35 سریال تاریخی کره‌ای که همه طرفداران جواهری در قصر نباید از دست بدهند!

ارسال شده توسط: علیرضا قادرمیهنی 03 مهر 1403 ساعت 15:33

از آنجایی که سینما و تلویزیون کره جنوبی تبحر زیادی در تهیه و ساخت سریال‌های درام و تاریخی دارد، تصمیم گرفته‌ایم 35 سریال تاریخی کره‌ای جذاب و تماشایی را برای علاقه‌مندان معرفی کنیم.

مردم ایران پس از پخش جواهری در قصر در تلویزیون ملی، با تاریخ و فرهنگ کره جنوبی آشنا شدند. امروزه فیلم و سریال‌های زیادی به نمایش درآمده که تماشای هر یک از آن‌ها ما را با این سرزمین بیشتر آشنا می‌کند. احتمالا همه شما با یانگوم، دختر بچه‌ای که در قصر سلطنتی و نزد بانو هِن پرورش یافت تا این که در بزرگسالی به عنوان طبیبی حاذق به قصر برگشت، آشنا هستید. ادامه داستان پرفراز و نشیب او را هم احتمالا تماشا کرده‌اید.

معرفی 35 سریال تاریخی کره‌ای تماشایی

همواره تاریخ کره جنوبی و سرگذشت‌های خواندنی آن، منبع الهامی قوی برای کارگردان‌ها بوده است. فرقی نمی‌کند که تاریخ این کشور به دوران باستان بازگردد یا عصر معاصر؛ چرا که سینماگران سعی کرده‌اند با الهام از وقایع و اتفاقات مهم گذشته، بازآفرینی‌های جذابی از این کشور ارائه کنند.

موضوعات محوری بخش اعظمی از سریال‌های کره‌ای، ماجراجویانه، عاشقانه و حماسی بوده و آیینه‌ای از وقایع این کشور طی دهه‌های گذشته است. از آنجایی که سریال دیدنی جواهری در قصر توانست به موفقیت‌های زیادی در کشورمان برسد و جایگاه خود را بین مخاطبان این مرز و بوم پیدا کند، تصمیم گرفته‌ایم به معرفی بهترین سریال‌های تاریخی کره‌ای که شباهت‌ زیادی با سرگذشت یانگوم دارند، بپردازیم.

کارگردان‌های خوش ذوق، بازیگران درجه یک و روایت‌های شیرین و خواندنی، رنگ تازه‌ای به آثار سینما و تلویزیون کره جنوبی بخشیده‌اند. در ادامه با فهرست 35 سریال تاریخی این کشور که ماحصل سال‌ها تجربه و پیشرفت است، همراه ما باشید.

1. افسانه جومونگ – Jumong

 

 

ژانر: درام، بیوگرافی، تاریخیکارگردان: لی جو هوانبازیگران: سونگ این گوک، هان هه جین و کیم سونگ سوسال انتشار: ۲۰۰۶میانگین امتیازات کاربران IMDB به سریال: 8.1

تقریبا همه ما نخستین بار در سال 1387 شمسی، سریال افسانه جومونگ را از شبکه 3 صداوسیما تماشا کردیم. این اثر به یادماندنی که میلیون‌ها نفر را پای گیرنده‌های تلویزیون می‌نشاند، روایتی از سرگذشت اسطوره‌ای تکرارنشدنی به نام جومونگ بود. او که بنیان‌گذار پادشاهی باستانی گوگوریو به شمار می‌رود، دوران نوجوانی و جوانی‌اش را در قصر گذرانده است.

داستان حول محور اختلاف قبایل مختلف و دشمنی‌های متعدد با یکدیگر آغاز می‌شود. جومونگ که حالا از آب و گل درآمده، نگاهش به چوسان قدیم و شکوه و عظمت آن بوده و تلاش می‌کند به کمک یاران وفادارش، پادشاهی نوینی را بنیان‌گذاری کند. قهرمان تأثیرگذار قصه، برای رسیدن به آرزوی قلبی خود و به اهتزاز درآوردن پرچم پادشاهی جدید، به جنگ با ارتش‌های مختلف می‌رود.

یاران وفادار و همیشه در صحنه و عشق، دو عنصر بنیادین برای ادامه راه جومونگ به شمار می‌روند. عشق واقعی او محرکی برای گام برداشتن در مسیر موفقیت و کسب پیروزی‌های متعدد است و تمام شک و شبهه‌ها را از بین می‌برد. در این سریال تماشایی، شاهد چشم‌انداز مطلوبی هستیم که در نهایت باعث بنیان‌گذاری حکومت گوگوریو می‌شود.

بیشتر بخوانید:

رتبه بندی بهترین بازیگران نقش بتمن در سینما و تلویزیون

2. ته جو وانگ گون – Taejo Wang Geon

ژانر: درام، تاریخیکارگردان: کیم جونگ سونبازیگران: چوی سو جونگ، کیم یونگ چول و کیم هه ریسال انتشار: ۲۰۰۰میانگین امتیازات کاربران IMDB به سریال: 8.7

سریال ته جو وانگ گون که گوشه‌ای از تاریخ کره جنوبی را روایت می‌کند، براساس واقعیت است. پرداختن به آیین و مذهب بودیسم یا بوداگرایی که بخش اعظمی از جامعه آن روزگار را درگیر خود کرده، روایتی تماشایی و به دور از پیچیدگی است که برای جذاب کردن برخی صحنه‌ها از عنصر تخیل به قدر کفایت استفاده شده است.

شخصیت‌پردازی در این درام کره‌ای مطلوب بوده و کارگردان به کمک بازیگران، موفق شده در 200 قسمت، تمام زوایای آن‌ها را توسعه دهد. شاید برای برخی از علاقه‌مندان به سریال‌های خلاصه و کوتاه، تماشای ته جو وانگ گون چندان دلنشین و لذت بخش نباشد زیرا جزو طولانی ترین آثار تلویزیون کره است. همچنین به اعتقاد برخی از منتقدان، یکی از نقاط ضعف داستان، قابل پیش‌بینی بودن آن است.

3. ملکه سئوندئوک – The Great Queen Seondeok

ژانر: درام، تاریخی، بیوگرافیکارگردان: کیم گئون هونگبازیگران: لی یو وون، گو هیون جونگ و پارک یک جینسال انتشار: ۰۹ ۲۰میانگین امتیازات کاربران IMDB به سریال: 8.6

اگر از علاقه‌مندان به سریال‌های تاریخی کره جنوبی باشید، نام ملکه سئوندئوک حتما به گوشتان خورده است. این درام تاریخی، در زمره محبوبترین سریال‌هایی است که شما را با نقش‌آفرینی زنان در جایگاه قدرت آشنا خواهد کرد.

