کیا EV5 کوشا خودرو: کراس‌اور برقی کره‌ای، نهایت جذابیت و پیشرفت!

شرکت کوشا خودرو در نمایشگاه مشهد 1403 از جدیدترین کراس اور برقی خود یعنی کیا EV5 رونمایی کرد. در ادامه راجع به مشخصات فنی و قیمت احتمالی خودرو برقی KIA EV5 در ایران بیشتر به شما خواهیم گفت.

بعد از دیدن خودروهای برقی چینی مثل لاماری ایما برقی یا فونیکس FX EV واقعا جای یک محصول کره‌ای در این دسته خالی بود. کوشا خودرو دقیقا در نمایشگاه خودرو مشهد 1403 این جای خالی را پر کرد و اکنون می‌توان گفت که به لطف محصولات جذابی مثل کیا K5 توربو و کراس اور کیا سلتوس 1600 توربو، جایگاه واقعا خود را پیدا کرده است. در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز به سراغ معرفی کامل کیا EV5 می‌رویم.

فهرست عناوین:

مشخصات فنی کیا EV5

 

محصول جدید کوشا خودرو یک کراس اور تمام برقی و محور جلو است که به لطف موتور الکتریکی سنکرون آهنربای دائمی خود می‌تواند 217 اسب بخار قدرت معادل 160 کیلو وات را تحویل راننده دهد. باتری های کراس اور برقی Kia EV5 با ظرفیت 64.2 کیلو وات ساعت هم می‌توانند در هر بار شارژ شدن، تقریبا شعاع حرکت 500 کیلومتر را خلق کنند و همچنین بد نیست اشاره کنیم که این باتری‌های لیتیوم یونی از تکنولوژی فست شارژ و ترمزهای احیا شونده هم بهره می‌برند.

آپشن و امکانات رفاهی

در ادامه سعی می‌کنیم تا لیست کامل امکانات رفاهی، تجهیزات ایمنی و آپشن های کیا EV5 را در اختیار شما قرار دهیم:

سیستم تعلیق مک فرسون در محور جلو و مولتی لینک در محور عقبفرمان برقیباتری‌های لیتیومیاتولایتآینه‌های برقی تاشورینگ‌های آلومینیومی 18 اینچیمه شکندی لایتسانروف برقیفناوری چراغ‌های ال ای دیباربندسنسور باراندستگیره‌های درب مخفی شونده6 کیسه هواسیستم ترمز ABS + ESS + BASسنسور فشار باد لاستیکاستارت کی لسقابلیت ورود بدون کلید به کابینسنسور پارکدستیار حرکت در سربالایی HACکروز کنترل اتوماتیکدوربین دنده عقبمولتی مدیا 12.3 اینچی و کلاستر دیجیتال 12.3 اینچیمولتی مدیا مجهز به اندروید اتو و اتو تی ویفرمان تلسکوپیانواع پورت های شارژ USBدرگاه برق 220 ولتصندلی برقی رانندهریموت استارتسیستم صوتی با 6 اسپیکر

کاتالوگ کیا EV5

در تصویر بالا هم می‌توانید کاتالوگ رسمی خودرو برقی Kia EV5 منتشر شده از سوی کوشا خودرو را بخوانید.

طراحی ظاهری و ابعاد

اندازه و ابعاد کیا EV5 شامل 4615 میلی متر طول، 1875 میلی متر عرض و 1715 میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محورهای آن هم به 2750 میلی متر می‌رسد. وزن خالص خودرو وارداتی Kia EV5 کوشا خودرو دقیقا 1870 کیلوگرم و فضای صندوق عقب آن هم 392 لیتر است؛ البته که می‌توانید از فضای زیر کاپوت یا به اصطلاح فرانک هم استفاده کنید. استفاده از چراغ‌های ال ای دی به همراه آخرین ترند طراحی کیا، چهره این خودرو را به شدت خاص و جذاب کرده‌ است و رینگ‌های آلومینیومی هم به کمک این موارد آمده‌اند.

طراحی داخلی و کابین

کابین و اتاق کیا EV5 وارداتی کوشا خودرو دقیقا همان چیزی است که از یک خودرو کراس اور خانوادگی انتظار داریم. روی داشبورد خودرو برقی Kia EV5 می‌توانید دو نمایشگر مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال را در کنار انواع پورت‌های شارژ پیدا کنید. حضور صندلی‌ برقی راننده در کنار سقف پاناروما دو تکه به همراه سانروف و فضای جا دار صندوق عقب و پورت برق 220 ولت، از مهم‌ترین مواردی هستند که در اتاق کیا EV5 به چشم می‌آیند.

قیمت احتمالی کیا EV5 کوشا خودرو

شرکت کوشا خودرو فعلا در این زمینه هیچ حرفی نزده است اما می‌توان انتظار داشت که قیمت کیا EV5 وارداتی نزدیک به 4 میلیارد تومان باشد و اگر همه چیز طبق انتظار پیش رود، می‌توان گفت که فروش این کراس اور برقی شاید از اوایل سال آینده آغاز گردد.

گالری عکس

مطالب مفید