گلکسی S24 اولترا، آیفون 16 پرو مکس را در اولین رقابت مغلوب کرد!

ارسال شده توسط: سینا سپهریان 01 مهر 1403 ساعت 13:21

پرچمدار 2024 سامسونگ، گلکسی اس 24 اولترا موفق شد در تست شارژدهی باتری آیفون 16 پرو مکس اپل را با اختلاف قابل توجهی شکست دهد. این، تازه شروع ماجراست!

هفته گذشته مطابق پیش‌بینی‌ها اپل نسل جدید پرچمداران خود، سری آیفون 16 را روانه بازار کرد. پرچمداران 2024 این کمپانی به‌جای ایجاد تغییرات انقلابی برخی پیشرفت‌های جزیی را در بخش‌های مختلف عملکرد خود ارائه کرده و همان فرمول آشنای چند سال اخیر را به کار گرفتند. به‌جز کلید جدید کمرا کنترل و هوش مصنوعی Apple Intelligence، یکی از نقاط مثبت پرچمداران امسال اپل شارژدهی باتری آن‌ها اعلام شده بود. با این وجود به نظر می‌رسد نخستین شکست آیفون 16 پرو مکس اپل از گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ در همین بخش رقم خورده است.

کوپرتینویی‌ها ادعا کرده‌اند که بزرگترین و کوچکترین گوشی‌های امسال‌شان، آیفون 16 پرو مکس و آیفون 16 استاندارد به‌ترتیب قادر خواهند بود نسبت به نسل قبل چهار و دو ساعت شارژدهی بیشتر در پخش ویدیو ارائه کنند. در عین حال گزارش جدیدی که یکی از یوتیوبرهای معروف از شارژدهی باتری مدل Pro Max ارائه کرده داستان دیگری را روایت می‌کند.

مقایسه عمر باتری آیفون 16 پرو مکس در برابر گلکسی اس 24 اولترا؛ شکست اول اپل

یوتوبر پرطرفدار، MrWhosetheboss ، به‌تازگی برای مقایسه شارژدهی آیفون 16 پرو مکس اپل اقدام به مقایسه عملکرد باتری این گوشی در برابر نسل قبل و چندین پرچمدار حال حاضر دنیای اندروید کرده و نتیجه این مقایسه را منتشر نموده است.

در این مقایسه که شرایط مختلفی را شامل شده و اجرای انواع و اقسام اپلیکیشن‌های مختلف اعم از شبکه‌های اجتماعی، یوتیوب و دیگر سرویس‌ها را شامل می‌شود، گلکسی اس 24 اولترا با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی موفق شد شارژدهی خیره‌کننده 12 ساعت و 31 دقیقه را ارائه کرده و برنده بی‌رقیب تست باشد.

از سوی دیگر، آیفون 16 پرو مکس نیز عملکرد قابل احترامی داشته و با ارائه شارژدهی 11 ساعت و 22 دقیقه در رده دوم قرار گرفت. البته میزان پیشرفت این گوشی نسبت به نسل قبلی قابل توجه بوده؛ زیرا آیفون 15 پرو مکس در تست مشابه موفق به ثبت رکورد شارژدهی تنها 9 ساعت  و 35 دقیقه شد.

علاوه بر این، دیگر اعضای خانواده iPhone 16 اپل نیز از الگویی نسبتا یکسان تبعیت کردند؛ به‌طوری که مدل‌های پرو و پلاس موفق به ثبت شارژدهی 8 ساعت و 45 دقیقه‌ای شدند؛ درحالیکه مدل استاندارد آیفون 16 نیز با ارائه شارژدهی 8 ساعت و 19 دقیقه‌ای عملکرد قابل قبولی داشت. سری آیفون 16 البته به‌طور قابل توجهی بهتر از مدل‌های سال گذشته خود در این تست ظاهر شدند؛ اما هیچ‌یک نتوانستند در حد و اندازه‌های پرچمدار گردن‌کلفت سامسونگ شارژدهی داشته باشند. نتایج تست انجام‌شده توسط MrWhosetheboss در جدول زیر قابل مشاهده است.

گوشیمیزان شارژدهیگلکسی اس 24 اولترا12 ساعت و 31 دقیقهآیفون 16 پرو مکس11 ساعت و 22 دقیقهآیفون 15 پرو مکس9 ساعت و 35 دقیقهآیفون 16 پرو8 ساعت و 45 قیقهآیفون 16 پلاس8 ساعت و 45 دقیقهآیفون 168 ساعت و 19 دقیقهآیفون 157 ساعت و 45 دقیقه

همان‌طور که از این جدول پیداست، علیرغم آن‌که پرچمداران امسال اپل شارژدهی باتری را به‌طور قابل توجهی ارتقا می‌دهند؛ اما گل سرسبد آن‌ها، آیفون 16 پرو مکس در بخش شارژدهی باتری در برابر گلکسی اس 24 اولترا شکست می‌خورد. این مساله زمانی جالب‌تر می‌شود که متوجه شویم اپل از تراشه‌ای سه نانومتری در پرچمدارانش استفاده کرده که نسبت به تراشه چهار نانومتری سامسونگ بهینه‌تر و کم‌مصرف‌تر است.

مطمئنا در ادامه نتایج تست‌های رسمی وبسایت‌ها معتبر در خصوص شارژدهی پرچمداران سال 2024 منتشر خواهند شد. با این وجود نمی‌توان انتظار نتایج چندان متفاوتی را از آن تست‌ها هم داشت.

در گجت نیوز بخوانید: دکمه کمرا کنترل آیفون ۱۶، هنوز نیامده توسط اندرویدسازها کپی شد! گلکسی اس ۲۴ اولترا یکبار دیگر آیفون ۱۵ را در اروپا کنار زد 5 ویژگی Apple Intelligence که اپل را برنده نبرد هوش مصنوعی سال 2024 خواهد کرد مقایسه آیفون ۱۶ پرو با گلکسی اس ۲۴ اولترا؛ پرچمدار آتی اپل دربرابر بهترین گوشی سامسونگ

مطالب مفید