زنان در سریال کره‌ای ملکه سئوندئوک، رهبران قصر سلطنتی و طلایه‌داران جامعه هستند که باید آشفتگی‌ها و نارآرامی‌های سیاسی دوران حکومت خود را کنترل و مدیریت کنند. دوکمان، شاهزاده خانمی است که برای حفظ جانش و دور شدن از خطر سوء قصد به نقطه‌ای امن فرستاده می‌شود.

دوکمان که به کمک خدمتکاری وفادار به خاندان سلطنتی بزرگ می‌شود، به تدریج با هویت از دست رفته خود آشنا شده و تصمیم می‌گیرد جایگاه قدرتی را که از دست داده، پس بگیرد. وظیفه خطیر شاهزاده خانم نه تنها تکیه زدن بر تخت پادشاهی است بلکه نجات جان خواهر دوقلویش نیز است.

ملکه سئوندئوک تلاش زیادی برای بازپس‌گیری قدرت می‌کند و کوشش‌های او، تماشاگران را با خود همراه می‌سازد. قدمت این درام تاریخی از اغلب آثار این فهرست بیشتر است اما باعث شده مورد تحسین منتقدان و بینندگان قرار بگیرد. از افتخارات این سریال باید به دریافت 30 جایزه اشاره کرد.

4. شکارچیان برده – The Slave Hunters

ژانر: درام، تاریخی، اکشنکارگردان: کوآن جانگ هوآنبازیگران: جانگ هیوک، اوه جی هو و لی دا ههسال انتشار: ۲۰۱۰میانگین امتیازات کاربران IMDB به سریال: 8.6

داستان شکارچیان برده، سرگذشت عجیب مردی سربه‌راه و نجیب به نام دائه گیل است که از سر عشق آتشین خود به برده‌ای به نام اون نیون، تبدیل به شکارچی برده می‌شود. ماجرا از این قرار است که یک روز برده‌ای خانه گیل را آتش می‌زند و سایر برده‌ها را فراری می‌دهد. (اون نیون هم داخل آن‌هاست)

دائه گیل که حالا خشم و انتقام سراسر وجودش را فراگرفته، به دنبال راهی برای یافتن معشوقه‌اش و شکار بردگان فراری است. تائه ها که یک ژنرال ارتش است، به علت جرمی که مرتکب نشده، تبدیل به برده‌ای شده که قصد فرار دارد. گیل استخدام می‌شود تا تائه ها را پیدا کند و فکرش را بکنید که این دو با اون نیون، وارد یک مثلث عشقی عجیب می‌شوند!

بیشتر بخوانید:

سریال های معروفی که فقط فصل اول آنها ارزش دیدن دارد

5. جواهری در قصر – Dae Jang Geum

ژانر: درام، تاریخی، بیوگرافیکارگردان: لی بیونگ هونبازیگران: لی یونگ ئه، جی جین هی و هنگ ری ناسال انتشار: ۲۰۰۳میانگین امتیازات کاربران IMDB به سریال: 8.5

شاید تصور کنید که سریال محبوب جواهری در قصر تنها در کشور ما به شهرت رسیده اما بد نیست بدانید که یانگون را غربی‌ها هم می‌شناسند. اوج شکوه درام‌های کره‌ای را بین مخاطبان غربی باید در سریال یانگوم جست‌وجو کرد. همزمان با اکران این اثر به یاد ماندنی در سال 2003 میلادی، شهرت آن به سرعت سراسر جهان را پر کرد.

یانگوم دختر بچه‌ای است که نزد یکی از بانوهای دربار پرورش می‌یابد تا بتواند در آشپزخانه قصر به مقام و جایگاهی برسد اما از آنجایی که رقبای او در قصر کم نیستند، مدام با دردسر مواجه شده تا جایی که به نقطه‌ای دوردست تبعید می‌شود.

وقایع این سریال حول محور شخصیتی واقعی به نام یانگوم می‌چرخد که در سلسله چوسان قدیم موفق شده عنوان اولین پزشک سلطنتی زن را در سرتاسر کره جنوبی از آنِ خود کند. یانگوم در طول سریال در تلاش است به همه ثابت کند که بانو هِن، بی‌گناه بوده و باید برای رسیدن به اهدافش در جامعه‌ای مردسالار، دست و پنجه نرم کند.

درون مایه و مضمون اصلی جواهری در قصر، پیشرو بودن زنان در اجتماعی است که اهمیت چندانی به جنس دوم نمی‌دهند. این درام برجسته خط تاریخی روان و دلنشینی دارد و اجرای بازیگرانش، تماشاگران را میخکوب تلویزیون خواهد کرد. موفقیت یانگوم به اندازه‌ای بود که روی گردشگری کره جنوبی تأثیر بسزایی گذاشت.

6. دائه جو یونگ – Dae Jo Yeong

ژانر: درام، تاریخی، بیوگرافیکارگردان: لی بیونگ هونبازیگران: چوی سو جونگ، پارک یک جین و جونگ بو سوکسال انتشار: ۲۰۰۶میانگین امتیازات کاربران IMDB به سریال: 8.1

اگر به آن دسته از سریال‌هایی که از زمان تولد تا مرگ یک قهرمان را روایت می‌کنند، علاقه‌مند هستید، دائه جو یونگ را از دست ندهید. این درام تاریخی به بیان زندگی‌نامه شخصیتی به نام دائه جو یونگ که بنیان‌گذار پادشاهی Balhae است، می‌پردازد.

موفقیت‌های این اثر تماشایی باعث درخشش زیاد آن شده و در فهرست بهترین سریال‌های تاریخی کره جنوبی جای گرفته است. محبوبیت این سریال به اندازه‌ای است که کارگردان تصمیم گرفت به جای جمع کردن داستان در 100 قسمت، 34 اپیزود جدید به آن اضافه کند.

7. درختی با ریشه عمیق – Deep Rooted Tree

ژانر: درام، تاریخیکارگردان: جانگ ته یوبازیگران: هان سوک کیو، جانگ هیوک و شین سه کیونگسال انتشار: ۲۰۱۱میانگین امتیازات کاربران IMDB به سریال: 8.1

در سال 2011 میلادی بود که جانگ ته یو موفق به ساخت اثری شد که توانست بعد از افسانه جومونگ، امتیاز IMDB 8.1 را دریافت کند و به شهرت جهانی برسد. درختی با ریشه عمیق، اقتباسی از رمانی تاریخی به همین نام نوشته لی جونگ میونگ است که برای علاقه‌مندان به درام‌های مهیج کره‌ای ساخته شده.

