شکست آیفون 16 در رقابت با گلکسی S24 اولترا در تست عمر باتری: عملکرد شگفت‌انگیز سامسونگ!

ارسال شده توسط: شایان مددی 31 شهریور 1403 ساعت 20:46

نتیجه تست طول عمر باتری سری آیفون 16 و گلکسی S24 اولترا منتشر شد؛ تستی که نشان می‌دهد iPhone 16 هنوز به پای پرچمدار سامسونگ نمی‌رسد.

یکی از نقاط تمرکز اپل در رویداد معرفی سری آیفون، بهبود آن در زمینه باتری بود. کوپرتینویی‌ها مدعی شدند که گوشی پرچمدار جدیدشان بیشترین عمر باتری بین تمام آیفون‌ها تاکنون را دارد. حالا به‌لطف تست مدل‌های مختلف آیفون 16 با گلکسی S24 اولترا می‌توان دید که گوشی اپل چقدر از لحاظ عمر باتری پیشرفت کرده است و چه حرفی برای گفتن در برابر رقیب اصلی خود دارد.

تست طول عمر باتری سری آیفون 16 با گلکسی S24 اولترا

اپل ادعا کرده بود که آیفون 16 پرو مکس چهار ساعت بیشتر از آیفون 15 پرو مکس در حین پخش ویدیو کار می‌کند و حتی مدل پایه در این زمینه پیشرفتی دو ساعته را تجربه کرده است.

یوتیوبر «مستر هوزدِ باس» (MrWhosetheboss) اخیراً با انجام تستی، عملکرد و طول عمر باتری‌های سری جدید آیفون را به آزمایش گذاشت. او طول عمر باتری این گوشی‌ها را با نسخه‌های قبلی و همچنین گلکسی S24 اولترا مقایسه کرد.

در این تست تلاش شد تجربه روزمره کاربران در دنیای واقعی شبیه‌سازی شود. به‌عنوان مثال، این یوتیوبر مدتی در اپلیکیشن‌های پرطرفدار نظیر یوتیوب و اسلک وقت گذراند.

گلکسی S24 اولترا که به باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی مجهز است، توانست 12 ساعت و 31 دقیقه دوام بیاورد و بالاتر از همه گوشی‌های دیگر در این تست قرار بگیرد. آیفون 16 پرو مکس هم با ثبت رکورد 11 ساعت و 22 دقیقه‌ای، در جایگاه دوم قرار گرفت. خوشبختانه این گوشی نسبت به آیفون 15 پرو مکس که فقط 9 ساعت و 35 دقیقه در این شرایط کار می‌کند، پیشرفت چشمگیری کرده است؛ ولی کماکان نمی‌تواند به سطح پرچمدار سامسونگ برسد.

الگو مشابهی بین بقیه گوشی های موبایل سری آیفون 16 به چشم می‌خورد. مدل‌های استاندارد و پرو این گوشی هر دو 8 ساعت و 19 دقیقه دوام آوردند و طول عمر باتری مدل پلاس به 8 ساعت و 45 دقیقه هم رسید. در ادامه نتایج را مرور کنید:

گلکسی S24 اولترا: 12 ساعت و 32 دقیقهآیفون 16 پرو مکس: 11 ساعت و 22 دقیقهآیفون 15 پرو مکس: 9 ساعت و 35 دقیقهآیفون 16 پلاس: 8 ساعت و 45 دقیقهآیفون 16 پرو: 8 ساعت و 19 دقیقهآیفون 16: 8 ساعت 19 دقیقهآیفون 15: 7 ساعت و 45 دقیقه

در یک کلام، همان‌طور که اپل مدعی شده است، همه مدل‌های سری گوشی جدید آن نسبت به سری قبلی از نظر عمر باتری پیشرفت کرده‌اند. با وجود این، هیچ‌کدام از مدل‌های آیفون 16 در تست عمر باتری به گلکسی S24 اولترا نمی‌رسند. این در حالی است که اپل در سری گوشی جدید خود چیپ 3 نانومتری به کار برده؛ چیپی که از لحاظ بازدهی و مصرف انرژی در سطح بالاتری از چیپ 4 نانومتری گوشی پرچمدار سامسونگ قرار دارد.

با این همه، باید به این نکته توجه داشت که طول عمر باتری گوشی‌ها می‌تواند بسته به الگو استفاده هر کاربر تغییر پیدا کند.

در گجت نیوز بخوانید: ویدیو کالبدشکافی آیفون ۱۶ پرو را تماشا کنید خنده‌دارترین شوخی های مردم با سری آیفون ۱۶ در شبکه های اجتماعی منتظر تغییرات گسترده‌ای در نمایشگر آیفون ۱۷ باشید + جزئیات نخستین بنچمارک های آیفون ۱۶ منتشر شد؛ سریعتر از برخی لپتاپ های پرچمدار تماشا کنید: این شما و این نخستین ویدیو جعبه گشایی آیفون ۱۶ پرو اپل

مطالب مفید