یوتیوب با روش نوین تبلیغاتی، صدای اعتراض کاربران را بلند کرد!

یوتیوب حالا به روشی جدید به کاربران تبلیغات نشان می‌دهد. این اقدام YouTube باعث نارضایتی کاربران این پلتفرم بزرگ پخش ویدئو شده است.

گوگل، غول تبلیغات اینترنتی، در این سال‌ها به شیوه‌های مختلف تلاش کرده است کسب‌وکار خود را گسترش بدهد. این شرکت حالا به روشی جدید به کاربران یوتیوب، پلتفرم پرکاربر زیرمجموعه خود، تبلیغات نمایش می‌دهد.

روش جدید پخش تبلیغات در یوتیوب

یوتیوب از این پس نه تنها بین ویدئوهای در حال پخش، بلکه وقتی کاربران ویدئو را متوقف کرده‌اند، تبلیغات پخش می‌کند. یکی از مدیران یوتیوب در گفتگو با The Verge از بازخورد مثبت تبلیغ‌دهندگان نسبت به این روش جدید برای نمایش تبلیغات گفت.

اولین بار در سال 2023 بود که یوتیوب شروع به نمایش تبلیغ در زمان توقف ویدئوها کرد. «فیلیپ شیندلر» (Phillip Schindler)، مدیر ارشد کسب‌وکار این پلتفرم، آوریل گذشته اعلام کرد که تبلیغ‌دهندگان این طرح جدید را به‌شدت پسندیده‌اند.

البته همان‌طور که انتظار می‌رود، این اقدام به مذاق کاربران یوتیوب خوش نیامده است. کاربران ردیت طی چند وقت اخیر با انتشار اسکرین‌شات‌هایی از این طرح جدید پلتفرم یوتیوب، نارضایتی خود نسبت به آن را ابراز کرده‌اند.

همچنین باید اشاره کرد که نه تنها در وب‌سایت یوتیوب، بلکه در برنامه موبایلی یوتیوب هم کاربران پس از متوقف کردن پخش ویدئو با تبلیغات مواجه می‌شوند.

این اولین باری نیست که چنین طرحی از سوی پلتفرم‌ها و شبکه های اجتماعی اجرا می‌شود. سرویس‌های استریمینگ دیگر نظیر دایرک تی‌وی و هولو هم زمانی که پخش ویدئو متوقف شده باشد، به کاربر تبلیغ نشان می‌دهند؛ البته اگر یکی از اشتراک‌های ارزان‌ترشان را تهیه کرده باشید.

در گجت نیوز بخوانید: زاکربرگ به جنگ با پوتین پیوست؛ مسدودسازی رسانه های روسی توسط متا قابلیت جدید Hype در یوتیوب، جیب یوتیوبرهای گمنام‌ را پر پول می‌کند موج عجیب انتشار تصاویر ترامپ با گربه و اردک در شبکه‌های اجتماعی؛ چه خبر است؟ گزارش نیویورک تایمز: تلگرام بهشت مجرمان است

مطالب مفید