پس از وقوع قتل‌های زنجیره‌ای مشکوک دانشمندان، نگهبان سلطنتی مأمور به تحقیق و تفحص می‌شود. او نه تنها به دنبال قاتل سریالی شهر کشور است بلکه می‌خواهد انتقام خون ریخته شده خانواده‌اش را بگیرد.

البته در سریال‌های کره‌ای، ژانر درام همواره وجود دارد و باعث شده درختی با ریشه عمیق در کنار جذابیت‌های جنایی و مهیج بودنش، رگه‌های عشق و عاشقی هم داشته باشد. منتقدان نظرات مثبتی راجع به این اقتباس موفق تاریخی داشته‌اند و ماحصل این موفقیت‌ها دریافت 11 جایزه است.

8. ایسان، بادی از قصر – Lee San, Wind of the Palace

ژانر: درام، تاریخیکارگردان: لی بیونگ هونبازیگران: لی سئو جین، هان جی مین و لی سون جهسال انتشار: ۲۰۰۷میانگین امتیازات کاربران IMDB به سریال: 8

جئونگجو، بیست و دومین پادشاه خوشنام چوسان قدیم بوده که عمده شهرت او به خاطر ابراز همدردی‌اش با مردمی است که در شرایط مشقت بار و سختی می‌زیسته‌اند. جالب اینجاست که این فرمانروای نازپرورده، برخلاف سایر پادشاهانی که در ناز و نعمت روزگار گذرانده‌اند، به فکر مردم رنج کشیده بوده و اصلاحات زیادی برای رفاه زندگی آن‌ها انجام داده است.

ایسان، بادی از قصر روایتی جذاب و دلنشین از هوشمندی و شجاعت مردی است که توانسته با درایت و جهان‌بینی‌اش به مشکلات و چالش‌های سیاسی غلبه کند. از مهم ترین ویژگی‌های این سریال می‌توان به طراحی دقیق و باجزئیات لباس بازیگران، ریزه‌کاری‌های صحنه و داستانی سرشار از موقعیت‌های پیچیده اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

رده بندی بهترین ماشین های بتمن ؛ جذاب‌ترین بتموبیل های تاریخ در دنیای سینما و تلویزیون

9. امپراتور دریا – Emperor of the Sea

ژانر: درام، تاریخی، اکشنکارگردان: کانگ ایل سوبازیگران: چوی سو جونگ، سونگ ایل گوک و پارک سو ئهسال انتشار: ۲۰۰۴میانگین امتیازات کاربران IMDB به سریال: 7.9

یکی از سریال‌های تاریخی کره که توانسته بین تماشاگران ایرانی به شهرت و محبوبیت برسد، امپراتور دریا است. این درام تاریخی که رگه‌های اکشن آن کم نیست، به روایت داستان جالب برده‌ای به نام جانگ بو گو از شیلا می‌پردازد. نوجوانی این شخصیت فراز و نشیب‌های زیادی داشته و ربوده شدن جانگ به وسیله دزدان دریایی، از او یک گلادیاتور آموزش دیده ساخته است.

خوشبختانه شانس در خانه جانگ بو گو را می‌زند و با انسان‌های درستکار و صادقی آشنا می‌شود که از او یک تاجر موفق و خبره می‌سازند. جانگ برای رسیدن به مقصد آزادی و عشق سخت تلاش می‌کند و در این راه حتی با دزدان دریایی هم مبارزه می‌کند که صحنه‌های جذابی برای علاقه‌مندان به ژانر اکشن است.

درام امپراتور دریا که در 50 قسمت تهیه شده، اقتباسی موفق از رمانی به همین نام نوشته چوی این هو است. بینندگان استقبال زیادی از این مجموعه تلویزیونی کردند و تا مدت‌ها جزو عناوین برتر بود.

10. افسانه خورشید و ماه – Moon Embracing the Sun

ژانر: درام، تاریخی، عاشقانهکارگردان: کیم دو هونبازیگران: کیم سو هیون، هان گا این و جونگ ایل ووسال انتشار: ۲۰۱۲میانگین امتیازات کاربران IMDB به سریال: 7.9

سلسله امپراتوری چوسان که طولانی‌ترین دوران پادشاهی تاریخ کره جنوبی محسوب می‌شود، میزبان وقایع سریال افسانه خورشید و ماه است. این مجموعه درام تاریخی سرشار از صحنه‌های عاشقانه و روایت کننده یک مثلث عشقی بین یک شاهزاده، برادر ناتنی او و یک زن است.

علیرغم این که عمده توجه این افسانه تماشایی روی ژانر عاشقانه بوده اما به وقایع تاریخی به قدر کفایت پرداخته است. از برتری‌های خورشید و ماه در مقایسه با سایر درام‌های تاریخ کره جنوبی می‌توان به جزئیات دقیقی اشاره کرد که مدنظر تیم سازنده این سریال قرار گرفته است.

خط سیر داستان بی‌نقص و روان بوده و فیلم‌برداران تمام سعی خود را کرده‌اند تا این اثر بازتابی از اتفاقات تاریخی چوسان قدیم باشد. دریافت 22 جایزه مختلف نشان می‌دهد که محبوبیت آن نزد مخاطبان عامی و منتقدان تا چه اندازه بوده است.

11. عزیزترینم – My Dearest

ژانر: درام، تاریخی، عاشقانهکارگردان: کیم سونگ یونگبازیگران: نام کونگ مین، آن اون جین و لی هاک جوسال انتشار: ۲۰۲۳میانگین امتیازات کاربران IMDB به سریال: 8.9

لی جانگ هیون مردی سرسخت و متنفر از ازدواج است که با زنی از خانواده نجیب‌زادگان آشنا می‌شود و دل می‌بازد. داستان عاشقانه هیون با دختری جوان از دهکده چینگ و شکوفایی روابط عاشقانه آن‌ها با یکدیگر، به تهاجمی بزرگ علیه محل زندگی‌شان ختم می‌شود که رابطه نوپای این دو جوان دل باخته را تهدید می‌کند.

