هریس با فاصله‌ای میلیمتری، در صدر رقابت با دونالد ترامپ

به گزارش سلام نو به نقل از اعتمادآنلاین، نظرسنجی یک شبکه آمریکایی نشان می‌دهد که کامالا هریس نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ از رقیب خود دونالد ترامپ از حزب جمهوریخواه پیش است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آخرین نظرسنجی شبکه خبری سی‌ان‌ان حاکی از این است که کامالا هریس نامزد دموکرات‌ها 50 درصد آرا و دونالد ترامپ از حزب جمهوریخواه 47 درصد حمایت را در انتخابات ریاست جمهوری کسب می‌کنند.

اگر چه در این رقابت هیچ کس به طور قطع پیشتاز نیست، نتایج نظرسنجی جدید یک جابجایی خفیف به نفع هریس را در مقایسه با نظرسنجی قبل از مناظره نشان می‌دهد.

نتایج نظرسنجی‌های قبل که به طور مشترک توسط یاهو و موسسه یوگاو پس از مناظره انتخاباتی بین ترامپ و هریس انجام شده، نشان می‌دهد که هریس با 5 درصد اختلاف نسبت به ترامپ در بین رای دهندگان ثبت نام کرده پیشتاز است.

براساس نتایج این نظرسنجی که پس از مناظره 10 سپتامبر انجام شده، هریس با 50 درصد در مقابل ترامپ با 45 درصد در بین رای دهندگان ثبت نام کرده پیشتاز است.

همچنین هریس با 48 درصد در مقابل 44 درصد با یک حاشیه خطای مشابه در صورت ورود حزب سوم به انتخابات و با 49 درصد در مقابل 45 درصد در بین رای دهندگان احتمالی نیز پیشتاز است.

در همین حال دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات 2024، پیشنهاد برگزاری مناظره دیگری با کامالا هریس نامزد دموکرات ها به میزبانی شبکه سی‌ان‌ان را رد کرد.

ترامپ اظهارات قبلی خود در این باره را تکرار و اعلام کرد که در زمان اندک باقی مانده تا انتخابات، مناظره دیگری را با هریس برگزار نخواهد کرد.

مطالب مفید