آیفون 16 در آزمایش مقاومت: فریم دور گوشی با ضعف غیرمنتظره مواجه شد! + ویدیو

در پی عرضه آیفون 16، ویدیوهای تست مقاومت گوشی پرچمدار جدید اپل منتشر شده‌اند. با این حال، ضعفی در بدنه iPhone 16 جلب توجه می‌کند.

سری آیفون 16 پس از این‌که مدتی پیش در جریان رویداد It’s Glowtime معرفی شد، در روز 20 سپتامبر مصادف با 30 شهریور به عرضه رسید. حالا تولیدکنندگان محتوا در حوزه گوشی های موبایل به رسم همیشه آیفون جدید را در زمینه‌های مختلف از جمله مقاومت به آزمایش می‌گذارند و به‌سرعت ویدیوهای تست سقوط و تست مقاومت آیفون 16 پرو در برابر خراش و ضربه منتشر شده است.

تست مقاومت آیفون 16 پرو در برابر سقوط، خراش و ضربه

«سم کول» (Sam Kohl)، یوتیوبری که صاحب کانال «اپل ترک» (AppleTrack) است، به‌تازگی ویدیو تست مقاومت آیفون 16 پرو منتشر کرد. او در این ویدیو به ضعف محسوس حاشیه‌های باریک‌تر این گوشی اشاره می‌کند. در نتیجه همین، وقتی نسخه پرو آیفون 16 از پهلو به زمین می‌افتد، صدمه مستقیم به عملکرد نمایشگر وارد می‌شود؛ هرچند خود پنل نمی‌شکند. البته این یوتیوبر به این نتیجه رسید که صدمه وارده به گوشی جدید اپل بسیار کمتر از آیفون 15 پرو است.

کانال یوتیوبی «تک‌رکس» (TechRax) هم ویدیو تست آیفون 16 پرو را به اشتراک گذاشت. در این ویدیو، مقاومت این گوشی در برابر خراش چاقو و ضربه چکش محک زده می‌شود. همان‌طور که انتظار می‌رود، پرچمدار جدید اپل از این نظر تفاوت قابل توجهی نسبت به آیفون‌های قبلی ندارد. با کشیدن چاقو روی فریم تیتانیومی این گوشی، خط و خراش روی آن نمایان می‌شود و ضربه به پنل پشتی و صفحه نمایش با چکش هم منجر به شکستن آن‌ها می‌شود.

در گجت نیوز بخوانید: استقبال ضعیف خریداران از سری آیفون ۱۶ اپل در ایران + قیمت اگر تاچ نمایشگر آیفون شما به یکباره از کار افتاد، راه حل اینجاست! امتیازهای دوربین آیفون 16 پرو مکس در آزمون‌های DxOMark مشخص شد آیفون 16، بازنده رقابت با گلکسی S24 اولترا در تست عمر باتری اپل آیفون 16 پرو تست مقاومت 1403-07-02

مطالب مفید