سریال هیجان انگیز عزیزترینم، روایتی گیرا و دلنشین از صحنه‌های عاشقانه‌ای است که انتظارش را از تلویزیون کره جنوبی ندارید. واقع‌گرایی داستان بی‌نقص بوده و رابطه‌ای که آن‌ها به کمک یکدیگر شکل داده‌اند، نشان می‌دهد که کارگردان تا چه اندازه به جزئیات توجه نشان داده است.

سریال عزیزترینم با پرداختن به چالش‌های اجتماعی، مشکلات پیش روی قهرمانانی را به تصویر می‌کشد که با آن‌ها تا پای جان مبارزه می‌کنند اما ممکن است هیچ گاه دیده نشوند.

12. شش اژدهای پرنده – Six Flying Dragones

ژانر: درام، تاریخی، اکشنکارگردان: شین کیونگ سوبازیگران: یو آه-این، کیم میونگ-مین و بیون یون-هانسال انتشار: ۲۰۱۵میانگین امتیازات کاربران IMDB به سریال: 8.8

اگر سریال درختی با ریشه عمیق (شماره 7) خاطرتان باشد، نگهبان قصر سلطنتی مأمور شده بود که به دنبال قاتل زنجیره‌ای دانشمندان و همچنین انتقام خون خانواده‌اش برود. شش اژدهای پرنده را باید به عنوان مقدمه این سریال دانست که وقایع آن در قرون وسطا اتفاق می‌افتد.

محبوبیت شش اژدهای پرنده نسبت به درختی با ریشه عمیق بیشتر بوده و نظر منتقدان را به خودش جلب کرده است. داستان این مجموعه درام تاریخی حول محور شاهزاده وون و کمک‌های او به پدرش برای بنیان‌گذاری یک سلسله جدید می‌چرخد. از مهم ترین ویژگی‌های این سریال می‌توان به ظهور و سقوط شخصیت‌های پویا، صحنه‌های هیجان‌انگیز اکشن و درگیری‌های سیاسی اشاره کرد.

13. آقای آفتاب – Mr. Sunshine

ژانر: درام، عاشقانه، اکشنکارگردان: لی یونگ بوکبازیگران: لی بیونگ هان، کیم ته ری و یو یئون سوکسال انتشار: ۲۰۱۸میانگین امتیازات کاربران IMDB به سریال: 8.7

اغلب درام‌های تاریخی کره جنوبی در دوران چوسان و سلسله‌های پادشاهی گذشته این کشور جریان دارند اما آقای آفتاب برخلاف آثار درجه یک تاریخی در اواخر قرن نوزدهم میلادی رخ می‌دهد. فضای ملودرام این مجموعه دیدنی، حقایق تاریخی را با عناصر عاشقانه دنیای واقعی ترکیب کرده تا مخاطب را جذب خود کند.

داستان آقای آفتاب روایتی از برده‌ای به نام یوجین چوی بوده که به ایالات متحده فرار کرده است. او حالا یکی از تفنگداران نیروی دریایی شده و برای انجام مأموریتی مهم به کره بازگشته است. یوجین عاشق یکی از اشراف زادگان می‌شود و اینجاست که باید عشق یا نفرت را انتخاب کند.

حقایق تاریخی به همراه عناصر جادویی عاشقانه، علاقه‌مندان به درام‌های کره‌ای را به درد می‌آورد. این سریال جذاب توانسته با کسب امتیاز بالا تبدیل به سومین اثر برتر تلویزیون کابلی کره شود. از جمله جوایز متعدد این کشور می‌توان به جایزه درام کره، جایزه هنرمند آسیا و جایزه سئول اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

این سریال های جنایی کوتاه را تنها در یک روز تماشا کنید

14. کیمیای روح – Alchemy of Souls

ژانر: درام، تاریخی، اکشنکارگردان: پارک جون هوابازیگران: لی جه-ووک، جونگ سو-مین و گو یون-جونگسال انتشار: ۲۰۲۲میانگین امتیازات کاربران IMDB به سریال: 8.7

اگر به سریال‌های جادویی و عاشقانه علاقه‌مند هستید، تماشای کیمیای روح را از دست ندهید. این درام تاریخی که در کشوری خیالی به نام Daeho رخ می‌دهد، حول محور عشق جادوگران جوانی می‌چرخد که تلاش می‌کنند موانع و مشکلات را دور زده و سرنوشت خود را از نو بنویسند.

ترکیب استادانه مسائل تاریخی با المان‌های جادویی و فراطبیعی، به بازیگران این سریال کمک می‌کند تا مسیر سرنوشت خود را تغییر دهند. مخاطبان کیمیای روح به خاطر دورنمای منحصربه‌فرد، شخصیت‌های جذاب و خط داستانی خوش ساخت، مجذوب این اثر تاریخی شده‌اند.

15. عاشقان ماه: قلب سرخ ریو – Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo

ژانر: درام، تاریخی، خیال‌انگیزکارگردان: کیم کیو تهبازیگران: لی جون گی، آی‌یو و کانگ ها نولسال انتشار: ۲۰۱۶میانگین امتیازات کاربران IMDB به سریال: 8.6

داستان از آنجایی آغاز خواهد شد که زنی جوان (حدودا 25 ساله) در زمان سفر کرده و با خاندان سلطنتی آشنا می‌شود. مثل برخی از سریال‌های این فهرست، عاشقان ماه: قلب سرخ ریو شخصیت‌ها را درگیر یک مثلث عشقی با کاراکترهای مثبت و منفی می‌کند و بدین ترتیب ادامه حیات خود را ممکن می‌سازد.

زن جوان قصه در ابتدا عاشق یکی از شاهزاده‌های مهربان می‌شود که البته بعدا می‌فهمد معشوقه‌اش جزو شخصیت‌های شرور داستان بوده است. اگر به سریال‌های سفر در زمان که تم عاشقانه دارند علاقه‌مند هستید، تماشای این اثر فاخر را از دست ندهید. کسب 7 جایزه از مجموه 12 نامزدی، نشان می‌دهد که عاشقان ماه: قلب سرخ ریو جزو بهترین درام‌های تاریخ کره جنوبی است.

16. آقای ملکه – Mr. Queen

ژانر: کمدی، خیال‌انگیز، عاشقانهکارگردان: یونگ سونگ سیکبازیگران: شین هه سان، کیم جونگ هیون و بائه جونگ اوکسال انتشار: ۲۰۲۰میانگین امتیازات کاربران IMDB به سریال: 8.6

نویسنده و کارگردان سریال آقای ملکه با درایت و هوشمندی خود و با تکنیک جابه‌جایی بدن، سرآشپزی به نام جانگ بونگ هوان را به یک سفر ناخواسته می‌برد. هوان در بدن یک ملکه کره‌ای متعلق به چوسان می‌رود و پیش از آن که فرصتی برای وفق دادن خودش با اوضاع پیدا کند، باید راه و رسم زندگی در قصر و آداب و رسوم گذشتگان را یاد بگیرد.

