ورود هیجان‌انگیز هوندا سیتی به خیابان‌های ایران: تجربه‌ای تازه از رانندگی

ارسال شده توسط: علیرضا قادرمیهنی 02 مهر 1403 ساعت 10:27

هوندا سیتی وارداتی که یکی از خوش رکاب‌های کم مصرف و اقتصادی شرکت آذریوردسال است، بعد از طی مراحل فنی و قانونی به خیابان‌های ایران خواهد آمد.

یکی از شرکت‌های خبرساز بیست و چهارمین نمایشگاه خودرو مشهد 1403، آذریوردسال بود که با رونمایی از وارداتی‌های تازه بازار خودرو کشورمان از قبیل هوندا وزل، سیویک سیتی گرد و خاک زیادی به پا کرد. هوندا سیتی نام وارداتی هیجان‌انگیز این واردکننده است که به زودی در خیایان‌های ایران قابل رویت خواهد بود.

هوندا سیتی وارداتی در راه عرضه به بازار

با ورود ماشین‌های وارداتی به بازار خودرو، رقبای همه فن حریفی برای محصولات چینی از راه می‌رسند که می‌توانند زنگ خطری برای مونتاژکاران باشند. به هر حال آن خبر خوبی که علاقه‌مندان به محصولات ژاپنی منتظر شنیدنش بودند، امروز قطعی شد و قرار است به زودی پس از طی مراحل فنی و قانونی، هوندا سیتی پلاک ملی شده و روانه بازار شود.

هوندا سیتی به عنوان یکی از سدان‌های جمع و جوری شاخته می‌شود که طراحی دوست داشتنی و تکنولوژی‌های به‌روز آن مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفته است. سیتی یک خودرو مقرون به صرفه و اقتصادی بوده و مناسب آن دسته از افرادی است که به دنبال مصرف سوخت بهینه، عملکرد خوب و آپشن‌های رفاهی مطلوب هستند.

بیشتر بخوانید:

هوندا eNS1 ؛ نسخه برقی هوندا وزل از اروین خودرو

قوای محرکه

زیر کاپوت سدان وارداتی آذریوردسال یک پیشرانه 1.5 لیتری i-VTEC تعبیه شده که می‌تواند در شرایط ایده آل، 121 اسب بخار قدرت تولید کند. مصرف سوخت بهینه این خودرو را باید مدیون فناوری سوخت‌رسانی مستقیم و سیستم تزریق سوخت مستقیم دانست.

مجموع این قابلیت‌ها باعث شده، هوندا سیتی تبدیل به یک گزینه مناسب و ارزان قیمت برای مصرف کنندگان به حساب آید. بنابر اطلاعات موجود، سیتی در تست‌های WLTC موفق شده میانگین سوخت 6.2 لیتری را برای هر 100 کیلومتر پیمایش به ثبت برساند. الیته مصرف سوخت درون شهری 5.7 لیتر و در جاده‌ها 5.2 لیتر خواهد بود.

برای اینکه سدان وارداتی شرکت آذریوردسال بتواند از سکون مطلق به شتاب 100 کیلومتر بر ساعت برسد، 10.5 ثانیه زمان نیاز است و حداکثر سرعتی که می‌توان داشت، 198 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. نیروی محرکه پیشرانه هوندا سیتی به محور جلو منتقل می‌شود و جعبه دنده از نوع سی وی تی نسل سوم با قابلیت‌های پیشرفته نسبت به قبل است.

آپشن‌های رفاهی و ایمنی

از مهم‌ترین تجهیزات ایمنی هوندا سیتی می‌توان به سیستم کنترل پایداری، سیستم ترمز ضدقفل، سیستم کنترل خودرو در سربالایی، کیسه‌های هوا برای راننده، سرنشینان و پرده‌ای است.

همچنین از امکانات رفاهی این سدان جمع و جور باید به مواردی از قبیل فرمان برقی، ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، صندلی‌های تودوزی شده از جنس چرم و پارچه، سیستم هشداردهنده باد تایرها، نمایشگر لمسی 8 اینچی مجهز به اپل کارپلی و اندروید اتو اشاره کرد. سنسور نور و عقب، چراغ‌های ال ای دی جلو و عقب از دیگر آپشن‌های این خودرو ژاپنی به حساب می‌آیند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه نسل جدید نیسان پاترول و تویوتا لندکروزر سری ۳۰۰؛ نبرد غول‌های ژاپنی

طراحی ظاهری

هوندا سیتی از آن قسم سدان‌های وارداتی مقرون به صرفه بوده که علاوه بر ارائه زیبایی ظاهری، کاربردی است. ابعاد آن به ترتیب طول، عرض و ارتفاع 4568 میلی متر، 1748 میلی متر و 1458 میلی متر بوده و فاصله محوری 2590 میلی متر است. با این اوصاف باید انتظار فضای دلباز و مناسبی برای سرنشینان داشت. وزن تقریبی سیتی 1189 کیلوگرم بوده و جزو محصولات سبک و در دسته سدان‌های سایز کوچک قرار می‌گیرد.

عرضه به بازار ایران

شکی نیست که با ورود هوندا سیتی وارداتی، عرصه برای سایر سدان‌های سایز کوچک چینی و حتی وارداتی‌های دیگر تنگ خواهد شد. با وجود مشخصات فنی مطلوب و آپشن‌های رفاهی و ایمنی قابل قبولی که این خودرو ژاپنی دارد، می‌توان حدس زد که تبدیل به رقیب سرسختی برای محصولات فعلی بازار شود.

اگر جزو افرادی هستید که به خودرو خارجی با مصرف سوخت بهینه، عملکرد قوی، امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی اهمیت می‌دهید، هوندا سیتی را از دست ندهید. از آنجایی که تصاویری از این محصول در مراکز تعویض پلاک دیده شده، می‌توان حدس زد که پس از طی مراحل فنی و قانونی، به نمایندگی‌های فروش آذریوردسال راه یابد.

در گجت نیوز بخوانید: معرفی نخستین خودروهای چینی بازار ایران فوتون واندر، مینی تراک جدید زامیاد + مشخصات فنی و قیمت احتمالی قیمت و مشخصات چری تیگو ۸ پرو ۲۰۲۵ اعلام شد با خودروهای پرآپشن بازار ایران آشنا شوید + لیست امکانات رفاهی

مطالب مفید