مقایسه‌ای جذاب: کدام تکنولوژی صفحه نمایش سامسونگ برای تلویزیون شما بهترین است؟ – مجله تصویر زندگی

اصلی ترین بخش هر تلویزیون صفحه نمایش آن است. بنابراین در زمان خرید یک تلویزیون جدید با شناخت تکنولوژی صفحه نمایش تلویزیون ها می توانید انتخاب مطمئن تری انجام دهید. در این مقاله قصد داریم تلویزیون های سامسونگ را بر اساس تکنولوژی صفحه نمایش با یکدیگر مقایسه کنیم.

شرکت سامسونگ برای ۱۸ سال متوالیست که برنده جایزه پرفروش ترین شرکت تولید کننده تلویزیون در جهان می شود. تلویزیون های سامسونگ به دلیل تنوع بسیار زیاد، قابلیت های هوشمند خارق العاده و کیفیت تصویر بسیار عالی طرفداران بسیار زیادی در اقصی و نقاط جهان دارند. از طرفی قیمت تلویزیون سامسونگ هم به نسبت امکانات و کیفیت تصویری که ارائه می دهد بسیار مناسب است. شرکت سامسونگ هر ساله مدل های مختلفی از تلویزیون ها را در سه دسته بندی اقتصادی، میان رده و پرچم دار تولید می کند و این موضوع باعث شده شما با هر بودجه ای بتوانید تلویزیون سامسونگ مناسب خود را پیدا کنید. تلویزیون های سامسونگ در ایران نیز جزو پرطرفدار ترین تلویزیون ها شناخته می شوند.

اصلی ترین ویژگی تلویزیون ها تکنولوژی صفحه نمایش آنهاست. در این مقاله قصد داریم انواع مختلف تلویزیون های سامسونگ را از نظر تکنولوژی صفحه نمایش با هم مقایسه کنیم. تلویزیون های سامسونگ موجود در بازار دارای یکی از تکنولوژی های صفحه نمایش Crystal، QLED، NeoQLED و OLED هستند که در ادامه به بررسی کامل ویژگی های آنها خواهیم پرداخت.

تلویزیون های کریستالی سامسونگ

تلویزیون های کریستالی، تلویزیون های اقتصادی شرکت سامسونگ هستند. تکنولوژی صفحه نمایش این تلویزیون ها Crystal است و به آنها Crystal UHD نیز گفته می شود. UHD مخفف Ultra High Definition به معنای کیفیت فوق العاده بالاست. تلویزیون های کریستالی دارای یک صفحه نمایش LCD استاندارد با کیفیت تصویر ۴K هستند. LCD مخفف عبارت Liquid Crystal Display به معنی نمایشگر کریستال مایع است. صفحه نمایش های LCD از دو لایه شیشه که در بین آنها ماده ای به نام کریستال مایع قراردارد، تشکیل شده است.تلویزیون های ۴K دارای ۳۸۴۰ پیکسل در سطح افقی و ۲۱۶۰ پیکسل در سطح عمودی هستند و در مجموع حدود ۸ میلیون پیکسل دارند. بنابراین تلویزیون های کریستالی سامسونگ، تلویزیون های LCD هستند که دارای ۸ میلیون پیکسل می باشند.

شرکت سامسونگ هر ساله تلویزیون های کریستالی خود را با مدل های مختلف تولید و روانه بازار می کند. جدیدترین تلویزیون های کریستالی موجود در بازار که در سال ۲۰۲۴ تولید شده اند، مدل های DU7000 و DU8000 هستند.

تلویزیون های QLED سامسونگ

فناوری QLED اولین بار در تلویزیون های شرکت سامسونگ به کار رفته و در حال حاضر هم این شرکت بزرگترین شرکت تولید کننده این فناوری به حساب می آید. در تلویزیون های QLED سامسونگ که به آنها تلویزیون های کوانتومی نیز گفته می شود، زرات ریز کوانتومی که هرکدام به طور جداگانه از خود نور ساطع می کنند به کار رفته است. این نقاط کوانتومی باعث می شوند که در تلویزیون شاهد روشنایی و رنگ های دقیق تری باشیم. QLED مخفف Quantum Dot Light Emitting Diode است. در واقع در تلویزیون های QLED در بین لایه LED و پنل LCD یک لایه کوانتومی که نقاط کوانتومی در آن جای گرفته اند، قرارداده شده و این موضوع باعث می شود که روشنایی و رنگ های دقیق تری تولید شود. این تلویزیون ها تا ۴۰۰۰ نیت روشنایی تولید می کنند و به نور پس زمینه نیاز دارند.

