افزایش نارضایتی کاربران از کیفیت صفحه نمایش آیفون ۱۶ پرو

به تازگی بسیاری از کاربران آیفون ۱۶ پرو از عملکرد لمس صفحه نمایش این گوشی ناراضی بوده‌اند. این مشکل تحت چه شرایطی رخ می‌دهد و علت اصلی آن چیست؟

بسیاری از کاربران آیفون ۱۶ پرو گزارش داده‌اند که صفحه نمایش لمسی گوشی آن‌ها گاهی اوقات کار نمی‌کند. این مشکل معمولا هنگام پیمایش، فشار دادن دکمه‌ها و تایپ کردن روی صفحه کلید مجازی رخ می‌دهد.

علت مشکل تاچ صفحه نمایش آیفون ۱۶ پرو

پس از بررسی‌های انجام شده، مشخص شد که مشکل نسل جدید گوشی آیفون، یک مشکل یا باگ نرم‌افزاری در سیستم عامل iOS رخ می‌دهد. به نظر می‌رسد که الگوریتم تشخیص لمس تصادفی در این سیستم بیش از حد حساس است و به اشتباه لمس‌های زیاد و پشت سر هم را لمس تصادفی درنظر می‌گیرد.

این مشکل معمولا زمانی رخ می‌دهد که کاربر به طور ناخواسته قسمت‌های دیگری از صفحه را لمس کند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که این مسئله بیشتر در اطراف کنترل دوربین مشاهده شده، هرچند که این مشکل در تمامی نقاط نمایشگر دیده شده است.

هنگامی که این مشکل رخ می‌دهد، نرم‌افزار گوشی برای مدت کوتاهی تمام لمس‌های جدید روی صفحه نمایش را نادیده می‌گیرد و موجب می‌شود لمس‌های عمدی کاربر به درستی ثبت نشوند. کاربری به نام Khaos Tian در شبکه اجتماعی Mastodon وجود این مشکل را گزارش کرده است. هرچند ممکن است این مشکل در شرایط مختلف به شکل‌‌های خفیف‌تری بروز کند.

ممکن است این مسئله به دلیل حاشیه‌های بسیار باریک صفحه نمایش آیفون ۱۶ پرو تشدید شود. این حاشیه‌های باریک باعث می‌شوند که دست کاربر به راحتی با لبه‌های نمایشگر برخورد کند. در نتیجه حتی یک تماس کوچک پوستی باعث می‌شود گاهی اوقات صفحه نمایش به لمس و دستورات ما پاسخی ندهد.

یکی از دلایل اصلی بروز این مشکل، تماس ناخواسته انگشتان کاربر با لبه‌های بسیار باریک صفحه نمایش هنگام در دست گرفتن گوشی است. به خصوص زمانی که گوشی بدون کاور استفاده می‌شود، احتمال این تماس‌ها بیشتر شده و باعث اختلال در عملکرد لمسی می‌شود. اگرچه استفاده از کاور تا حدودی می‌تواند این مشکل را کاهش دهد، اما به طور کامل آن را برطرف نمی‌کند.

اخیرا این مسئله در آیفون‌هایی با سیستم عامل iOS 18 و نسخه آزمایشی iOS 18.1 مشاهده شده است. ما انتظار داریم که اپل بتواند این مشکل را با به‌روزرسانی نرم‌افزار حل کند.

جالب اینجاست که این مسئله تنها زمانی که گوشی قفل نیست و کاربر در حال کار کردن با آن است رخ می‌دهد، اما زمانی که دستگاه قفل باشد، این مشکل مشاهده نمی‌شود. پس نتیجه می‌گیریم که ریشه اصلی این مشکل به نرم‌افزار گوشی مربوط است و احتمالا یک باگ نرم‌افزاری باعث ایجاد این اختلال شده است.

در گجت نیوز بخوانید:

مطالب مفید