آشنایی با شیک‌ترین و مدرن‌ترین مدل‌های آبچکان رومیزی!

آبچکان رومیزی یکی از محبوب‌ترین انواع آبچکان است. انتخاب یک آبچکان رومیزی مناسب با فضا و کارایی آن نه تنها به نظافت و سازماندهی آشپزخانه کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به عنوان یک عنصر دکوراتیو نیز عمل کند. در این مقاله از مجله اینترنتی اکالا مزایایی استفاده و نحوه انتخاب آبچکان مناسب را بررسی خواهیم کرد.

   
آبچکان رومیزی چه مزیت هایی دارد؟

آبچکان یکی از وسایل کاربردی و پرمصرف در هر آشپزخانه‌ای است. آبچکان های رومیزی مدل‌های بسیار مختلفی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی دارند.

این نوع آبچکان ها به راحتی قابل حمل و نقل هستند و شما می‌توانید آن را در مکان‌های مختلف از آشپزخانه‌تان قرار دهید. این آب‌چکان‌ها به راحتی قابل شست‌وشو و تمیز کردن هستند. تنوع بسیار زیادی در ابعاد، تعداد طبقه ها، رنگ و متریال استفاده شده در آن‌ها وجود دارد که به راحتی با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ می‌شود.

بیشتر بخوانید: جدیدترین مدل‌های گلدان چوبی آویز حصیری

در زمان خرید آبچکان چه مواردی را باید بررسی کنیم؟

۱- اندازه، ظرفیت و تعداد طبقات

اندازه آبچکان باید متناسب با فضای شما و مقدار ظروفی باشد که قصد شستن آن‌ها را دارید اگر در خانواده پرجمعیت زندگی می کنید بهتر است از آبچکان های بزرگتر و چند طبقه استفاده کنید. مدل‌های چند طبقه برای ظروف بیشتر مناسب‌تر هستند.

آبچکان باید فضای کافی برای قرار دادن انواع ظروف مانند بشقاب، لیوان، قابلمه و ماهیتابه داشته باشد.

۲- جنس و قابلیت جدا شدن قطعات

آبچکان باید از مواد باکیفیت ساخته شده باشد تا در برابر رطوبت و زنگ زدگی مقاوم باشد. آبچکان‌های رومیزی معمولاً از جنس های مختلفی ساخته می شوند. اغلب پلاستیکی، استیل، آلومینیومی یا با چوب بامبو هستند. آبچکان های استیل و آلومینیومی مقاوم، بهداشتی و بادوام هستند،. به راحتی تمیز می‌شود و ظاهر مدرن و شیک به آشپزخانه می‌دهد.

آبچکان های پلاستیکی سبک و ارزان هستند و در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی در بازار وجود دارند.

آبچکان های با جنس بامبو‌ ظاهری طبیعی و گرم دارد. ضد باکتری است و به محیط زیست آسیب نمی‌رساند. اما باید از تماس طولانی مدت با آب خودداری شود.

در زمان خرید آبچکان به قابلیت جدا شدن قطعات آن توجه کنید. با این قابلیت امکان شستشو و نگهداری آن آسان‌تر است.

بیشتر بخوانید: دیزاین خانه با مبل خاکستری

۳- طراحی و زیبایی لوازم جانبی

جنس و مدل آبچکان باید به اندازه کافی سنگین باشد تا در هنگام قرار دادن ظروف روی آن حرکت نکند. آبچکان بهتر است با دکوراسیون آشپزخانه شما هماهنگ باشد.

برخی از مدل‌ها دارای لوازم جانبی مانند جا قاشق، جا چنگال و جا لیوان هستند که شما با توجه به نیازتان می‌توانید آبچکان با این ویژگی‌ها را تهیه کنید.

مدل‌های مختلف آبچکان رومیزی:

اگر فضای کمی در اختیار دارید بهتر است از آبچکان رومیزی تاشو استفاده کنید. این مدل‌ آبچکان برای فضاهای کوچک بسیار مناسب هستند، زیرا پس از استفاده می‌توان آن‌ها را تا کرد و در مکانی مناسب دیگری قرار داد.

برخی از آبچکان‌ها دارای فضایی برای قرار دادن مواد شوینده و اسفنج نیز هستند که به آنها آبچکان رومیزی چند منظوره گفته می‌شود. اگر در سینک فضایی برای مواد شوینده و اسفنج ندارید بهتر است از این مدل آبچکان استفاده کنید.

امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد. شما با توجه به نیازها و سلیقه خود، می‌توانید بهترین آبچکان رومیزی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در زمان خرید جنس با کیفیت خریداری کنید. داشتن ضمانت نامه نشان دهنده کیفیت محصول است.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

مطالب مفید