4 ترفند حرفه‌ای برای تمیز کردن چربی و کثیفی‌های دور درب‌های شیشه‌ای قابلمه‌ها!

قابلمه‌ها جز ابزاری هستند که تقریباً هر روز با آن‌ها سر و کار داریم. درب قابلمه‌ها درزها و لبه‌های دارند که به مرور در اثر استفاده مورد تجمع چربی‌های و پسماند غذاها قرار می‌گیرند که تمیز کردن آنها کمی چالش برانگیز است. در این مقاله از مجله اینترنتی اکالا، چندین روش مؤثر و کارآمد را برای تمیز کردن درهای شیشه‌ای قابلمه را به شما آموزش خواهیم داد.

۴ روش‌ ساده و کاربردی برای تمیز کردن لکه‌های دور در شیشه ای قابلمه

توجه داشته باشید که برای از بین بردن این لکه ها به هیچ عنوان از سیم ظرف‌شویی یا اشیاء تیز استفاده نکنید. زیرا ممکن است به سطح شیشه آسیب برساند. برای لکه‌های بسیار سرسخت، ممکن است نیاز به تکرار چندین بار این روش‌ها باشد پس با حوصله و با توجه به میزان لکه ها این کار را انجام دهید.

برای جلوگیری از تجمع مجدد چربی و قدیمی شدن لکه‌ها بهتر است پس از هر بار استفاده، درب قابلمه را تمیز کنید.

بیشتر بخوانید: تمیز کردن پشت قابلمه چدنی و مسی با مواد طبیعی خانگی

۱- خیساندن در محلول آب گرم و مایع ظرفشویی

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای از بین بردن این لکه‌ها استفاده از مایع ظرف‌شویی است. برای این که روش فوق تاثیر بیشتری داشته باشد بهتر است از آب گرم کمک بگیرید.

برای این کار کافی است یک ظرف بزرگ مناسب با سایز درب قابلمه را پر از آب گرم کنید. مقدار مناسبی مایع ظرف‌شویی درون کاسه بریزید و درب قابلمه را به مدت حداقل ۳۰ دقیقه در این محلول قرار دهید. پس از گذشت زمان تعیین شده، درب قابلمه را با یک اسفنج نرم بشویید.

قرار دادن قابلمه در این ترکیب باعث نرم شدن چربی‌ها و لکه‌ها می‌شود و تمیز کردن را بسیار آسان‌تر می‌کند.

۲- استفاده از بخار

روش ساده دیگری که در پاک کردن لکه‌ها به شما کمک می‌کند استفاده از بخار است.

برای کمک گرفتن از این روش باید قابلمه مناسبی را آب کنید و روی حرارت گذارید. منتظر بمانید تا آب درون قابلمه به نقطه جوش رسد سپس درب قابلمه کثیف را بالای بخار بگیرید به طوری که قسمت‌های کثیف در معرض بخار قرار بگیرند.

بخار به نرم شدن چربی‌ها کمک می‌کند و موجب راحت تر پاک شدن آن‌ها می‌شود. پس از گذشت چند دقیقه درب قابلمه را با اسفنج و مایع ظرف‌شویی بشویید

بیشتر بخوانید: ترفندهای پاک کردن سوختگی کف قابلمه تفلون!

اگر برای شستن درب قابلمه‌ها از ماشین ظرف‌شویی استفاده می‌کنید می‌توانید حالت شست و شو را روی حالت شست و شویی پر قدرت با بخار قرار دهید. در این حالت شست و شو به راحتی لکه‌ها و چربی‌های قدیمی تمیز می‌شوند.

۳- استفاده از محصولات تمیز کننده صنعتی

برای لکه‌های سخت و قدیمی، می‌توانید از محصولات تمیز کننده صنعتی مانند اسپری ها، پودرها و مایع‌های شست و شو مخصوص شیشه و سطوح چرب استفاده کنید. طبق دستورالعمل‌های روی بسته‌بندی پیش روید.

توجه داشته باشید هنگام استفاده از این محصولات، حتما دستکش بپوشید.

بیشتر بخوانید: روش‌های تمیز کردن قابلمه گرانیتی

۴- استفاده از ترکیب جوش شیرین و سرکه

اگر لکه‌های قدیمی‌تری روی درب قابلمه شما وجود دارد و با استفاده از روش‌های قبل تمیز نشده‌اند. با این روش بی شک از شر آن لکه‌ها خلاص خواهید شد. جوش شیرین یک پاک‌کننده طبیعی و قدرتمند است. از طرفی سرکه سفید خاصیت اسیدی دارد و به خوبی چربی‌ها را از بین می‌برد.

برای استفاده از این روش باید با ترکیب جوش شیرین و سرکه خمیری درست کنید و روی لکه‌ها گذارید.

اجازه دهید خمیر به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه روی سطح باقی بماند. سپس با استفاده از یک اسفنج نرم، خمیر را پاک کنید.

امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد. توجه داشته باشید که مهم‌ترین نکته برای تمیز کردن، انتخاب روش مناسب بر اساس نوع لکه و میزان کثیفی درب قابلمه است. قطعا شما نیز با استفاده از روش‌های ذکر شده و کمی صبر و حوصله، می‌توانید درب‌های شیشه‌ای قابلمه خود را به راحتی تمیز کنید و به آن‌ها جلای اولیه را بازگردانید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

مطالب مفید