شرکت 140 میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه 15 درصدی: فرصتی طلایی در صف ورود به بازار

شرکت معدنکاران نسوز با سرمایه 140 میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات فرابورس درج نماد شد تا در صف عرضه اولیه 15 درصدی سهام بایستد.

به گزارش تجارت نیوز،

 شرکت معدنکاران نسوز پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از دوم مهر با نماد “کانسار” در گروه استخراج سایر معادن به عنوان دویست و بیست و سومین شرکت در بازار دوم معاملات فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه 15 درصدی سهام بایستد.

بر اساس این گزارش و طبق بررسی‌های بورس پرس، شرکت معدنکاران نسوز ۳۱ خرداد سال ۷۶ به منظور تولید انواع سیلیس فراوری شده در بخش ویستان شهرستان خرمدره برای صنایع ریخته‌گری به ثبت رسید و ۱۰ مرداد سال ۷۹ به بهره‌برداری رسید. طبق آخرین پروانه بهره‌برداری ظرفیت تولید کارخانه به ۲۳۰ هزار تن در سال رسیده است.

موسسین معدنکاران نسوز طی سال‌های اخیر سهامدار بیش از ۹۹ درصدی شرکت‌های ایران کانسار، معدنی کانسار نسوز رازی، کاویان سیلیس کانسار، کاویان کاران سیلیس آرا، کانسار ترابر جاویدان، پودرهای خرم صنعت ماندگار و سیلیس آرا بودند. این شرکت‌ها تولید کننده سنگ مکادم، ماسه سیلیسی و بلوک سبک اتوکلاو شده هستند. طی نیمه اول سال ۹۹ سهام این شرکت‌ها به معدنکاران نسوز منتقل شد.

شرکت‌های زیر مجموعه معدنکاران نسوز شامل ۳ شرکت تولید کننده ماسه سیلیسی جمعاً با ظرفیت عملی ۴۳۳ هزار تن و دو شرکت تولید مکادم با ظرفیت عملی ۹۹۱ هزار تن در سال و یک شرکت ترابری با بیش از ۳۵ دستگاه کامیون است.

اخیراً با توجه به افزایش تقاضا برای سیلیس فراوری شده و مستهلک شدن اکثر کارخانه‌های موجود در این صنعت، گروه اقدام به تاسیس شرکت پودرهای خرم صنعت ماندگار به ظرفیت اسمی ۲۰۰ هزار تن در سال کرده که اول دی سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید. همچنین شرکت طرح توسعه‌ای به ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در دست اجرا دارد که در ابتدای سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری خواهد رسید.

میزان سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه اولیه شرکت با ۴۹۲ نیروی انسانی در بدو تاسیس ۵۰۰ هزار تومان بوده که طی چند مرحله افزایش سرمایه به ۱۴۰ میلیارد تومان رسیده است. سهامداران عمده شرکت شامل ۴ خانواده عاقلی، ویسه، مرادی و رستگار هستند که بیش از ۵۵ درصد سهام شرکت متعلق به خانواده عاقلی است. شرکت اکنون برنامه‌ای برای افزایش سرمایه ندارد. 

منبع :

بورس پرس

به اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

مطالب مفید