تا ۹ مهرماه در هرمزگان، ممنوعیت صید آبزیان اعلام شد!

مدیرکل شیلات هرمزگان از آغاز طرح “دریابست” بر اساس تصمیم کمیته مدیریت صید برای ممنوعیت صید گونه‌های آبزی خلیج فارس از امروز ۲ مهرماه در محدوده آب‌های این استان خبر داد.

به گزارش تجارت نیوز،

مسعود بارانی روز دوشنبه با اشاره به اینکه طرح دریابست قبل از آغاز فصل صید میگو در محدوده آب های استان اجرا می شود گفت : این طرح به مدت هشت روز از دوم تا نهم مهرماه ۱۴۰۳ در تمامی آب‌های استان اجرا خواهد شد.

بارانی اظهار کرد: دریابست به عنوان یک تصمیم حاکمیتی و مدیریتی برای حفظ ذخایر آبزیان و جلوگیری از صید شناورهای غیر مجاز در آب‌های ساحلی استان هرمزگان اجرا می‌شود.

وی افزود: با اجرای این طرح هیچ شناور صیادی و غیر صیادی از امروز دوم مهرماه تا نهم مهرماه سال جاری به مدت هشت روز اجازه فعالیت صید آبزیان در آب‌های استان هرمزگان را ندارند.

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: در صورت هرگونه فعالیت شناورهای صیادی طی این مدت در آب‌های استان هرمزگان به عنوان متخلف شناخته شده و طبق قانون با آنان برخورد می شود.

بارانی با بیان اینکه قایق‌های بدون مجوز قبل از آغاز رسمی صید میگو اقدام به صید غیرمجاز می‌کنند، گفت: برای کنترل و جلوگیری از صید این شناورها، یگان حفاظت منابع آبزیان با هماهنگی سایر دستگاه‌ها، گشت زنی خود در آب‌های ساحلی این استان را افزایش می‌دهد.

مدیرکل شیلات هرمزگان تصریح کرد: ایجاد فرصت برابر برای بهره‌مندی جامعه صیادی در زمان صید و پیشگیری از صید غیر قانونی شناورهای غیر مجاز از جمله اهداف تعریف شده برای اجرای طرح دریابست است.

منبع :

ایرنا

به اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

مطالب مفید