او همچنین وظیفه دارد شاه را تحت تأثیر خودش قرار دهد و مانع بروز یک هرج و مرج گسترده شود. سریال آقای ملکه، نشان دهنده وضعیت سیاسی و اجتماعی دربار سلطنتی چوسان و کشمکش‌هایی است که بر سر قدرت شکل می‌گیرد. چاشنی طنز و کمدی به این سریال کمک کرده تا طیف وسیع‌تری از تماشاگران را جذب خود کند.

17. سرآستین قرمز – The Red Sleeve

ژانر: درام، تاریخی، عاشقانهکارگردان: جونگ جی این، سونگ یون هوآبازیگران: لی جونهو، لی سه یونگ و کانگ هونسال انتشار: ۲۰۲۱میانگین امتیازات کاربران IMDB به سریال: 8.5

سرآستین قرمز یکی از بهترین درام‌های تاریخی و عاشقانه است که داستان جالب شاهزاده‌ای اصلاح طلب را دنبال می‌کند. او که به تازگی پدرش را از دست داده، درگیر غم فقدان اوست اما در عین حال می‌خواهد پدربزرگ سنگدل و بی‌رحم خود را از اریکه قدرت کنار بزند و با در دست گرفتن زمام امور، قوانین ظالمانه را تغییر دهد.

شاهزاده قصه ما در اثنای تلاش‌هایش برای نجات تاج و تخت، با دختری جوان از اهالی دربار آشنا می‌شود و به تدریج عاشق یکدیگر می‌شوند. در این سریال با داستان شخصیتی مواجه می‌شویم که به تازگی پدر خود را از دست داده و آسیب جدی به عواطفش وارد شده است.

او در رابطه عاشقانه‌اش با دختر جوان، به این موضوع پی می‌برد که قرار نیست عشق و عاشقی مثل داستان‌های لیلی و مجنون باشد و قطعا مصائب زیادی در این مسیر گریبان‌گیر آن‌ها خواهد شد. از این سریال هم لذت می‌برید و هم تلخی آن کمی آزارتان خواهد داد.

18. زیر چتر ملکه – Under the Queen’s Umbrella

ژانر: درام، تاریخی، کمدیکارگردان: کیم هیونگ شیکبازیگران: کیم هه سو، کیم هه سوک و چوی وون یونگسال انتشار: ۲۰۲۲میانگین امتیازات کاربران IMDB به سریال: 8.5

دوران چوسان برای کارگردان‌های کره‌ای جذاب و قابل توجه است چرا که اغلب سریال‌های درام تاریخی این کشور، در این مقطع زمانی ساخته شده‌اند. البته کارگردان زیر چتر ملکه برای به ایجاد تمایز، از المان‌های مدرن بهره جسته است. داستان حول محور ملکه‌ای می‌چرخد که همزمان با رقابت سرسختی که با دیگران دارد، به فرزندان خود راه و رسم سیاست و دربار سلطنتی را آموزش می‌دهد.

در سریال زیر چتر ملکه به این واقعیت پی می‌بریم که والدین برای موفقیت فرزندان خود از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و تا پای جان برای تربیت آن‌ها وقت صرف خواهند کرد. به اعتقاد برخی از مخاطبان، این اثر هنری تاریخی به وقایع دوران چوسان سریال قلعه آسمان، رنگ و لعاب تازه‌ای بخشیده است.

19. ملکه کی – Empress Ki

ژانر: درام، عاشقانه، اکشنکارگردان: هان هیبازیگران: ها جی‌وون، جو جین موو جی چانگ ووکسال انتشار: ۲۰۱۳میانگین امتیازات کاربران IMDB به سریال: 8.4

در سریال ملکه کی با زنی قدرتمند و پیشرو سروکار داریم که پس از تحمل فراز و نشیب‌های متعدد و دست و پنجه نرم کردن با مسائلی مثل عشق، سیاست و جنگ، به عنوان امپراتور مغول برگزیده می‌شود. کی علیرغم مصائب زیادی که با آن‌ها درگیر بود، موفق شد به سیستم طبقاتی عصر خود غلبه کند و با دور زدن محدودیت‌های آن زمان به چنین جایگاه رفیعی برسد.

این اثر درام تاریخی به خاطر اجراهای بی‌نقص و روایت جذاب و خاطره‌انگیزی که دارد، دستاوردهای بسیاری در کره و سایر کشورها کسب کرده است. در این سریال با نقش زنان به عنوان رهبرانی موفق آشنا می‌شویم و روایت‌های دل‌انگیزی از عشق و انگیزه‌های جاه طلبانه خواهیم شنید. جوایز این اثر هنری زیاد است و محدود به کره جنوبی نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

از سریال تلویزیونی هری پاتر چه می‌دانیم؟

20. عشق شاهزاده خانم – The Princess’ Man

ژانر: اکشن، درام، عاشقانهکارگردان: کیم جونگ مینبازیگران: پارک شی هو، مون چه وون و کیم یونگ چولسال انتشار: ۲۰۱۱میانگین امتیازات کاربران IMDB به سریال: 8.1

اغلب سریال‌هایی که تاکنون در این فهرست معرفی کردیم، تمرکز خود را روی وقایع سیاسی قصر و دسیسه‌های آشکار و نهان آن گذاشته بودند حال آن که در عشق شاهزاده خانم با روایتی متفاوت طرف هستیم. در این درام عاشقانه که 24 اپیزود دارد، هیچ بحث سیاسی و دسیسه‌ای وجود ندارد.

سراسر داستان عشق است و اگر بخواهیم روایت آن را با یک اثر هنری شگفت انگیز مقایسه کنیم، باید از رومئو و ژولیت شکسپیر بزرگ یاد کنیم. قرار است با دو جوان عاشق آشنا شویم که خانواده‌هایشان با یکدیگر دشمنی دیرینه دارند.

عشق شاهزاده خانم توانست به محض اکران، موفقیت‌های زیادی کسب کند و تبدیل به یکی از سریال‌های موردعلاقه منتقدان شود. پانزده نامزدی که در نهایت 7 جایزه برای این درام تاریخی به همراه داشت، نشان دهنده اجرای بی‌نقص بازیگران و کارگردان است.

