امتیازات دوربین آیفون 16 پرو مکس در آزمون‌های DxOMark فاش شد!

ارسال شده توسط: سینا سپهریان 01 مهر 1403 ساعت 14:04

پایگاه معتبر DxOMark سرانجام امتیازات دوربین گوشی آیفون 16 پرو مکس – iPhone 16 Pro Max را منتشر کرد. این گوشی در ضبط ویدیو بی‌نظیر و در تصاویر زوم ضعیف عمل می‌کند.

به‌دنبال معرفی خانواده پرچمدار آیفون 16 اپل، پایگاه معتبر DxOMark امتیازات دوربین قدرتمندترین عضو این خانواده، آیفون 16 پرو مکس را منتشر نموده و با سایر پرچمداران بازار مقایسه کرده است. این گوشی از یک حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی بهره برده و در کنار آن به یک سنسور فوق عریض 48 مگاپیکسلی و یک حسگر 12 مگاپیکسلی تله فوتو مجهز است. اپل همچنین عملکرد دوربین پرچمدار جدیدش را به‌طور قابل توجهی بهینه‌سازی کرده تا عملکرد آن در شرایط مختلف ارتقا پیدا کند.

دوربین آیفون 16 پرو مکس رتبه‌ای بهتر از چهارم کسب نکرد

طبق گزارشی که وبسایت DxOMark منتشر کرد آیفون 16 پرو مکس موفق به کسب امتیاز 157 شده و در رده چهارم بهترین دوربین‌های حال حاضر در پرچمداران پریمیوم بازار قرار گرفته است. در رتبه‌های بالاتر، آنر مجیک 6 پرو، گوگل پیکسل 9 پرو XL و هواوی Pura 70 اولترا قرار گرفته‌اند.

آیفون 16 پرو مکس البته در بخش ضبط ویدیو با کسب امتیاز 159 فرمانروای بلامنازع بازار به شمار رفته و با اختلاف زیاد بالاتر از نزدیک‌ترین رقیبش قرار گرفته است. پرچمدار امسال اپل، این امتیاز فوق‌العاده را مدیون پایدارسازی استثنایی، عملکرد عالی در نور کم و دقت رنگ فوق‌العاده خود است.

از طرف دیگر اما در بخش عکسبرداری، آیفون 16 پرو مکس نتوانسته جایگاه اول را به خود اختصاص دهد. در عین حال عملکرد این گوشی در تست عکسبرداری نیز عالی به شمار رفته و مهم‌ترین نقاط قوتش عکسبرداری در محیط‌های روشن، فوکوس خودکار بسیار سریع و دقیق و رندر فوق‌العاده طبیعی رنگ‌هاست.

در عین حال مهم‌ترین نقطه ضعف دوربین آیفون 16 پرو مکس به‌ادعای DxOMark توانمندی‌های زوم آن است که هرچند قابل قبول به شمار می‌رود، اما محدودیت‌هایی دارد. برای مثال، هنگام بزرگنمایی بالاتر از 2X کیفیت تصویر افت چشمگیری داشته و حسگر فوق عریض، علیرغم رزولوشن نسبتا بالایی که دارد بر خلاف حسگر اصلی قادر به ارائه جزئیات کافی در تصاویر نیست.

DxOMark همچنین خاطرنشان کرده که مد عکسبرداری در شب (Night Mode) در گوشی جدید اپل علیرغم آن‌که کاربردی و مفید است، اما سطح جزئیات ثبت‌شده در آن در مقایسه با برخی رقبا پایین‌تر بوده و میزان نویز آن بالاتر است. پایگاه دگزومارک همچنین تا کنون سنجه‌ای برای مقایسه ابزارهای مختلف ویرایش تصاویر و فیلترهای به‌کار رفته توسط دوربین گوشی‌های موبایل نداشته است. با این وجود قابلیت‌های ادیت پیشرفته آیفون 16 پرو مکس و ابزار Photographic Styles می‌توانند تا حد قابل توجهی به ارتقای کیفیت تصاویر ثبت‌شده کمک کنند.

به‌طور کلی DxOMark دوربین iPhone 16 Pro Max را یک دوربین همه‌کاره با کیفیت بسیار خوب توصیف می‌کند که در ضبط ویدیو سرآمد بوده و عملکردی عالی در عکسبرداری دارد. با این وجود افرادی که دنبال دستیابی به بالاترین کیفیت تصاویر در سطوح مختلف بزرگنمایی هستند، می‌توانند سراغ گزینه‌ایی دیگر در بازار بروند. از سوی دیگر سرعت و دقت بالای فوکوس خودکار باعث می‌شود علاقمندان به تصاویر پرتره و عکسبرداری در حرکت احتمالا گزینه‌ای بهتر از آیفون 16 پرو مکس در بازار پیدا نکنند.

در گجت نیوز بخوانید: اولین شکست آیفون ۱۶ پرو مکس از گلکسی اس ۲۴ اولترا ثبت شد! ۵ قابلیت جدید آیفون ۱۶ پرو که سال‌هاست روی گوشی‌های اندرویدی وجود دارد آیفون 16 پرو مکس در برابر گلکسی S24 اولترا؛ آیا پرچمدار اپل از پس کهکشانی سامسونگ بر خواهد آمد؟

مطالب مفید