دیار خودرو رسماً از بایک ایکس 7 رونمایی کرد؛ کراس اوور مدرن و پیشرفته‌ی چینی وارد بازار شد

دیار خودرو بایک ایکس 7 را معرفی کرد. کراس اوور چینی BAIC X7 با طراحی به‌روز و امکانات فراوان، می‌تواند شانس زیادی در بازار ایران داشته باشد.

پیش‌تر از عرضه کراس اوور بایک X7 توسط دیار خودرو اطلاع پیدا کرده بودیم، اما این شرکت اخیراً بالاخره به‌صورت رسمی از این خودرو رونمایی کرد. بایک بی جی 80 دیار خودرو و بایک بی جی 40 دیار خودرو محصولات دیگری‌اند که دیار خودرو عرضه آن‌ها را در دستور کار قرار داده است، اما ایکس 7 کراس اوور شهری جمع و جوری است که بخش گسترده‌تری از خودروسواران ایرانی را هدف می‌گیرد. در ادامه با این خودرو آشنا شوید.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

معرفی Beijing X7

محصول جدید دیار خودرو در اصل محصول برند «بیجینگ» (Beijing)، یکی از زیرمجموعه‌های بایک به حساب می‌آید. این کراس اوور سایز متوسط از سال 2020 وارد خط تولید شد و پس از گذشت سه سال، نسخه فیس لیفت آن به بازار آمد. اگر دنبال‌کننده اخبار خودرو داخل کشور باشید، احتمالاً از قبل با بایک بیجینگ ایکس 7 آشنایی داشته باشید؛ چراکه مکث موتور هم اقدام به عرضه آن با نام «تیارا پرایم» کرده بود.

طراحی نمای بیرونی و ابعاد ایکس 7

دیار خودرو نسخه فیس لیفت بایک بیجینگ X7 را به بازار ایران می‌آورد. این نسخه که معرفی آن به سال 2023 بر می‌گردد، از المان‌های به‌روز در طراحی نمای بیرونی برخوردار است. از جمله این المان‌ها می‌توان به جلوپنجره بدون فریم و ادغام‌شده با سپر و سایز اجزای جلو، چراغ‌های جلو متصل به همدیگر، دستگیره‌های درب بیرون‌پر و چراغ عقب سرتاسری اشاره کرد.

به‌لطف همه این المان‌های جدید در نمای بیرونی، بایک ایکس 7 به گزینه‌ای جذاب برای رانندگان جوان‌تر تبدیل شده است.

محصول جدید دیار خودرو 4710 میلی‌متر طول، 1892 میلی‌متر عرض و 1715 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور آن به 2800 میلی‌متر می‌رسد. همچنین وزن این کراس اوور سایز متوسط چینی 1650 کیلوگرم اعلام شده است.

طراحی و چیدمان کابین بایک ایکس 7

در فضای داخلی شاسی بلند X7 ترکیبی به چشم می‌خورد که بین خودروهای روز، به‌خصوص نمونه‌های چینی، آشنا است. دو نمایشگر به هم پیوسته مرکز تا گوشه چپ داشبورد را به خود اختصاص داده‌اند و در کنسول مرکزی کنترل پنل لمسی سیستم تهویه به‌همراه سلکتور دنده جا گرفته است. فرمان هم طراحی دی‌کات (قسمت پایینی تخت) دارد و روی آن کنترل‌های سیستم‌های مختلف جا گرفته‌اند. همچنین از تریم دو رنگ در کابین استفاده شده است.

امکانات رفاهی و ایمنی بایک X7 دیار خودرو

در ادامه آپشن های شاخص این خودرو را مشاهده می‌کنید:

ترمز ضد قفلتوزیع الکترونیکی نیرو ترمزترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابران پیادهترمز پارک برقیکنترل پایداری الکترونیکیکنترل کششسیستم کمکی شروع حرکت در سربالاییسیستم کنترل حرکت در سراشیبیرادار نقطه کورهشدار خروج از خطسیستم کمکی حرکت بین خطوطپارک خودکار با قابلیت قابلیت پارک عمودی و دوبلکروز کنترل تطبیقیرادار عقب و جلوسیستم پایش باد تایرهادوربین 540 درجهدرب صندوق عقب هوشمند با قابلیت تشخیص مانعایربگ راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌اینوربالای خودکارسیستم ضد واژگونیورود بدون کلیداستارت دکمه‌اینمایشگر مرکزی 12.3 اینچی سیستم مولتی مدیاصفحه آمپر تمام دیجیتال 12.3 اینچیصفحه شارژ بی‌سیم گوشی هوشمندتهویه مطبوع خودکار دوناحیه‌ای با کنترل پنل لمسیگرمکن، سردکن و قابلیت ماساژ صندلی‌های جلوتنظیم برقی 6 جهته صندلی رانندهتنظیم 4 جهته صندلی شاگردحافظه صندلی راننده و آینه‌های بغلسقف پانورامیک

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، شاسی بلند جدید دیار خودرو با لیست بلند و بالای امکانات رفاهی و ایمنی خود می‌تواند نیازهای وسیع خیلی از مشتریان از یک کراس اوور شهری را برطرف کند.

مشخصات فنی بایک ایکس 7

بایک ایکس 7 زیر کاپوت خود یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با سیستم پاشش مستقیم بنزین (GDI) دارد. این موتور می‌تواند 185 اسب بخار قدرت در 5500 دور بر دقیقه و 305 نیوتن متر گشتاور در محدوده 1500 تا 4500 دور بر دقیقه تولید کند.

با اتکا به پیشرانه مذکور، می‌توان ظرف 8 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب گرفت. مصرف سوخت آن هم 7.4 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر در یک سیکل ترکیبی تخمین زده شده است، در حالی که باک بنزین 60 لیتر ظرفیت دارد.

انتقال نیرو محرکه این موتور بر عهده یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه 7 سرعته تَر قرار دارد که خروجی را به محور جلو هدایت می‌کند. در محورهای عقب و جلو این شاسی بلند چینی به ترتیب سیستم‌های تعلیق چنداتصالی (مولتی‌لینک) و مک فرسون به کار رفته است. ترمزها هم همه از نوع دیسکی هستند.

قیمت کراس اوور بایو X7، محصول دیار خودرو

دیار خودرو به‌زودی این کراس اوور چینی سایز متوسط را با قیمت 2 میلیارد و 104 میلیون تومان روانه بازار می‌کند.

در گجت نیوز بخوانید: نگاهی به بهترین کراس اوورهای چینی بازار ایران و جهان در سال ۲۰۲۴ چری اومودا C5 ، نسل جدید فونیکس FX مدیران خودرو در راه است کی ام سی A5 ، کراس اوور جدید کرمان موتور روانه بازار شد + قیمت معرفی نخستین خودروهای چینی بازار ایران

مطالب مفید