بیماری که بی اختیاری ادرار می‌آورد

رئیس انجمن مغز و اعصاب ایران علت بی اختیاری ادرار در زنان را بیان کرد: بی اختیاری ادرار در زنان به سن، تعداد زایمان، هورمون های بارداری و یا قبل از یائسگی بستگی دارد. علاوه بر این، وجود بیماری هایی مانند پارکینسون، دیابت، دیسک کمر و ضایعات ستون فقرات نیز می تواند باعث بی اختیاری ادرار در زنان شود، در حالی که حتی بدون بیماری زمینه ای نیز می توانیم شاهد این مشکل باشیم.

به گزارش جام جم، وی خاطرنشان کرد: بی اختیاری استرسی ادرار نیز زمانی رخ می دهد که فرد به دلیل شل شدن عضلات کف لگن، سرفه، عطسه، خنده یا فعالیت های بدنی مانند پریدن یا ورزش انجام دهد.

دکتر مهری مهراد افزود: بی اختیاری ادرار می تواند به این صورت اتفاق بیفتد که فرد بلافاصله پس از احساس میل به دفع ادرار مجبور به رفتن به توالت شود و در صورت تأخیر در انجام آن نشت ادرار رخ می دهد. همچنین ممکن است فرد ادرار خود را کنترل نکند که به ویژه در افرادی که دیابت دارند و قند خون خود را چک و کنترل نمی کنند شایع است. وی یادآور شد: هر چه بی اختیاری ادرار در خانم ها زودتر تشخیص داده شود، درمان آن آسان تر است، مثلا تزریق پی آر پی به واژن این مشکل را حل می کند، اما با شیوع بیماری و عدم تطابق فرد مبتلا به دیابت، فرد ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد.

مطالب مفید