پیکاپ برقی Maxus eTerron 9 با طراحی منحصر به فرد و 436 اسب بخار قدرت رونمایی شد!

ارسال شده توسط: پوریا هاشم پور 02 مهر 1403 ساعت 10:42

کمپانی چینی سایک (SAIC)، در جریان نمایشگاه خودرو هانوفر آلمان از پیکاپ برقی و قدرتمند Maxus eTerron 9 رونمایی کرد.

نمایشگاه خودرو IAA هانوفر آلمان، در این دوره میزبان یک پیکاپ چینی و جنجالی از غول خودروسازی چینی، یعنی سایک موتور بود. این پیکاپ که Maxus eTerron 9 نام دارد با استفاده از طراحی برجسته، پیشرانه قدرتمند و امکانات بالا، نظر بسیاری از آلمانی ها به سوی خود جلب کرده و به نظر برگزار کنندگان این رویداد می‌تواند به رقیبی سرسخت برای محصولات تویوتا و فورد تبدیل شود.

از شما همراهان گرامی اخبار خودرو گجت نیوز دعوت می‌کنیم تا در معرفی این پیکاپ چینی باکیفیت همراه ما باشید.

معرفی Maxus eTerron 9، پیکاپ لوکس و قدرتمند چینی

این پیکاپ زیبا و خوش ساخت در واقع نسخه نهایی و تولیدی سایک GST رونمایی شده در نمایشگاه خودرو شانگهای سال 2023 است. شرکت SAIC تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا نمونه نهایی چندان تفاوتی با نسخه مفهومی نداشته باشد. با این حال دوچرخه کوهستانی قسمت بار عقب و یک پهپاد بزرگ با قابلیت تصویر برداری با وضوح 4K در آن حذف شده است.

به نظر می‌رسد نام eTerron 9 نامی است که برای صادرات به کار می‌رود. اخیراً اطلاعات فهرست‌ گذاری وزارت صنعت و فناوری اطلاعات کشور چین (MIIT) نشان داد که این وانت در بازار چین به نام Interstellar X شناخته می‌شود.

طبق اعلام شرکت سایک موتور، مکسوس ایترون ۹ اولین پیکاپ برقی سایز متوسط رو به بزرگ این برند چینی است که به‌زودی در کشورهای اروپایی مطرحی چون آلمان، فرانسه و… عرضه خواهد شد. ابعاد اینتراستلار X در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۵۵۰۰، ۲۰۰۵ و ۱۸۷۴ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن ۳۳۰۰ میلی‌متر است.

این پیکاپ الکتریکی می‌تواند تا 7716 پوند (3500 کیلوگرم) را یدک بکشد. همچنین ظرفیت بار آن تنها 1366 پوند (620 کیلوگرم) است که بسیار کمتر از رقبای هم سطح تلقی می‌شود.

مشخصات فنی پیکاپ سایک مکسوس ایترون ۹

نیروی محرکه این وانت با دو موتور الکتریکی ۱۳۸ کیلوواتی در محور جلو و ۲۱۶ کیلوواتی در محور عقب قدرت، تأمین می‌شود. مجموع توان این دو موتور 436 اسب بخار است. این خودرو از یک باتری لیتیوم آهن فسفات 102 کیلووات ساعتی (LFP) بهره می‌برد و قادر است با یکبار شارژ کامل 430 کیلومتر پیمایش مسیر داشته باشد. این خودرو مجهز به فناوری شارژ سریع بوده و قادر است ظرف مدت 40 دقیقه بین 20 تا 80 درصد از ظرفیت باتری را شارژ کند.

همچنین ترمینال V2L برای انتقال نیرو از باتری ولتاژ بالا به چندین خروجی 2.2 کیلووات و 6.6 کیلووات نیز در قسمت بار عقب خودرو تعبیه شده است. باتری LFP این خودرو از یک قاب محافظ 9 سلولی برای ارائه ظرفیت بیشتر و ایمن تر کردن قطعه استفاده می‌کند. این قابلیت به همراه یک سیستم تهویه بهینه برای مدیریت دمای باتری منجر می‌شود تا عملکرد این پیکاپ تمام برقی در شرایط آب و هوایی مختلف تا 18 درصد بهبود یابد.

Maxus eTerron 9 با شش حالت مختلف رانندگی از جمله گل و ماسه عرضه می‌شود. بعلاوه، رانندگان می‌توانند به صورت جداگانه فرمان، قدرت موتور، سیستم تعلیق، بازیابی انرژی و پاسخ کنترل پایداری را تنظیم کنند.

آپشن‌های پیکاپ Interstellar X

از مجموع امکانات این خودرو می‌توان به تودوزی چرمی دو رنگ، کنسول مرکزی شناور، فرمان دو پره، صندلی برقی هشت جهته راننده با تهویه و ماساژ، صندلی برقی سرنشین، گرم‌کن و سردکن صندلی جلو، نمایشگر یکپارچه مولتی مدیا و کلاستر، دوربین 540 درجه، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، رادار هشدار تصادف از جلو (FCW)، سیستم نور بالای اتوماتیک (IHC)، کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)، سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)، سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)، سیستم هشدار خروج از خط (LDW)، سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA) اشاره کرد.

لازم به ذکر است شرکت شتابران خودرو پیکاپ مکسوس استار H از کمپانی سایک را برای عرضه قریب الوقوع در بازار کشورمان در نظر گرفته است.

ویدیو مرتبط همچنین بخوانید: شاسی بلند جذاب و مدرن آواتار ۰۷ معرفی شد این خودرو برقی لوسید قاتل تسلا مدل Y است ماشین پرنده Xpeng به‌زودی به پرواز در می‌آید

مطالب مفید