مدیر صندوق اهرمی “نارنج”: تاثیر جادویی دامنه نوسان بر عملکرد صندوق‌های اهرمی را بررسی می‌کنیم!

به گزارش اقتصاد آنلاین، علیرضا نجار‌پور، مدیر صندوق نارنج، گفت: در مدیریت صندوق‌های اهرمی زمان اهمیت دارد چرا که این صندوق‌ها روزانه ٪۰.۹ هزینه مالی می‌دهند و دامنه نوسان هرچه بیشتر باشد به نفع این صندوق‌ها است.

وی افزود: با همین دامنه نوسان ٪۳ هم سهم‌هایی هستند که می‌توان با آنها عملکرد بهتری از شاخص داشت ولی به نظر می‌رسد محدودیت دامنه نوسان با کاهش ریسک‌های موجود تغییر خواهد کرد.

نجار‌پور، در خصوص عملکرد صندوق اهرمی نارنج گفت: پذیره‌نویسی صندوق نارنج دوم تیر‌ماه بود و پرتفوی این صندوق در بازار‌ مثبت تشکیل شد، پس از انتخابات ریاست جمهوری و ترور آقای هنیه در تهران، بازار یک روند نزولی پیش گرفت و شاخص در همین مدت حدود ۳ الی ۴ درصد افت کرد.

وی ادامه داد: صندوق در این مدت ۱۲ درصد هزینه‌ مالی بابت واحد‌های عادی پرداخت کرده و میانگین ضریب اهرم ۱.۷ بوده است. در این دوره نزولی بازار NAV صندوق نارنج ۴درصد بالاتر هزینه مالی پرداخت شده است که نشان می‌دهد عملکرد پرتفوی سهام نارنج خوب بوده است.

علیرضا نجار‌پور در خصوص حباب صندوق‌ اهرمی نارنج، گفت: استراتژی بازار‌گردانی اهرمی نارنج مانند سایر صندوق‌های ترنج نزدیک بودن قیمت به NAV صندوق است. در شرایط کنونی با توجه به اینکه دامنه نوسان سهام و صندوق‌ها یکی است، فروش بخش سهام صندوق‌های اهرمی سخت شده و باعث حباب می‌شود ولی در بلند‌مدت با تغییر دامنه نوسان حباب قیمتی نخواهیم داشت.

مطالب مفید