طرز تهیه نان لواش خانگی با طعم و عطر نانوایی‌ها!

شاید تصور کنید که پخت نان در خانه کار دشواری است یا تخصص نان‌پزی نیاز دارد. اما در این مقاله از مجله اکالا ما شما را با طرز تهیه نان لواش خانگی آشنا می‌کنیم که با کیفیت نانوایی برابری می‌کند. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه نان لواش خانگی

برای درست کردن نان لواش خانگی به مواد زیر نیاز دارید:

آرد نیم کیلونمک یک قاشق چای‌خوریروغن مایع ۳ قاشق غذاخوریآب یک و نیم لیوان

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

طرز تهیه نان لواش خانگی

برای درست کردن نان لواش خانگی طبق مراحل زیر عمل کنید:

مرحله اول: آرد را الک کنید

ابتدا آرد را ۲-۳ بار در یک کاسه الک کنید تا هیچ گلوله‌ای نماند و صاف و یکدست شود.

بیشتر بخوانید:طرز تهیه نان پنیری خانگی

مرحله دوم: آب و نمک را اضافه کنید

بعد از اینکه چندین بار آرد را الک کردید، یک قاشق چای‌خوری سرپر نمک اضافه کنید. سپس بین یک تا یک و نیم لیوان آب بریزید. میزان دقیق آب بستگی به آب‌خوری آرد دارد. تا زمانی آب اضافه کنید که حالت چسبندگی آرد از بین برود.

مواد را با یک لیسک با هم مخلوط کنید تا کاملا ترکیب شوند. بعد از چند دقیقه با دست شروع به ورز دادن کنید.

مرحله سوم: روغن مایع را اضافه کنید

بعد از اینکه آرد و آب به خوبی مخلوط شدند، روغن را کم کم اضافه کنید و در همین حین ورز دهید. روغن مایع کمک می‌کند تا آرد کاملا جذب شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کرم کارامل با نان تست

مرحله چهارم: خمیر را ورز دهید

خمیر را از کاسه خارج کنید و در یک سطح تمیز آن را ورز دهید. آنقدر این کار را انجام دهید تا خمیر به دستتان نچسبد. حدود ۱۰ دقیقه خمیر را ورز دهید تا از چسبندگی آن کم شود و یکدست و یکنواخت شود.

مرحله پنجم: خمیر را چانه بگیرید

خمیر را به اندازه‌های کوچک و ۸ قسمت تقسیم کنید. هر چانه را ابتدا گرد کنید و بعد به کمک یک وردنه روی سطح پهن کنید. ضخامت هر کدام باید بین ۲ تا ۳ میلی متر باشد تا به خوبی بپزد. می‌توانید کف سطح کمی آرد بپاشید تا خمیر به آن نچسبد.

مرحله ششم: نان را بپزید

یک تابه نچسب را روی گاز قرار دهید و شعله متوسط رو به بالا کنید. بعد از اینکه داغ شد، خمیر صاف کرده را روی تابه بگذارید و بعد از اینکه یک طرف آن پخت آن روی نان را بپزید.

در این مقاله از مجله اکالا طرز تهیه نان لواش خانگی را آموزش دادیم که مانند نانوایی‌ها است. برای پخت نان لواش خانگی، تنها به چند ابزاری که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود نیاز دارید. کافی است طبق مراحلی که گفته شد، عمل کنید تا نتیجه مطلوبی بگیرید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

مطالب مفید