های مختلف بدن، نقش موثری در پیری زودرس پوست نیز دارد.

روش های پیشگیری از پیری زودرس پوست

دکتر داوودی یکی از بهترین راه های پیشگیری از پیری زودرس پوست را پیروی از سبک زندگی سالم می داند و می گوید: درست خوابیدن و تغذیه سالم، پرهیز از غذاهایی به نام فست فود به شادابی پوست کمک می کند.

این متخصص پوست و مو ادامه می دهد: یکی از این روش ها دوری از نور خورشید است زیرا آفتاب 50 درصد عامل پیری پوست است. اگر به افرادی که کارشان کشاورزی است و زمان زیادی را زیر نور آفتاب و اشعه می گذرانند توجه کنیم، پوستشان بدتر از همسن و سال هایشان است و سال های زندگی شهری آنها کاملاً متفاوت است، بنابراین مهم ترین دلیل نارس بودن آن هاست. پیری پوست تماس طولانی و محافظت نشده پوست با نور خورشید است.

داوودی در پایان یادآور می‌شود: برخلاف انتظار مشتریان، استفاده از کرم‌ها و روش‌های جوان‌سازی راه‌هایی برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک روی پوست نیستند، بلکه تنها می‌توانند به‌طور موقت پوست را شاداب‌تر و جوان‌تر نشان دهند.

مطالب مفید