رونمایی باشکوه بی‌وای‌دی از ون برقی جدید E-Vali با مشخصات ویژه!

ارسال شده توسط: علیرضا قادرمیهنی 02 مهر 1403 ساعت 14:09

گروه خودروسازی بی وای دی به تازگی از ون برقی E-Vali در نمایشگاه هانوفر آلمان رونمایی کرده است. مشخصات خودرو تجاری سبک BYD چیست؟

یکی از خودروسازان بزرگ چین که علیرغم سابقه نسبتا کوتاهش در بازارهای جهانی به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کرده، بی وای دی است. یکی از جدیدترین محصولات این گروه خودروسازی، ون الکتریکی E-Vali است که به تازگی در نمایشگاه حمل و نقل هانوفر آلمان به نمایش گذاشته شده است.

ون برقی E-Vali از بی وای دی رونمایی شد

تخصص و مهارت BYD در طراحی و تولید خودروهای الکتریکی و دوستدار محیط زیست بوده و ون برقی جدید این شرکت در راستای تشویق مردم به استفاده از محصولاتی با انرژی‌های پاک تولید شده است. E-Vali یک ون برقی تجاری سبک بوده و قرار است خیلی زود در خیابان‌های اروپا تردد کند.

خودروسازان چینی در نمایشگاه هانوفر آلمان نه تنها این محصول را به نمایش گذاشتند، بلکه از هم خانواده‌های سنگین و نیمه سنگین الکتریکی آن و حتی یک نمونه تراکتور بدون آلایندگی هم رونمایی کردند. به گفته شرکت بی وای دی، E-Vali یک محصول برای تمام مردم جهان است و با وزن تقریبی 3.5 الی 4.25 تنی که دارد، می‌تواند نیاز مشتریان اروپایی را برطرف کند.

بیشتر بخوانید:

بی وای دی چین حالا سومین خودروساز پرفروش جهان است

معرفی کلی E-Vali به عنوان یک ون الکتریکی جذاب

زیر کاپوت این خودرو تجاری سبک یک باتری تیغه‌ای تعبیه شده و مجهز به قابلیت‌های کمک راننده هوشمند است. هدف بی وای دی از ساخت چنین محصولی، عرضه یک ون برقی کم هزینه برای ناوگان خودروهای تجاری در قاره اروپا بوده است.

یکی از مهم ترین قابلیت‌های این ون الکتریکی، پکیج سیستم‌های کمک راننده پیشرفته به منظور تأمین امنیت و رفاه سرنشینان است که از جمله آن‌ها می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، تشخیص نقاط کور و کنترل حرکت در سربالایی اشاره کرد.

با ورود به کابین این محصول، سیستم‌های ارتباطی اپل کارپلی و اندروید اتو خودنمایی می‌کنند و یکی از ویژگی‌های جالب E-Vali، به‌روزرسانی از راه دور است. طراحان این ون سعی کرده‌اند داخل داشبورد، امکاناتی مثل شارژر بی‌سیم و کنترل صوتی تعبیه کنند.

فضای بار E-Vali به عنوان یک ون تجاری سبک قابل قبول بوده و حداکثر 17.9 متر مکعب است. ظرفیت بارگیری مدل 4.25 تنی آن براساس اعلام شرکت بی وای دی، 1450 کیلوگرم عنوان شده که مطلوب به نظر می‌رسد. همچنین برای اینکه بتوانیم از حداکثر فضا بهره ببریم، صندلی‌های تاشو با تنظیم در ارتفاع و درهای بزرگ استفاده شده است.

طول، عرض و ارتفاع مدل 3.5 تن به ترتیب 5995 میلی متر، 2096 میلی متر و 2780 میلی متر بوده و فاصله محوری آن به 3865 میلی متر می‌رسد. این در حالی است که مدل 4.25 تنی طول، عرض و ارتفاع 6995 میلی متر، 2096 میلی متر و 2780 میلی متری با فاصله محوری 4550 میلی متری دارد.

باتری که انرژی موردنیاز E-Vali را تأمین کند یک نمونه 80.6 کیلووات ساعتی بوده که با یک مرتبه شارژ کامل آن می‌توان مسافتی بین 220 تا 250 کیلومتر را به راحتی طی کرد. به ادعای خودروسازان چینی، باتری تیغه‌ای که محصول خود BYD است، ایمنی و دوام بیشتری به ارمغان می‌آورد و از لحاظ راندمان انرژی و تراکم قدرت از نمونه‌های استاندارد کنونی بهتر است. خبر خوب برای اروپایی‌ها اینکه ون الکتریکی فوق می‌تواند در عرض 30 دقیقه از 10 درصد شارژ به 80 درصد برسد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه نسل جدید نیسان پاترول و تویوتا لندکروزر سری ۳۰۰؛ نبرد غول‌های ژاپنی

تازه‌های نمایشگاه هانوفر آلمان

نمایشگاه حمل‌ونقل هانوفر آلمان که هر دو سال یک مرتبه و از سال 1897 میلادی در حال برگزاری است، یکی از بزرگ‌ترین اتوشوهای تجاری دنیا محسوب می‌شود و امسال میزبان محصولات برقی بی وای دی بوده است. این خودروساز علاقه‌مند به تولید محصولات الکتریکی، نه تنها از ون برقی E-Vali رونمایی کرده بلکه توانسته از تراکتور الکتریکی YET 2.0 رونمایی به عمل آورد.

از این تراکتور جذاب می‌توان به منظور انجام فعالیت‌های لجستیکی و حمل و نقل مثل بندرها استفاده کرد. ظرفیت وزن این تراکتور به 75 تن می‌رسد و با آسانی قادر به حمل کانتینرها و تریلرهای بزرگ است. بی وای دی برای این محصول نیز از باتری تیغه‌ای استفاده کرده است.

از دیگر محصولات نیمه سنگین و سنگین این نمایشگاه می‌توان به دو کامیون ETH8 و ETM6 اشاره کرد که اولی به منظور حمل محموله‌های سنگین و مدل دومی برای انجام فعالیت‌های لجستیکی شهری تولید شده است. هر کدام از این دو کامیون می‌توانند تا 200 الی 250 کیلومتر پیمایش داشته باشند.

در گجت نیوز بخوانید: معرفی نخستین خودروهای چینی بازار ایران فوتون واندر، مینی تراک جدید زامیاد + مشخصات فنی و قیمت احتمالی قیمت و مشخصات چری تیگو ۸ پرو ۲۰۲۵ اعلام شد با خودروهای پرآپشن بازار ایران آشنا شوید + لیست امکانات رفاهی

مطالب مفید