ناهار امروز را با ما تجربه کنید: پیشنهادهای غذایی سبک و مفید (دوشنبه 2 مهر)

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه ناهار با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که مجله اکالا امروز، پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای ناهار دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- مرغ فلسطینی

به دنبال یک طعم جدید و یک غذای هیجان‌انگیز با مرغ هستید؟ مرغ فلسطینی با طعم ترش و ملس سماق و عطر دل‌انگیز ادویه‌ها یکی از غذاهای محبوب و اصیل فلسطین است که طعمی غنی از تاریخ و فرهنگ این منطقه دارد.

مراحل تهیه مرغ فلسطینی

مراحل تهیه مرغ فلسطینی به شرح زیر است:

پیازها را بشویید و پوست بگیرید. آن‌ها را به صورت خلالی نازک خرد کنید. پیازهای خرد شده را درون تابه مناسبی بریزید. کمی روغن به پیازها اضافه کنید و به سراغ مرحله بعد روید.مرغ را بشویید و درون صافی قرار دهید تا آب اضافی‌اش گرفته شود. گوشت مرغ را به تکه‌های متوسط خرد کنید و روی پیازها بچینید. درب تابه را ببندید و حرارت را کم کنید.۳۰-۴۰ دقیقه زمان دهید تا مرغ ها به آرامی با پیاز بپزند. اگر در این بازه زمانی آب مرغ کم شده بود کمی آب به تابه اضافه کنید تا مرغ به آرامی بپزد.

برای ادامه رسپی این غذای اصیل عربی روی لینک طرز تهیه مرغ فلسطینی کلیک کنید.

۲- خورش آلو اسفناج گیاهی

آیا می‌دانستید که می‌توانید یک خورش آلو اسفناج خوشمزه و گیاهی درست کنید که از نظر طعم و خواص غذایی چیزی کم از نسخه گوشتی آن نداشته باشد؟ خورش آلو اسفناج، یکی از غذاهای پرطرفدار ایرانی است که معمولاً با گوشت تهیه می‌شود. اما ما در ادامه می‌خواهیم طرز تهیه خورش آلو اسفناج گیاهی را به شما آموزش دهیم.

مراحل تهیه خورش آلو اسفناج گیاهی

مراحل تهیه خورش آلو اسفناج گیاهی به شرح زیر است:

پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را با کمک چاقو به صورت نگینی خرد کنید. در قابلمه مناسبی که قصد طبخ خورش را دارید مقداری، روغن زیتون بریزید و قابلمه را روی حرارت گذارید.پیاز خرد شده را به آن اضافه کنید و پیاز را تا زمانی که طلایی رنگ شود تفت دهید. سیر را نیز به همین ترتیب بشویید و پوست بگیرید. سپس با کمک رنده آن را له کنید.سیر رنده شده را به پیاز اضافه کرده و به مدت ۳۰ ثانیه تفت دهید تا عطر آن آزاد شود.آلو خشک را از چند ساعت قبل در آب گرم خیس کنید. برای طعم بهتر، می‌توانید از آلو بخارا استفاده کنید. اسفناج را خوب بشویید و برگ های زرد و پلاسیده و ساقه‌های ضخیم آن را جدا کنید. اسفناج ها را خرد کنید.

برای ادامه رسپی این غذای رژیمی خوشمزه روی لینک طرز تهیه خورش آلو اسفناج گیاهی کلیک کنید.

۳- کباب تابه‌ای دو رنگ

کباب تابه دو رنگ، ترکیبی بی‌نظیر از رنگ‌ها و طعم‌هاست. با هر لقمه، طعم لذیذ گوشت قرمز و مرغ در کنار هم یک انفجار طعم در دهان شما ایجاد می‌کند. اگر به دنبال یک غذای مجلسی و خاص برای مهمانی‌هایتان هستید، کباب تابه‌ای دو رنگ بهترین انتخاب است.