21. افسانه دونگ یی – Dong Yi

ژانر: ماجراجویی، درام، تاریخیکارگردان: لی بیونگ هونبازیگران: هان هیو جو، لی سو-یون و جی جین هیسال انتشار: ۲۰۱۰میانگین امتیازات کاربران IMDB به سریال: 8.1

دونگ یی را باید در کنار جواهری در قصر، امپراتور دریا و افسانه جومونگ قرار داد، چرا که توانست محبوبیت زیادی در ایران کسب کند. این سریال تاریخی کره همچنین موفق شد در کشورهای آسیایی دیگر از جمله ژاپن، محبوبترین سریال کره‌ای شود.

در افسانه دونگ یی با سرگذشت دختری به نام سوک بین چوی آشنا می‌شویم که در ابتدا به عنوان خدمتکار قصر شناخته می‌شود ولی به مرور زمان نظر پادشاه را به خود جلب کرده و به همسری او در می‌آید. دومین فرزند شاه که پسر دونگ یی باشد، پادشاه کره جنوبی خواهد شد.

22. گو هه ریونگ مورخ تازه کار – Rookie Historian Goo Hae-ryung

ژانر: درام، تاریخی، کمدیکارگردان: کانگ ایل-سو، هان هیون-هیبازیگران: شین سه‌-کیونگ، چا اوون-وو و پارک کی وونگسال انتشار: ۲۰۱۹میانگین امتیازات کاربران IMDB به سریال: 8.1 

یکی دیگر از سریال‌های درام تاریخی کره که رگه‌هایی از طنز و کمدی در آن به چشم می‌خورد، گو هه ریونگ مورخ تازه کار است. این اثر که از نتفلیکس پخش شد، در کنار صحنه‌های عاشقانه و کمدی که دارد به روایت حقایق تاریخی زیادی می‌پردازد که ارزش دیده شدن را دارند.

در مورخ تازه کار با دو خط سیر داستانی طرف هستیم: یک خط داستانی مربوط به اوایل قرن نوزدهم و سلسله چوسان است و دیگری وقایع 20 سال قبل خط داستانی قبلی را روایت می‌کند. کارگردان با فلاش بک‌هایی به گذشته، رفتار ناعادلانه پادشاه با شهروندان و سرکوب آن‌ها را به تصویر می‌کشد. مورخ تازه کار راوی داستان عاشقانه زنی جوان و علاقه‌مند به تاریخ است با شاهزاده‌ای علاقه‌مند به نویسندگی و سرگذشت شیرین آن‌ها.

23. کشور من: عصر جدید – My Country: The New Age

ژانر: درام، تاریخی، اکشنکارگردان: کیم جی-وونبازیگران: یانگ سه-جونگ، وو دو-هوان و کیم سول-هیونسال انتشار: ۲۰۱۹میانگین امتیازات کاربران IMDB به سریال: ۸/۱

وقایع سریال کشور من: عصر جدید در پایان دوره گوریو و اوایل دوره چوسان اتفاق می‌افتد. سون هو جوان باهوش و خوش ذوقی است که سعی می‌کند به خدمت سربازی برود اما به خاطر فقیر و تهی دست بودن خانواده‌اش و دردسرهایی که پدرش درست کرده، آرزوی خود را به دست فراموشی می‌سپارد.

در کنار سون هو با یک جنگجو که فرزند فرمانده‌ای معروف است روبه‌رو می‌شویم. سئو هوی نمی‌تواند در برابر بی‌عدالتی‌های که در حال رخ دادن است سکوت پیشه کند و عذاب وجدان، زندگی او را دشوار کرده است. سوء تفاهمی که بین این دو جوان به وجود می‌آید، آن‌ها را در نقطه مقابل یکدیگر قرار می‌دهد.

24. هوارانگ: جوانان جنگجوی شاعر – Hwarang: The Poet Warrior Youth

ژانر: درام، اکشن، تاریخیکارگردان: یونگ سونگ شیک- کین یونگ جوبازیگران: پارک سو جون، گو آرا و پارک هیونگ شیکسال انتشار: ۲۰۱۶میانگین امتیازات کاربران IMDB به سریال: 8

در دوران پادشاهی سیلا، ملکه از ترس آسیب دیدن فرزندش که قرار است در آینده پادشاه شود، او را به نقطه‌ای امن می‌فرستد. حتی زمانی که او به سن بلوغ رسیده و به نظر می‌رسد آماده پذیرش عنوان و جایگاهش است، ملکه مخالفت می‌کند زیرا می‌داند که اشراف بسیاری در تلاش هستند تا قدرت را از آن‌ها بگیرند.

نگرانی‌های ملکه منجر به تشکیل گروهی از نخبگان جوان به نام هوارانگ می‌شود. ملکه معتقد است که این گروه توانایی مقابله با جناح‌های قدرت طلب را دارد و از تاج و تخت حراست و حفاظت خواهند کرد. جالب اینجاست که هیچ کس نمی‌داند که فرزند ملکه یکی از اعضای هوارانگ است!

کی دراماهای بسیاری در کره جنوبی اکران شده و احتمالا بعضی از آن‌ها قوی‌تر از هوارانگ هستند اما وقتی این درام تاریخی پخش شد، امتیاز خوبی از منتقدان گرفت و جوایز زیادی دریافت کرد.

25. شورشی: دزدی که از مردم می‌دزدد – Rebel: Thief Who Stole The People

ژانر: درام، تاریخی، اکشنکارگردان: کیم جین مانبازیگران: یون کیون سانگ، چه سو بین و کیم سانگ جونگسال انتشار: ۲۰۱۷میانگین امتیازات کاربران IMDB به سریال: 8

سریال شورشی شباهت‌های زیادی با رابین هود دارد و بسیاری از تماشاگران این اثر درام تاریخی به این موضوع اشاره کرده‌اند. وقایع سریال دزدی که از مردم می‌دزدد، در دوران حکومت دهمین پادشاه سلسله چوسان اتفاق می‌افتد.

رابین هود کره‌ای‌ها پس از این که به این نتیجه می‌رسد جایی برای پیشرفت و رسیدن به مدارج بالای جامعه ندارد، تصمیم می‌گیرد از طبقات ثروتمند بدزدد و به فقرا کمک کند. او در نهایت به عنوان رهبر یک دارودسته سارق برگزیده می‌شود و علیه پادشاه ظالم بر می‌خیزد.

