“دفاع مقدس” تنها صفحه‌ای از تاریخ نیست؛ بلکه مدرسه‌ای است که باید آموزه‌هایش را فرا گرفت و به نسل‌های بعدی سپرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش سینماپرس، متن بیانیه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مناسبت هفته دفاع مقدس به شرح زیر است:

ایران اسلامی، گهواره تاریخ و تمدن، در روزگاری نه چندان دور، صحنه دلاوری ها ی قهرمانان این سرزمین و حماسه‌ای ماندگار شد.

دفاع مقدس، فصل شکفتن گل‌های خونین در باغچه ایران، فصل مقاومت و ایستادگی مردمانی بود که با ایمان و اراده‌ای پولادین، در برابر حمایت تمام قد استکبار جهانی از حمله رژیم بعث عراق به میهن اسلامی ایستادند.

در آن روزگار سخت، جوانان این مرز و بوم، با لبخندی بر لب و قلبوبی سرشار از شوق جهاد، راهی میدان نبرد شدند. آن‌ها با سلاح ایمان و عشق، به دشمن تاختند و برگ‌های زرینی بر دفتر تاریخ ایران افزودند.

دفاع مقدس، تنها یک واقعه تاریخی نیست، بلکه مکتبی است که باید آن را آموخت و به نسل‌های آینده منتقل کرد. روحیه ایثار، فداکاری، مقاومت و خودباوری، ارزش‌هایی هستند که در دوران دفاع مقدس شکوفا شدند و امروز نیز باید چراغ راه ما باشند.

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره امام راحل عظیم الشأن (ره) و شهدای هشت سال دفاع مقدس، بیعت مجدد خود را با ولی امر مسلمین جهان امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) اعلام داشته و پیروی از آرمان مقدس شهدا، جانبازان و رزمندگان در دفاع از اسلام، قرآن و ولایت را وظیفه همیشگی خود می‌داند و اقتدار، عظمت، صلابت و بزرگی ایرانیان را از خداوند متعال خواستار است.

مطالب مفید