مراحل تهیه کباب تابه‌ای دو رنگ

مراحل تهیه کباب تابه‌ای دو رنگ به شرح زیر است:

۲ عدد از پیازها را بشویید و پوست بگیرید. پیازها را با کمک رنده ریز یا میکسر کاملا له و پوره کنید. پیازهای رنده شده را درون صافی کوچکی بریزید و به خوبی آب آن‌ها را بگیرید.۱ حبه از سیرها را بشویید و پس از پوست گرفتن با رنده ریز رنده کنید و به پوره پیاز بیفزایید.گوشت چرخ کرده، پیاز رنده شده، سیر رنده شده، زعفران، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا و دارچین را با هم مخلوط کرده و به خوبی با دست ورز دهید تا مایه گوشتی شما کاملا یک دست شود.برای اینکه کباب‌ها نرم‌تر شوند، می‌توانید به گوشت چرخ کرده کمی خرده نان یا آرد سوخاری اضافه کنید.

برای ادامه رسپی این غذای سریع و ساده روی لینک طرز تهیه کباب تابه‌ای دو رنگ کلیک کنید.

۴- لازانیا اسفناج

اگر از آن دسته افرادی هستید که طعم اسفناج را می‌پسندید، لازانیا قارچ و اسفناج را حتما امتحان کنید. معمولا همه جا لازانیا گوشت یا مرغ مرسوم‌تر است، اما ما در ادامه قصد داریم طرز تهیه لازانیا اسفناج و قارچ را برایتان شرح دهیم.

مراحل تهیه لازانیا اسفناج

مراحل تهیه لازانیا اسفناج به شرح زیر است:

در ابتدای کار پیاز را خرد کنید و قارچ‌ها را اسلایسی برش دهید. در تابه‌ای دو تا سه قاشق غذاخوری روغن بریزید. پیاز خرد شده را کمی در روغن تفت دهید. قارچ‌ها را به همراه دو حبه سیر خرد شده به پیاز اضافه کنید و با حرارت بالا اجازه دهید قارچ و سیر کمی سرخ شوند. سپس نمک و فلفل سیاه را به ترکیب فوق اضافه کنید و تفت دهید.قارچ، سیر و پیاز سرخ شده را از تابه خارج کنید. در همان تابه مجدداً کمی روغن بریزید و اسفناج‌ها را به تابه اضافه کنید. در این مرحله می‌توانید یک حبه سیر هم به اسفناج‌ها اضافه کنید.سپس در تابه را بگذارید تا اسفناج‌ها نرم و پخته شوند. توجه کنید که فقط از برگ‌های اسفناج استفاده کنید و ساقه را جدا کنید.

برای ادامه رسپی این غذای همه پسند و خاص روی لینک طرز تهیه لازانیا اسفناج کلیک کنید.

۵- کوکو عدس و مرغ

کوکوی عدس و سینه مرغ یکی از خوشمزه‌ترین انواع کوکو است که می‌توانید آن را برای وعده ناهار تهیه کنید. برای درست کردن این کوکو تنها به مقداری عدس و سینه مرغ نیاز دارید.

مراحل تهیه کوکو عدس و مرغ

مراحل تهیه کوکو عدس و مرغ به شرح زیر است:

برای شروع باید عدس را در یک ظرف آب بریزید و اجازه دهید برای یک شب در آب بماند. در ادامه عدس را همراه با کمی آب در قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا عدس‌ها بپزند و نرم شوند.در این مرحله باید سینه مرغ را همراه با مقداری آب و ادویه در قابلمه بریزید و بپزید. سپس مرغ را از قابلمه خارج کنید و ریش ریش یا خرد کنید.پیاز را بشویید و پوست آن را جدا کنید. در ادامه آن را به صورت ریز رنده کنید. آب پیاز را بگیرید و از خود پیاز برای طعم دادن به کوکو استفاده کنید.

برای ادامه رسپی این غذای مقوی و خوش‌طعم روی لینک طرز تهیه کوکو عدس و مرغ کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

مطالب مفید