مایکروسافت رویکردی متمایز از سونی دارد: انتظار ایکس باکس میان نسلی نداشته باشید!

ارسال شده توسط: سینا سپهریان 03 مهر 1403 ساعت 12:55

بر خلاف سونی، به نظر می‌رسد مایکروسافت برنامه‌ای برای عرضه ایکس باکس میان نسلی نداشته و تمام تمرکز خود را روی نسل بعدی گذاشته است.

با رونمایی از کنسول میان‌نسلی پلی استیشن 5 پرو توسط سونی اکنون تمام نگاه‌ها به مایکروسافت دوخته شده و بسیاری افراد منتظر پاسخ این کمپانی به سونی هستند.‌ با این وجود شایعات حاکی از آن هستند که ردموندی‌ها سیاستی متفاوت از سوی پیش گرفته و قصد معرفی هیچ کنسول میان‌نسلی نخواهند داشت. این اخبار در حالی منتشر می‌شود که نسل قبل نیز مایکروسافت یک سال پس از سونی کنسول میان نسلی ایکس باکس وان ایکس خود را معرفی کرد؛ محصولی که قدرتمندترین کنسول نسل خود شد.

چرا مایکروسافت خیال عرضه ایکس باکس میان نسلی را ندارد؟

به‌جای معرفی کنسول میان‌نسلی، مایکروسافت ظاهرا تمام تمرکز خود را روی نسل آینده کنسول‌های خانگی‌اش متمرکز کرده است. در همین رابطه، سارا باند، مدیر بخش ایکس باکس در مایکروسافت مدتی پیش اعلام کرده که نسل بعدی کنسول‌های مایکروسافت بیشترین پیشرفتی که تا به امروز میان دو نسل از کنسول‌های گیمینگ مشاهده شده را ارائه خواهد داد.

بنا به باور بسیاری از صاحب‌نظران در این حوزه، مایکروسافت در نسل بعدی کنسول‌هایش قصد استفاده گسترده از هوش مصنوعی را خواهد داشت تا به اهداف بزرگی که ادعا کرده برسد؛ زیرا این هدف صرفا با ارتقای سخت افزاری قابل دسترسی نخواهد بود.

از سوی دیگر، Windows Central که معمولا پیش‌بینی‌های دقیقی از اخبار و دستگاه‌های مایکروسافت ارائه می‌دهد نیز ادعا کرده که همانند نسل کنونی کنسول‌های مایکروسافت در نسل آینده هم شاهد رونمایی دو کنسول ایکس باکس خواهیم بود.‌ با این وجود، یکی از آن‌ها دنباله مستقیم ایکس باکس سری ایکس خواهد بود؛ درحالیکه دیگری یک کنسول دستی بوده و با هدف رقابت با استیم دک به بازار خواهد آمد.

این البته اولین بازی نیست که صحبت از کنسول دستی مایکروسافت مطرح می‌شود؛ چنانکه پیش‌تر فیل اسپنسر نیز شایعات مربوط به در دست کار بودن ساخت کنسول‌های خانگی را تایید کرده بود. او همچنین به‌طور تلویحی اعلام کرد که کنسول دستی مایکروسافت قرار است یک کنسول ویندوزی باشد و نه یک مدل دستی از ایکس باکس. البته به‌ادعای اسپنسر تا زمان معرفی احتمالی این کنسول، پیشرفت‌های زیادی باید در حوزه PC Gaming حاصل شود.

با کنار رفتن پروژه ایکس باکس میان نسلی، انتظار می‌رود نسل بعدی کنسول‌های Xbox اواخر سال 2026 روانه بازار شوند. این اتفاق باعث می‌شود چرخه همزمان سونی و مایکروسافت در رونمایی از کنسول‌های گیمینگ خود شکسته شود؛ زیرا با توجه به معرفی PS5 Pro نمی‌توان انتظار داشت پلی استیشن 6 زودتر از سال 2028 روانه بازار شود. این استراتژی البته یادآور عرضه موفق‌ترین کنسول مایکروسافت، یعنی ایکس باکس 360 هم هست.

در گجت نیوز بخوانید: شایع ترین مشکلات ایکس باکس سری ایکس + راه حل از نسخه جدید بازی Gears of War رونمایی شد؛ سورپرایز مایکروسافت در رویداد ایکس باکس این دسته شفاف جدید ایکس باکس جذاب ترین گجت این کنسول است

مطالب مفید