چقدر تن ماهی در کشور تولید می‌شود؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود بختیاری از ثبات قیمت کنسرو ماهی طی یکسال اخیر در بازار خبرداد و گفت: علی رغم افزایش هزینه‌های تولید در ابتدای سال از جمله حامل‌های انرژی، هزینه حمل و نقل، دستمزد و سربار و قوطی و درب، اما قیمت هر قوطی کنسرو ماهی از مهرماه سال گذشته تاکنون ۸۷ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

او تسهیل واردات تون ماهیان را به عنوان مهم‌ترین ماده اولیه را عامل موثر کنترل قیمت تمام شده اعلام کرد و افزود: با همکاری سازمان شیلات، بانک مرکزی، وزارت جهاد و اعضای سندیکا، قیمت کنسرو ماهی برای مصرف کننده تحت کنترل قرار گرفت.

بختیاری ادامه داد: بنابر آمار در ۴ ماهه نخست سال ۱۸ هزار و ۴۰۰ تن ماهی تون وارد شد که این موضوع در ثبات قیمت کنسرو ماهی تاثیر بسزایی داشته است که امیدواریم در ماه‌های آتی هم (پایان فصل پاییز) تغییر قیمتی نداشته باشیم.

رئیس هیئت مدیره سندیکای صنایع کنسرو درباره وضعیت تولید کنسرو تون ماهی افزود: براساس برآورد‌های صورت گرفته سالانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون قوطی کنسرو در کشور تولید می‌شود.

او با بیان اینکه سالانه ۳۰ تا ۴۰ درصد ماهی تون به عنوان مهم‌ترین ماده اولیه از طریق واردات تامین می‌شود، گفت: براساس آمار سالانه ۱۰۰ هزارتن ماهی تون برای تولید نیاز داریم که ۳۰ تا ۴۰درصد این میزان از طریق واردات و مابقی صید داخل تامین می‌شود. البته تجربه نشان داده در سال‌هایی که میزان واردات تون ماهیان افزایش داشته، قیمت مصرف کننده کمتر دستخوش نوسان بوده است.

مطالب مفید