در لابه‌لای عناصر تاریخی، سیاسی و اجتماعی سریال شورشی، می‌توان عنصر جادویی عشق را پیدا کرد. شاید این اثر ویژگی‌های برجسته و قابل توجهی نداشته باشد اما منتقدان استقبال خوبی از آن کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

اگر طرفدار بازی مرکب هستید، این سریال جدید کره ای را به هیچ وجه از دست ندهید

26. دلقک تاجدار – The Crowned Clown

ژانر: درام، تاریخی، عاشقانهکارگردان: کیم هی وونبازیگران: یو جین گو، کیم سانگ کیونگ و لی سه یونگسال انتشار: ۲۰۱۹میانگین امتیازات کاربران IMDB به سریال: 8

ها سون دلقکی است که در کودکی والدین خود را به علت شیوع بیماری خطرناک از دست داده و در حالی که وضعیت بسیار بدی داشته، به کمک گروهی از دلقک‌ها از مرگ حتمی نجات یافته و حالا خود یک دلقک شده است.

وقایع سریال دلقک تاجدار در زمان سلسله چوسان رخ می‌دهد؛ جایی که کشور غرق در جنگ و خونریزی شده و هرج و مرج، سرتاپای نظام سلطنتی را فراگرفته است. شباهت ظاهری دلقک با پادشاه چوسان باعث می‌شود تا ها سون به قصر برود و جایگزین موقت شاه شود. او هم اکنون مسئولیت بزرگی روی دوش خود احساس می‌کند و باید از پس این وظیفه خطیر بربیاید.

27. احساس پادشاه – The King’s Affection

ژانر: درام، تاریخی، عاشقانهکارگردان: سونگ هیون ووکبازیگران: پارک اون- بین، کیم رو وون و نام یون- سوسال انتشار: ۲۰۲۱میانگین امتیازات کاربران IMDB به سریال: 8

سریال احساس پادشاه، تیره و تاریک آغاز می‌شود اما به مرور زمان با پیشروی قصه، رنگ‌های تازه و باطراوات که نویدبخش امید و روزهای خوب هستند، جایگزین تیرگی و تاریکی می‌شوند. داستان حول محور دوقلوهایی می‌چرخد که به خاطر خرافه شوم بودن فرزندان دوقلو، دختر خانواده رها می‌شود تا فرزند پسر به سلطنت برسد.

سال‌ها بعد که دختر رهاشده به قصر باز می‌گردد، باید وظیفه سنگین سلطنت را به عهده بگیرد. متاسفانه اگر راجع به داستان صحبت کنیم، خطر اسپویل کاربران را تهدید خواهد کرد و همین قدر کافی است بگوییم که سریال احساس پادشاه یک درام تاریخی تماشایی است و بازیگران هم کارشان را خوب انجام داده‌اند.

28. سرنوشت – Faith

ژانر: درام، تاریخی، خیال‌انگیزکارگردان: کیم جونگ هاکبازیگران: لی مین هو، کیم هی سان و آن جائه ووکسال انتشار: ۲۰۱۲میانگین امتیازات کاربران IMDB به سریال: 7.9

استفاده از وقایع تاریخی و عنصر جادویی خیال، باعث شده سریال سرنوشت تبدیل به یکی از بهترین آثار درام تاریخی شود. تیم سازنده تمام تلاش خود را کرده تا بتواند جزئیات دقیقی از لباس‌ها ارائه دهد. عملکرد مطلوب دو بازیگر اصلی از دیگر دلایل موفقیت این سریال است.

داستان از آنجایی شروع می‌شود که ملکه گوریو مجروح شده و فرمانده گارد سلطنتی از طریق دروازه‌ای به نام بهشت به عصر امروزی سفر می‌کند تا یک پزشک حاذق را با خود به دوران گوریو ببرد. دکتر یون سو به اجبار و با این وعده که پس از اتمام درمان ملکه به زمان خودش بازگردانده می‌شود، با فرمانده گارد سلطنتی به قصر می‌رود. یون سو پس از معالجه ملکه عاشق او می‌شود و داستان‌های پر فراز و نشیب آن‌ها تازه آغاز خواهد شد.

29. عشق در مهتاب – Love in the Moonlight

ژانر: درام، تاریخی، کمدیکارگردان: کیم سونگ یونبازیگران: پارک بو گوم، کیم یو جونگ و جونگ جین یونگسال انتشار: ۲۰۱۶میانگین امتیازات کاربران IMDB به سریال: 7.8

سریال عشق در مهتاب یک اثر اقتباسی از رمان محبوبی به نام Moonlight Drawn by Clouds است که با حضور بازیگران مهم و درجه یک تبدیل به یکی از تماشایی‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی کره جنوبی شده است. اگر تمایل دارید همزمان با این که با تاریخ کره آشنا می‌شوید، خط سیر یک داستان جذاب با درونمایه عاشقانه را دنبال کنید، بهترین گزینه روی میز، عشق در مهتاب است.

بهترین سریال درام در بیست و دومین جوایز تلویزیونی آسیا به عشق در مهتاب داده شد و پس از اکران این اثر، سندروم مهتاب بین اهالی مطبوعات شکل گرفت که نشان دهنده میزان محبوبیت و فراگیر شدن این سریال است.

30. شاهزاده صد روزه من – Days My Prince 100

ژانر: اکشن، کمدی، تاریخیکارگردان: لی جونگ جهبازیگران: دو کیونگ سو، نام جی هیون و جو سونگ هاسال انتشار: ۲۰۱۸میانگین امتیازات کاربران IMDB به سریال: 7.8

اگر به تماشای سریال‌های کره‌ای علاقه‌مند باشید و از طرح مسائل عاشقانه، سیاسی و تاریخی لذت ببرید، شاهزاده 100 روزه من می‌تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد. در این اثر درام تاریخی قرار است با یک عشق ممنوعه روبه‌رو شویم که بین دو جوان اتفاق می‌افتد. جلوه‌های بصری و روایت‌های دقیق و حساب شده، ترکیب تماشایی و لذت بخشی به وجود آورده‌اند. (خصوصا این که دو بازیگر اصلی سریال عملکرد بی‌نقصی از خود به یادگار گذاشته‌اند)

31. افسانه نوکدو – The Tale of Nokdu

ژانر: اکشن، تاریخی، کمدیکارگردان: کیم دونگ هویبازیگران: جانگ دونگ یون، کیم سو هیون و کانگ ته اوهسال انتشار: ۲۰۱۹میانگین امتیازات کاربران IMDB به سریال: 7.7

