جهش بانک صادرات: تحلیل عملکرد و روند رشد وبصادر

به گزارش اقتصاد آنلاین، وبصادر علاوه بر اینکه عرضه توسعه نیشکر را در دستور کار دارد توسعه نیشکر گزاش ۶ ماهه بسیار مطلوبی داشته که وبصادر را متاثر خواهد کرد. در گزارش مرداد نیز با کسب درآمد ۳۴۰۱ میلیارد تومان نسبت به میانگین ۱۲ ماهه اخیر ۱۵۳ درصد رشد را تجربه کرده است. وبصادر با روی کارآمدن صیدی در سازمان بورس مورد توجه قرار گرفت و انتظارت از گزارش عملکرد ۶ ماهه سهم بالاست.

افزایش سرمایه ۴۵۷ درصدی وبصادر، مورد تائید حسابرس قرار گرفت

با عنایت به ماده ۳ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (مصوب ۱۳۹۵/۰۷/۱۷ هییت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار) بهپیوست اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی (مؤسسه حسابرسی سازمان حسابرسی ) نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶ هییت مدیره شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۲۱۵,۳۵۳,۹۷۲,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به منظور اصلاح ساختار مالی و بهبود نسبت‌های مالی ارایه می گردد. بدیهی است انجام افزایش سرمایه یادشده منو‌ط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می باشد و در این خصوص اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

وبصادر و عملکرد سهم

شرکت در تراز مرداد مثبت بود ۶۴,٣١٧,١۴۵ میلیون ریال سود تسهیلات اعطایی و ۵٨,٣٠٠,۴٢۴  میلیون ریال سود پرداختی دارد. تراز ۵ ماهه هم فعلا مثبت است و درآمد مرداد نسبت به میانگین ۱۲ ماهه گذشته ۱۵۳ درصد مثبت رقم خورده است.

نمودار سهم و پتانسیل سودآوری

بانک صادرات را در نمودار خطی تعدیلی و لگاریتمی مشاهده می‌کنید. روزهای خوبی در انتظار سهم است و پس از یک ریزش ترکیبی که از ۹۹ تا اواخر ۱۴۰۱ رخ داد و سهم از محدوده ۳۸۸ تا ۹۷ تومان در این بازه زمانی ریزش داشت، شاهد تکمیل الگو و سپس یک رشد موقت و شارپ برای وبصادر بودیم و سپس از اردیبهشت ۱۴۰۲ یک الگوی سه موجی شکل گرفت. سهم از ۲۵۰ تا ۱۴۵ تومان ریزش کرد و اکنون شاهد آن هستیم که abc شکل گرفته و در انتهای موج c هستیم. یک رشد خوب برای سهم مد نظر است که می‌تواند تا محدوده ۱۷۰ و سپس با اصلاح موقتی  تا ۲۲۰ -۲۴۰ تومان نیز میان مدت پیش رود.

مطالب مفید