کلاهبرداری میلیاردی با رسیدهای جعلی در تبریز؛ متهم 17 فقره کلاهبرداری را پذیرفت!

اقتصادآنلاین؛ گروه استان‌ها _ سردار علی محمدی، فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی، از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای در تبریز خبر داد که با استفاده از شگرد ارائه رسید جعلی، 17 فقره کلاهبرداری انجام داده است.
سردار محمدی اظهار داشت که پس از وقوع چندین فقره کلاهبرداری سریالی از شهروندان تبریزی، پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: متهم با شناسایی افرادی که اموال خود را در سایت‌های اینترنتی آگهی کرده بودند، در زمان تحویل کالا با استفاده از رسیدهای جعلی، اقدام به کلاهبرداری می‌کرد.
فرمانده انتظامی استان گفت که کارآگاهان پلیس با استفاده از شیوه‌های نوین کشف جرم و روش‌های علمی، موفق به شناسایی هویت و مخفیگاه متهم شدند و پس از اخذ مجوز از مرجع قضایی، وی را دستگیر کردند.
هرچند متهم در ابتدا منکر ارتکاب هرگونه جرم بود، اما در تحقیقات تکمیلی به 17 فقره کلاهبرداری به ارزش 10 میلیارد ریال اعتراف کرد.
سردار محمدی همچنین خاطرنشان کرد که با دستور مقام قضایی، وجوه کلاهبرداری‌شده به صاحبان اصلی آن بازگردانده شده و متهم برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات به پلیس آگاهی تحویل داده شد.

مطالب مفید