افسانه نوکدو به روایت زندگی پر فراز و نشیب نوکدو که جوانی با استعداد در شمشیرزنی است، می‌پردازد. او به همراه پدر و برادرش در یک جزیره زندگی می‌کنند و نوکدو آرزو دارد برای تحصیل به سرزمین اصلی برود، اما پدرش چنین اجازه‌ای به او نمی‌دهد تا این که گروهی از قاتلان به خانه آن‌ها هجوم آورده و پدر و برادرش را به قتل می‌رسانند. نوکدو به دنبال قاتلان به سرزمین اصلی می‌رود و آنجاست که با دختری به نام دونگ جو آشنا می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدنی ترین سریال های جنایی سال ۲۰۲۴

32. عاشقان آسمان سرخ – Lovers of the Red Sky

ژانر: درام، تاریخی، عاشقانهکارگردان: جانگ ته یوبازیگران: کیم یو جونگ، آن هیو سوپ و گونگ میونگسال انتشار: ۲۰۲۱میانگین امتیازات کاربران IMDB به سریال: 7.7

کارگردان‌های کره‌ای توجه خاصی به سلسله پادشاهی چوسان نشان داده و اغلب مجموعه‌های درام تاریخی را در این دوره ساخته‌اند. چون گی دختر جوانی است که به خاطر استعداد بی‌نظیرش در نقاشی به عنوان اولین نقاش زن چوسان انتخاب می‌شود. او مدتی بعد با یک افسر جوان و نابینا به نام هارام آشنا می‌شود و به نظر می‌رسد راز سلامتی پسر جوان در دستان دختر نقاش است.

عاشقان آسمان سرخ یک درام عاشقانه است که ریشه در فضایی خیال انگیز دارد و نه تنها داستان عاشقانه‌اش را دنبال می‌کند بلکه گوشه چشمی هم به روایت‌های تاریخی دارد. حال و هوای این سریال شبیه به مجموعه تلویزیونی سرنوشت است. پایان این سریال غم انگیز بوده و ممکن است باعث ناراحتی شما شود اما قطعا ارزش تماشا کردن دارد.

33. شکوفایی جوانی ما – Our Blooming Youth

ژانر: درام، تاریخی، رازآلودکارگردان: لی جونگ جهبازیگران: پارک هیونگ شیک، جون سو نی و پیو یک جینسال انتشار: ۲۰۲۳میانگین امتیازات کاربران IMDB به سریال: 7.7

دو برادر در تلاش برای رسیدن به قدرت! داستان سریال شکوفایی جوانی ما حول محور وضعیت پیچیده و بغرنج ولیعهدی می‌چرخد که ابتدا قرار است برادر بزرگ‌ترش به تاج و تخت برسد، اما به طرز مشکوک و مرموزی، او می‌میرد و حالا برادر کوچک‌تر در حالی که تحت نظر است، آلوده به زهری شده که اگر آن را مداوا نکند، باید با تاج و تخت پادشاهی خداحافظی کند.

روایت آنجا پیچیده‌تر می‌شود که متوجه می‌شویم، سه سال قبل از وقوع این اتفاقات، نامه‌ای به شاهزاده می‌رسد و در این نامه به خیانتی اشاره می‌شود که گریبان او را خواهد گرفت و نفرینی که سلامتی‌اش را می‌دزدد. این سریال درام تاریخی، اثری مهیج و رازآلود است و اشارات تاریخی باعث شده در زمره آثار تاریخی قرار بگیرد.

34. ملکه هفت روزه – Queen For Seven Days

ژانر: درام، تاریخی، عاشقانهکارگردان: لی جونگ سوب- سونگ جی وونبازیگران: پارک مین یونگ، یئون وو جین و لی دانگ گانسال انتشار: ۲۰۱۷میانگین امتیازات کاربران IMDB به سریال: 7.6

یکی از معدود سریال‌های این فهرست که براساس یک داستان واقعی ساخته شده‌اند، ملکه هفت روزه است. داستان حول محور دختر یک سیاستمدار قدرتمند از سلسله چوسان می‌چرخد که عاشق شاهزاده‌ای می‌شود که تحت نظارت برادر بزرگ‌ترش قرار دارد. پس از ازدواج این دو نفر، شاهزاده به قدرت می‌رسد و همسرش را ملکه می‌کند، اما سلطنت پس از هفت روز از او سلب می‌شود.

شاید با وجود سریال‌های زیاد تاریخی کره، ملکه هفت روزه به چشم نیاید، اما وقتی می‌فهمیم که داستان آن واقعی است، باید توجه داشته باشیم که مسائل مهمی را به نمایش می‌گذارد و پرده از حقایق و ماجراهای پشت پرده و کثیف دربار و سیاست بر می‌دارد. ملکه هفت روزه موفق شد نامزد دریافت 4 جایزه شود و در نهایت از میان آن‌ها، جایزه بهترین نقش اول درام را از آن خود کند.

35. هه چی – Haechi

ژانر: درام، تاریخی، اکشنکارگردان: لی یونگ-سوکبازیگران: جونگ ایل وو، گو آرا و کوان یولسال انتشار: ۲۰۱۹میانگین امتیازات کاربران IMDB به سریال: 7.6

سریال هه چی روایت جذابی از چهار شخصیت مختلف از طبقات مختلف جامعه است که هر یک از آن‌ها سعی می‌کند در برابر ناملایمات زندگی بایستد و علیه وضع موجود قیام کند. یی گوم از طبقات فقیر و فرودست جامعه بوده که نمی‌تواند پیشرفت خاصی بکند. یو جی در هنرهای رزمی مهارت دارد و یکی از محققان برجسته کشور است.

دال مون یک دلقک است که در هنرهای رزمی مهارت دارد و پارک مون هم شاید در نظر اول باهوش نباشد، اما مهربان و صادق است. چهار شخصیت فوق کنار هم جمع می‌شوند تا از شاهزاده حمایت کرده و جایگاه او را تثبیت کنند.

در گجت نیوز بخوانید: برندگان جوایز امی 2024 اعلام شدند؛ درخشش شوگان و Baby Reindeer دانلود آخرین قسمت برنامه گرند تور با زیرنویس اختصاصی گجت نیوز بزرگترین شبکه دانلود غیرقانونی فیلم و سریال منحل شد سریال محبوب Dark Matter اپل برای فصل دوم تمدید شد

مطالب مفید