قیمت تلویزیون های کوانتومی سامسونگ نسبت به تلویزیون های LED این شرکت گران تر است که با توجه به کیفیت تصویر بهتری که در این تلویزیون ها شاهد هستیم، این تلویزیون ها ارزش پرداخت هزینه اضافه تر را نیز دارند. تلویزیون های QLED سامسونگ نیز دارای کیفیت تصویر ۴K هستند و جدیدترین مدل های آنها که در حال حاضر در بازار موجود هستند Q80C، Q70C و Q60C است که در سال ۲۰۲۳ تولید شده اند.

تلویزیون های NEO QLED سامسونگ

در تلویزیون های نئوکیولد سامسونگ فناوری Neo QLED به کار رفته، این تکنولوژی در واقع نمونه جدیدتر و پیشرفته تر QLED است که در آن به جای LED از ده ها هزاران Mini LED بسیار کوچک و قدرتمند برای نور پس زمینه استفاده شده اند. به این ترتیب در تلویزیون های Neo QLED سامسونگ شاهد کیفیت تصویر چندین برابر بهتر هستیم. طبیعتاً این تلویزیون ها از تلویزیون های QLED گران تر هستند. تلویزیون های نئوکیولد با کیفیت تصویر ۴K و ۸K تولید می شوند. تلویزیون های ۸K دارای ۷،۶۸۰ پیکسل در سطح افقی و ۴،۳۲۰ پیکسل در سطح عمودی هستند و در کل دارای حدود ۳۳ میلیون پیکسل هستند. به همین دلیل شاهد کیفیت تصویر خارق العاده ای در این تلویزیون ها هستیم. در حال حاضر جدیدترین مدل های نئوکیولد موجود در بازار QN90C، QN85C و QN80C هستند که در سال ۲۰۲۳ تولید شده اند.

تلویزیون های OLED سامسونگ

در تلویزیون های OLED سامسونگ فناوری OLED مخفف Organic Light-Emitting Diode به کار رفته است. همانطور که پیش تر توضیح داده شد در سایر تلویزیون ها به نور پس زمینه نیاز داریم. در حالیکه در تلویزیون های OLED سامسونگ هر پیکسل به صورت مستقل نور تولید می کند و نیازی به نور پس زمینه وجود ندارد. به همین دلیل در این تلویزیون ها شاهد دقت رنگ، کنتراست و شارپنس عالی هستیم. تلویزیون های اولد سامسونگ با کیفیت تصویر ۴K تولید می شوند و جدیدترین تلویزیون OLED سامسونگ حال حاضر بازار S95B است که در سال ۲۰۲۲ تولید شده است.

نکات مهم در زمان خرید تلویزیون های سامسونگ

اصلی ترین نکته ای که در زمان خرید تلویزیون های سامسونگ باید مدنظر قرار گیرد انتخاب فروشگاه معتبر است. تشخیص فروشگاه های معتبر بسیار ساده است. فروشگاه های معتبر دارای نماد تجارت الکترونیکی (اینماد)، درگاه پرداخت اینترنتی و مکان مشخص هستند. با انتخاب فروشگاه معتبر مطئن هستید که کالایی که خریداری اصل است و در صورت بروز هر مشکلی فروشگاه پاسخگو خواهد بود. در پایان قصد داریم فروشگاه سام زمرد را معرفی کنیم. این فروشگاه بیش از ۲۴ سال است که در زمینه فروش محصولات شرکت سامسونگ تجربه دارد. فروشگاه سام زمرد تمام نکات ذکر شده برای تشخیص فروشگاه های معتبر را دارا می باشد و علاوه بر همه ی اینها خدمات خارق العاده ای مانند تضمین اصالت و سلامت کالا، ۷ روز مهلت تست، یک سال گارانتی تعویض، ۱۸ ماه گارانتی تعمیر، تسویه در محل مشتری، ارسال به سراسر کشور و … را نیز به مشتریان خود ارائه می دهد. همچنین فروشگاه سام زمرد دارای ۲ شعبه حضوری واقع در خیابان جمهوری است و تمام مدل ها و سایزهای تلویزیون سامسونگ در این فروشگاه موجود است. علاوه بر این مشاورین حرفه ای این فروشگاه همراه شما هستند تا بر اساس نیاز، سلیقه و بودجه خود بهترین تلویزیون را انتخاب کنید.

مطالب مفید