اعتراض‌های کارگران پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی ماهشهر همچنان با قدرت ادامه دارد!

شماری از کارگران «شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر» در ادامه اعتراضات روزهای گذشته، امروز نیز اعتراض صنفی برگزار کردند.

به گزارش تجارت نیوز،

کارگران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر در انتقاد به آنچه بی‌توجهی کارفرما به وضعیت مطالبات خود می‌خوانند، صبح امروز (دوم مهر ماه) کار را متوقف کرده و در محوطه محل کار خود اجتماع کرده‌اند.

یکی از این کارگران در تشریح گسترده‌تر شدن اعتراض خود و همکارانش گفت: بعد از گذشت پنج روز اعتراض صنفی برای وصول خواسته هایمان، متاسفانه هیج مسئولی پاسخگوی مطالباتمان نیست.

وی ضمن بیان اینکه حدودا ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر کارگر شاغل در شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) هستیم که کار اصلی ما بارگیری موادشیمیایی از مخازن کشتی‌ها در اسکله است؛ افزود: خواسته‌های ما اجرای تبدیل وضعیت شغلی کارگران مطابق با شرکتهای همجوار،  اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگران پیمانکاری، پرداخت پتروکارت، پرداخت کسورات پاداش‌های بهره وری به همراه اضافه کاری ماه‌های رمضان سالهای ۱۴۰۲ و۱۴۰۳ هستیم.

وی در ادامه درباره سایر مطالبات خود و همکارانش گفت: درخواست دیگر کارگران پرداخت مطالبات بیمه‌ای است که در برخی ماه‌های سال به موقع پرداخت نمی‌شود.

طبق اظهارت وی؛ اعتراضات صنفی ما کارگران برای مسئولان بند ماهشهر و حتی استان خوزستان عادی شده و واکنشی از خود نشان نمی‌دهند با این حال کارگران چاره‌ای جز ادامه اعتراضات صنفی تا رسیدن به حداقل بخشی از مطالبات خود ندارند.

این کارگر با بیان اینکه مدیر عامل پایانه و مخازن در واکنش به اعتراض کارگران می‌گوید قدرت اجرای خواسته‌های کارگران نیست؛ اظهار کرد: طی چند روز گذشته بارها با برخی از مسئولان شهرستان ماهشهراز جمله فرمانداری و اداره کار شهرستان تماس گرفته و آن‌ها را در جریان مشکلات پیش آمده قرار دادیم اما کاری از پیش نبردند و اقدامی برای پیگیری مطالباتمان انجام ندادند.

منبع :

ایلنا

به اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

مطالب مفید