طرز تهیه مربای گوجه فرنگی؛ تجربه‌ای متفاوت از دنیای مرباها!

آیا تا به حال مربا گوجه فرنگی خورده‌اید؟ مربا گوجه فرنگی، یک مربای خوشمزه با طعمی بسیار متفاوت از مرباهای دیگر است. طرز تهیه این مربا بسیار ساده است و برای آماده شدن فقط به ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد. در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه مربا گوجه فرنگی را شرح می‌دهیم. اگر از خوردن مرباهای تکراری خسته شده‌اید، با ما همراه باشید.

مواد لازم جهت تهیه مربا گوجه فرنگی

برای تهیه مربا با گوجه فرنگی به مواد زیر احتیاج دارید:

گوجه فرنگی سالم و رسیده۱ کیلوگرمشکر۱ کیلوگرمآب لیمو تازه۱/۲ پیمانهزنجبیل رنده شدهبه مقدار لازمچوب دارچین۱ تکهفلفل قرمز سابیدهبه مقدار کمآببه مقدار لازم

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

مراحل تهیه مربا گوجه فرنگی

برای تهیه مربا گوجه فرنگی، مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول: آماده کردن گوجه فرنگی‌ها

برای تهیه مربا گوجه فرنگی، ابتدا گوجه فرنگی‌ها را خوب بشویید. سپس، درون یک قابلمه مقداری آب ریخته و روی شعله قرار دهید تا آب به جوش آید. پس از به جوش آمدن آب، گوجه‌ها را در آب جوش قرار دهید.

پس از ۴ الی ۵ دقیقه، گوجه‌ها را از آب جوش خارج کرده، پوست آن‌ها را گرفته و خرد کنید. سپس، گوجه‌های خرد شده را از صافی عبور دهید تا له و پوره شوند.

مرحله دوم: پختن مربا گوجه فرنگی

پوره گوجه فرنگی را به همراه یک پیمانه آب، آب لیمو، فلفل قرمز، زنجبیل و دارچین درون یک قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه دهید آب اضافی مربا تبخیر شود. حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان برای این مرحله کافی است.

پس از اینکه مربا کمی غلیظ شد، شکر را اضافه کرده و مرتبا هم بزنید تا شکر کاملا حل شود و مربا به غلظت دلخواه شما برسد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مربای پوست پسته با شیره انگور

مرحله سوم: نگهداری مربا گوجه فرنگی

پس از اینکه مربا گوجه فرنگی غلیظ شد، شعله را خاموش کنید و اجازه دهید تا مربا به طور کامل سرد شود. سپس، مربا را درون شیشه‌های تمیز، خشک و درب‌دار بریزید و در مکانی خنک نگهداری کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه مربا گوجه فرنگی

اگر قصد تهیه مربای گوجه فرنگی را دارید، نکات زیر به کارتان می‌آید:

برای طعم‌دار کردن مربا گوجه فرنگی می‌توانید به جای زنجبیل و دارچین از هل ساییده استفاده کنید. البته، اگر دوست دارید می‌توانید از هر سه ادویه استفاده کنید.در صورت تمایل می‌توانید مقداری گلاب نیز به این مربا اضافه کنید.برای تهیه مربا گوجه فرنگی خوشمزه از گوجه‌های نرم، رسیده و کاملا سالم استفاده کنید.

در این بخش از مجله آشپزی اکالا با آموزش مربا گوجه فرنگی همراه شما بودیم و تمام فوت و فن‌های لازم برای تهیه این مربا را شرح دادیم. حالا نوبت شماست که دست به کار شوید و این مربای خوشمزه و متفاوت را تهیه کنید. مطمئن باشید پس از خوردن یک لقمه نان تازه و مربای گوجه فرنگی، از طعم بی‌نظیر آن حیرت‌زده خواهید شد.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

مطالب مفید