رازهای شگفت‌انگیز کاشت پسته در گلدان: از باغچه‌ای در خانه!

کاشت و پرورش آجیل یکی از کارهای دوست داشتنی است که می‌توانید به راحتی در خانه انجام دهید. پسته یکی از آجیل‌هایی است که قابلیت رشد در گلدان را دارد. با ما همراه باشید تا در این مقاله از مجله اکالا یک روش جالب برای کاشت بذر پسته در گلدان را آموزش دهیم.

روش کاشت پسته در گلدان

برای کاشت پسته در گلدان مراحل زیر را انجام دهید:

۱- بذر پسته را خیس کنید

ابتدا چندین پسته را در یک کاسه آب بریزید و اجازه دهید یک روز کامل در آب بماند.حتما در این مدت حداقل ۲ بار آب ظرف را عوض کنید.

بیشتر بخوانید: روش جالب کاشت گردو در گلدان

۲- بذر پسته را در محلول قارچ‌کش بریزید

بعد از گذشت ۲۴ ساعت، بذرها را از ظرف خارج کنید و در محلول قارچ‌کش بریزید.اجازه دهید بذرها برای ۵ دقیقه در این محلول بمانند. می‌توانید به جای محلول قارچ‌کش از محلول رقیق شده وایتکس هم استفاده کنید.

۳- بذر پسته را روی دستمال قرار دهید

در این مرحله یک دستمال مرطوب پارچه‌ای تمیز بردارید و بذرها را روی آن پخش کنید. دقت داشته باشید که دستمال پارچه‌ای حتما باید مرطوب باشد و تا زمانی که بذرها شروع به جوانه زنی کنند، به صورت مرتب با آب‌پاش آن را مرطوب نگه دارید.

۴- بذر پسته را در سایه بگذارید

بذرهایی که روی دستمال قرار دادید را برای ۴ تا ۵ روز در یک محیط نیمه تاریک و گرم نگه دارید. بذرها در این شرایط بعد از گذشت چند روز شروع به جوانه زنی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: روش کاشت کدو سبز در گلدان

۵- بذر پسته را بکارید

بعد از اینکه بذرها جوانه زنی را شروع کردند، به دو روش می‌توانید آنها را در گلدان بکارید:

روش اول: بذر را کامل در خاک بکارید

در این روش باید بذر پسته را به صورت کامل در خاک گلدان بکارید. برای این کار باید جوانه پسته کاملا زیر خاک قرار بگیرد. سپس خاک گلدان را با آب کافی آبیاری کنید.

روش دوم: بذر را افقی بکارید

کاشتن بذر به صورت افقی، بهترین روش است. برای این کار بذر را به صورت افقی روی خاک قرار دهید به طوری که فقط جوانه داخل خاک باشد. سپس خاک گلدان را با آب کافی آبیاری کنید.

نکات کلیدی برای کاشت پسته در گلدان:

نهال پسته را در معرض نور آفتاب قرار دهید.PH خاک مناسب برای کاشت پسته بین ۷ تا ۷.۵ است و میزان اسیدیته خاک باید خنثی باشد.بهتر است نهال تا ۴ سالگی در خاک گلدان باشد، سپس آن را به محیط باز منتقل کنید.برای کاشت بذر پسته از دانه‌های سالم استفاده کنید.زهکشی گلدان باید مناسب باشد تا خاک رطوبت بیش اندازه را در خود نگه ندارد.

 

در این مقاله از مجله اکالا، روش کاشت پسته در گلدان را آموزش دادیم. اگر به پرورش گل و گیاه در خانه علاقه‌مند هستید، حتما کاشت پسته را امتحان کنید. شما تنها به یک گلدان مناسب و چند بذر سالم پسته نیاز دارید تا یک نهال زیبا پروش دهید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

مطالب مفید