روش‌های تشخیص سرکه سیب اصل از تقلبی: نکاتی که باید بدانید!

سرکه سیب یکی از پرمصرف‌ترین انواع سرکه است که در بسیاری از غذاها و ترشیجات استفاده می‌شود. همچنین این سرکه به دلیل داشتن خواص درمانی، به تنهایی هم مصرف می‌شود، بنابراین باید از اصیل و باکیفیت بودن آن مطمئن باشید. در این مقاله از مجله اکالا به راه‌های تشخیص سرکه سیب تقلبی از اصل می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

سرکه تقلبی چیست؟

معمولا سرکه‌های تقلبی ترکیبی از اسید استیک، کارامل و آب است. این نوع از سرکه از نظر ظاهری تفاوت قابل تشخیصی نسبت به سرکه‌های اصل و باکیفیت ندارد و معمولا در محیط‌هایی که غیرمجاز هستند تهیه می‌شود.

سرکه تقلبی هیچکدام از خواص سرکه را ندارد و به دلیل اینکه در محیط‌های آلوده تهیه می‌شوند، ممکن است خطرات جبران ناپذیری برای بدن داشته باشد.

در برخی موارد، ممکن است غلظت موادی که استفاده می‌شود مانند کارامل یا اسید آن زیاد باشد که منجر به صدمه زدن به سیستم گوارشی می‌شود.

بیشتر بخوانید: ۶ اصل نگهداری سرکه سیب

عوارض سرکه‌های تقلبی چیست؟

یکی از عوارض سرکه‌های تقلبی، سوزش معده و نفخ است. سرکه‌های طبیعی سرشار از آنتی اکسیدان و خواص ضد سرطانی است اما وقتی به صورت طبیعی تهیه نشوند ممکن است سرطان‌زا نیز باشد.

یکی دیگر از عوارض سرکه تقلبی، رنگ آن است. برای اینکه رنگ این سرکه‌‌ها طبیعی به نظر برسد، از رنگدانه‌ها استفاده می‌شود که این رنگدانه‌ها ممکن است سلامت مصرف کننده را به خطر بیندازد.

راه تشخیص سرکه سیب تقلبی از اصل چیست؟

متاسفانه به دلیل شباهت زیاد شکل ظاهری سرکه تقلبی و اصل، تشخیص آن از روی ظاهر کار مشکلی است. برای این کار باید فرایندهای آزمایشگاهی طی شود تا بتوان تشخیص درستی داد. بنابراین شما باید تنها از محصولاتی که مجوز وزارت بهداشت دارند، استفاده کنید. اگر سرکه‌ای بدون این مشخصات باشد به هیچ عنوان نباید آن را مصرف کنید تا خطری سلامتی شما را تهدید نکند.

در این مقاله از مجله اکالا به بررسی سرکه‌ سیب تقلبی و راه تشخیص آن از اصل پرداختیم. حتما به یاد داشته باشید که سرکه‌هایی که مصرف می‌کنید پروانه ساخت از سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت داشته باشند، در غیر اینصورت سعی کنید سرکه سیب را در خانه تهیه کنید تا از سلامت آن مطمئن باشید.

 

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

مطالب مفید